Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestän 11 päivää kesävieraita, joilla on lapia?

Vierailija
05.06.2022 |

Nehän syökin joka päivä aamupala, päivällinen, välipalat, illallinen. Olen huono ruuan laittaja. Mitä ruokaa niille laittaa? Mitä voi grillata? Grilli on.
Onko jotain mitä tunkea uuniin? Entä keitto?
En jaksaaa. Ja sitten pitäisi kai jotain ohjelmaakin olla. Ovat ulkomaalaisia, joten Suomi kiinnostaa. Asun kaupungissa, niin joutuu ajamaan jonnekin syrjäkylille, että pääsee luontoon.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut majoittamaan vieraita kun elämäsi vaikuttasi olevan muutenkin tarpeeksi vaikeaa?

Vierailija
2/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet luvannut kestitä kaksi viikkoa vieraita, oma on häpeäsi. He voivat mennä hotelliin ja ruokkia itse itsensä, ei sinun tarvitse uhrautua koko ajaksi ja olla sitten marttyyrina jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan fiksu ihminen ei mene toisten nurkkiin passattavaksi yhdeksitoista päiväksi, eikä kukaan fiksu sellaista halua kotiinsa.

Siinä mielessä olette samalla viivalla.

Vierailija
4/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieraillasi jotain rajoitteita kun eivät osaa itse huolehtia syömisistään?

Vierailija
5/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki vieraat pieniä lapsia, jotka eivät osaa itse huolehtia ruokailusta?

Vierailija
6/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niillä lapsilla on vanhemmat mukana. He voivat ruokkia lapsensa.

Joskus on tullut oltua monen perheen kanssa saman katon alla ja muut vanhemmat luulevat voivansa nukkua keskelle päivää ja minä kaitsisin kaikkia. Ei toimi niin. Käsken heidän lapsiaan menemään herättämään vanhemmat. Lapset kysyvät minulta voiko syödä sitä ja voiko tehdä tätä. Menkää kysymään vanhemmiltanne.

Tai jos luullaan, että minä vahdin lomalla kaikkia lapsia, minä annan luvan syödä karkkia aamupalaksi ja menkää pelamaan pleikkaa. Sit vanhemmat vihdoin heräävät, kuuluu vaan valitusta, mutta sitä saa mitä tilaa. Hahaha!!

Vierailija
7/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkisoppaa yhtenä päivänä... perunoita, nakkeja ja pakastevihannepussi ja katso helppo ohje (minäkin osaan) netistä

sillä ruokit pari päivää mukuloita

Sitten grilliin jotain edullista lihaa ja perunoita ja kasviksia pari päivää

Pizzaa pellillinen joku päivä 

Taas soppa päivä joku päivä

Välillä lettukestit, ja hilloa! Njam!

Suunnittele kaikkea miten hoidat hommat, kyllä sinä osaat!

Vierailija
8/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin takia olet suostunut majoittamaan ulkomaalaisia tuttavia/ystäviä 11 PÄIVÄÄ?? Vaikka olisi miten hyvä ystävä en ikimaailmassa ottaisi edes yhtä ihmistä kotiini noin pitkäksi ajaksi, saati lapsiperhettä.

Viimeksi kun meille tuli vieraita ulkomailta pitkäksi viikonlopuksi (vanhemmat ja kolme pientä lasta), ottivat kalustetun asunnon Airbnb:n kautta. Söivät siellä kaikki aamiaiset ja iltapalat. Näimme keskellä päivää ja kävimme ulkona syömässä (eri buffeteissa niin kaikki löysivät helposti syötävää).  Emme tarjonneet heille ruokaa kotonamme kertaakaan.

Vierailija
9/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä käytte ulkona syömässä ravintolassa niin jokainen perhe maksaa itse siellä

Vierailija
10/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kun vieraita tulee, sanon aina et omatoimisesti jokainen ottaa aamupalaa ja iltapalaa. Teen vain yhden lämpöisen ruuan illalla.

Vierailija
11/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vieraille moro ja näkemiin.

Vierailija
12/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele yhdyssanasäännöt!

Vierailija
13/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkisoppaa yhtenä päivänä... perunoita, nakkeja ja pakastevihannepussi ja katso helppo ohje (minäkin osaan) netistä

Hyvä lista! Kannattaa ottaa vierailu ilon kautta ja niin varmaan ap tekeekin.

Täällä on paljon epäystävällisiä vastauksia. Me kun ollaan maailman onnellisimpia 😂

Vierailija
14/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat(ko) sukulaisperhe? Perhe kuin perhe, muuten vaan kysyin.

Minä en jaksaisi ainakaan tuota ruuanlaittorumbaa, aamusta iltaan. Juuri ja juuri, kun omat lapseni ja heidän lapsensa ovat toisinaan luonani viikonlopun, jaksan. Vaikka lapseni sanovat auttavansa ruuanlaitossa ja välillä auttavatkin, niin siitä huolimatta.

Jotta sinä jaksat, käytte useampana päivänä syömässä jossain ravintolassa ja laita välillä vieraat tekemään ruokaa ("ihanaa tietää mitä teillä päin laitetaan ruuaksi...")

Jos ruokahuolto jää lähinnä sulle, niin ihan yksinkertaista kotiruokaa ja erilaisia kasviksia lisäksi.

Vierailija
15/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä valittaa, kun olet jo lupautunut. Mielestäni lapsiperheet ovat helppoja. He käyttävät lapsiaan eri paikoissa, jotka eivät minua kiinnosta, ja he ymmärtävät sen eikä minun tarvitse lähteä mukaan. Muutenkin aikuiset lasten kanssa ovat sidottuja lastensa kaitsemiseen. Sen sijaan, jos pelkkiä aikuisia tulee kylään, heidän kanssaan pitäisi seurustella koko ajan. 

Jos perhe haluaa maaseudulle, olettavatko he sinun olevan heille kuskina? Siihen ei tarvitse suostua, jolloin saat olla rauhassa kotona. Itselläni ja vanhemmallani on päinvastaisia kokemuksia: itse asutaan syrjässä, ja vierailijat kaupunkiin.

Vierailija
16/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohje oli myös aiemmin. Emäntä tekee vain yhden lämpimän ruuan päivässä koko porukalle. Muulloin vieraat ottavat itse jääkaapista tai käyvät muualla.

Vierailija
17/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lista! Kannattaa ottaa vierailu ilon kautta ja niin varmaan ap tekeekin.

Täällä on paljon epäystävällisiä vastauksia. Me kun ollaan maailman onnellisimpia 😂

Kiitos ihana!

Ajattelin että aloittajan tilanne on niin sympaattinen, että jos jotain tuli mieleen mikä avuksi sen laitoin. on kovin ystävällistä majoittaa puoleksitoista viikoksia lapsiperhe, ehkä sukulaisia. toivottavasti kaikki menee hyvin ,ja vierailijat muistavat isäntiä ja käyttäytyvät mahd.hyvin. :)

Vierailija
18/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ohje oli myös aiemmin. Emäntä tekee vain yhden lämpimän ruuan päivässä koko porukalle. Muulloin vieraat ottavat itse jääkaapista tai käyvät muualla.

Juuri näin, useimmat osaavat jo itsensä ja lapsensa ruokkia aamupalalla, maitoa leipää jugurttia

kunnon ruoan valmistaa isäntäväki, ja muulloin syödään mitä käteen sattuu.

Vierailija
19/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo tule jo hiivatin kalliiksi ruokkia 11 päivää.

Vierailija
20/72 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään enää mennä kenenkään kotiin, kun hotellit saa helposti netistä varattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi