Miksi jotkut ilkeämieliset luulevat, että naiset jotenkin ovat kauhuissaan omasta vanhenemisestaan?
Sehän kuuluu asiaan! On vain ihanaa muuttua keski-ikäisenä näkymättömäksi.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se naisen elämä tuppaa menemään:
15-25 jatkuva positiivinen huomio
26-30 edelleen paljon huomiota ja innokkaita kosijoita
31-35 huomion määrä ja laatu alkaa tippua naisesta riippuen lineaarisesti tai eksponentiaalisesti (tasottomammat mammat)
36+ huomion määrä valahtaa niin paljon että nainen on ihmeissään kunnes ymmärtää muuttuneensa näkymättömäksiTämän kirjotti selvästi mies, joka ei edes tunne yhtään naista.
Ei se huomio yleensä kovin positiivista ole mitä tyttöinä ja nuorina naisina saamme, enimmäkseen se on törkeää huutelua ja epäasiallista kohtelua. Kukaan täysjärkinen ei sellaista jää ikääntyessä kaipaamaan.
Tietysti on niitä harvoja poikkeuksia, joille ainoa asia elämässä on miesten huomio, ne on niitä julkisuudessa pyöriviä kumihuulia jotka sitten lisäilevät kroppaansa varaosia ja saavat huomiota ttansun näköisinä hirviöinä. Huomiota kuitenkin. Noita ei ole naisista edes 0,000001%a, että kannattaa sinunkin tutustua johonkin ihan tavalliseen jalat maassa elävään "rumaan" naiseen niin loppuu nämä ihmeelliset kuvitelmat naisten aivotuksista. Ihan mukavia ja vaatimattomia meistä useimmat ovat.
Kyllä minun kohdalla suurin osa miesten antamasta huomiosta on ollut esimerkiksi pidennettyä katsekontakia ja tästä tulee ihan hyvä mieli. Olen kyllä saanut osakseni myös häiritsevää huomiota. En tiedä onko minulla sellainen vibe, että harvemmin tullaan ahdistelemaan. Mutta tuntuu vähän vaikealta uskoa, että suuri osa naisista kohtaisi todella negatiivista huomiota positiivisiin kohtaamisiin verrattuna.
No minunkin on vaikea uskoa sitä että jotkut ovat noin persoja miesten huomiolle, mutta ymmärrän silti että ihmisiä on moneen junaan.
Sinulla on selvästi sellainen luonne että et koe huomiota häiritsevänä, joten voit kokea esim törkeyksien huutelun ja vislailun "hyvän mielen viboina", kun taas minä koin tollaisen ahdistavana törkynä.
Normaalisti nainen muuttuu miesmäise(mmä)ksi vaihdevuosien jälkeen. Tämä koskee myös luonnetta: naisesta tulee itsevarmempi ja asiakeskeisempi. Syynä on ihan biologia, eli estrogeeni vähenee ja vastaavasti miessukuhormonien taso suhteellisesti kohoaa.
Tämäkös miehiä ärsyttää! Vanhempi nainen ei enää tyydy objektin osaan katselun ja flirttailun kohteena, vaan kertoo mielipiteensä ja kommunikoi asialinjalla.
Miettikääpä tilanne, missä vaihdatte puhujan/toimijan sukupuolen, ja arvioitte henkilön ilmaisua/tekoja sisällön eikä sukupuolen perusteella! Huomaatte, että 'naiselta' ei oteta vastaan kritiikkiä eikä kehitysideoita. Naisen odotetaan myötäilevän eikä ainakaan asettuvan vastahankaan miehen esityksen kanssa. Nuorelta naiselta voidaan sietää jopa kevyttä kritiikkiä hänen viehättävän ulkomuotonsa tähden, mutta keski-ikäisen ämmän täytyisi pitää turpansa kiinni. 😄
Tavaliselle, vanhemmalle naiselle ei sallittaisi lainkaan valtaa. Johtavissa asemissa työskentelevien akkojen olemusta(!) ja tekemisiä arvostellaan edelleen jyrkästi ainakin anonyymeillä palstoilla, nimenomaan sukupuoleen viitaten.
En siis puhu romanttisista kohtaamisista, vaan asiapitoisista kontakteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytännössä tarkoittaa näkymättömäksi muuttuminen? Kyllä ainakin itse näen vanhat mummotkin, joten eivät he kovin näkymättömiksi ole muuttuneet.
Katsos kun nainen saa nuorena jatkuvasti katseita ja lähestymisiä. Hän siis tulee koko ajan nähdyksi. Sitten nelikymppisenä tämä yhtäkkiä vähenee radikaalisti. Nainen huomaa olevansa näkymättömämpi ja lopulta näkymätön. Hän pitää siitä ja ostaa kuomat ja alkaa käyttää markettivaatteita. ap
Mistä se 40-vuotias tietää, kuinka paljon tulee nähdyksi? Pääsääntöiusestihän ihmiset ovat omissa ajatuksissaan eivätkä juuri kiinnitä muihin ihmisiin huomiota, ja tuskin kaupungilla liikkuminen keski-ikäisenä tai nuorena eroaa mitenkään toisistaan - ei suomalaisessa kulttuurissa muutenkaan ole tapana tehdä lähestymisiä tuntemattomille.
Siis yritätkö jotenkin väittää, että tiedät paremmin, kun minä puhun koko elämänmittaisesta kokemuksesta? ap
Ei vaan nimenomaan kysyin tarkennusta, koska itse en näe mitään eroa 20 vuoden takaiseen. Sinä elämänmittaisella kokemuksella voitkin kertoa nyt tarkemmin. Esim. kaikki eivät suinkaan koe tulevansa nähdytiksi nuorena - nimenomaan nuorena ihmisillä on usein itsetuntoon liittyviä ongelmia ja he kokevat, että kukaan ei huomaa heitä tms. Ja mitä lähestymisiin tulee, niin joitain lähestyttiin nuorena, njoitain lähestytään keski-ikäisenä, joitain sekä-että, ja joillain on (syystä tai toisesta) kokemus, että juuri kukaan ei lähesty koskaan.
No minä olen aina pukeutunut siististi ja sillä tavalla säädyllisesti, että esim. rintavako tai reidet eivät ole olleet näkyvissä. Silti sain jatkuvasti huomiota miehiltä. Yli nelikymppisenä vaihdoin kyllä omaa pukeutumistakin juuri noihin mainitsemiini markettivaatteisiin ja olen muutenkin vaatimattomamman näköinen, ei esimerkiksi enää korkosaappaita, vaan kuomat tai helpot lenkkarit. Eikä yhtään meikkiä enää. Joku satunnainen minua vanhempi mies saattaa edelleen jotain kadulla sanoa, siis kehua, mutta pääosin sitä on näkymätön. Ja pidän siitä kovasti.
Limaisia setämiehiä en ole elämässäni kovin montaa joutunut karistelemaan kannoiltani, mutta sen verran kuitenkin, että tiedän, että heitä on olemassa. Mitä vielä halusit tietää? ap
Mitä tämä "jatkuva huomio" oli? Itse en tunne yhtään naista, joka olisi nuorenakaan saanut jatkuvaa huomiota miehiltä. Toisaalta on vähän harhaanjohtavaa puhua iän tuomasta vaikutuksesta, jos samaan aikaan muuttaa pukeutumistyyliään ja ulkonäköään noin radikaalisti (korkosaappaista Kuomiin, laittautumisen lopettaminen, jne). Veikkaanpa, että olisit kokenut saman näkymättömäksi tulemisen jo nuorena, jos olisit silloin ottanut käyttöön Kuomat ja markettivaatteet. Tuo Kuomiin siirtyminen ei taida olla mikään yleinen nelikymppisten siirtymäriitti - en nimittäin itse tunne edes ketään 50-vuotiasta, jolla olisi Kuomat. Mutta kukin saa toki pukeutua siten kuin haluaa, että ei sillä.
Jos oli tekemisissä jonkun miehen kanssa, hän todennäköisesti yritti iskeä. Naapuri kirjoitti rakkausrunon. Kadulla miehet saattoivat lyöttäytyä seuraan tai lähteä seuraamaan, se ei ollut kivaa. Töissä tuli iskuyrityksiä. Lentokoneessa tuli iskuyrityksiä. Katseita tuli joka paikassa. Eräs mies käveli lyhtypylvääseen, kun tuijotti minua. Julkisissa liikennevälineissä miehet tuijottivat. Kaverimiehet olisivat halunneet jotain muuta kuin kaveruutta. Jopa naiset sanoivat ulkonäöstä. Minua yritettiin iskeä jo aivan varhaisteininä. Jne. ap
Johan nyt 😁 olen itsekin melko nätti mutta aika rauhassa olen saanut olla.
Miltähän mahdat näyttää? Vaikea uskoa että sellaista kaunotarta onkaan jota kaikki kyttäisivät ja miehet suunnilleen lakoais polvilleen hänen edessään.On päivänselvää että ap on se aina naiseksi tekeytyvä miesparka. Hän korostaa vähän liikaa noita naiseuden stereotypioita. Ampuu aina pikkasen yli ja käyttää ilmaisuja "naisena", "kauniina naisena" ja "nuorena akateemisena naisena". Nyt hän on olevinaan mummu.
Mikös sinua tossa aloituksessa niin kauhistuttaa, että pitää ap yrittää leimata trolliksi? Kyllä sinäkin vanhenet. Huomaat sitten että ei sitä sillon mieti että "voi iin kun en saa huomiota ja ole sexy", vaan elämässä on ihan muut asiat mielessä.
N50
Aika monella nuorellakin on muut asiat mielessä. Huomiota haluaa saada lähinnä ihmiseltä, johon on itse ihastunut. Itsekin olin nuorena maailmanparantaja ja keskityin opiskeluihin. Miehistä kiinnosti lähinnä oma ihastuksen kohde ja sittemmin miesystävä. Elämä pyöri kaiken muun ympärillä kuin randon miesten taholta mahdollisesti tulevan huomion.
Tämä!!
Viimeisen 13 vuoden aikana mielessä on ollut lähinnä kaverit, ihastukset, opinnot, kasvukipuilut, kuka oon ja mitä minusta tulee, kuinka saavuttaa omia unelmia ja jaksaa olla pitkäjänteinen niiden suhteen, mitä kannattaa tehdä ja mitä ei, miten voisi tutustua samanhenkisiin ihmisiin, mikä on paikkani maailmassa ym. ihan tuollaisia omaan elämään liittyviä perusjuttuja ihmissuhteiden ja omien unelmien suhteen.
Random miehet ja niiltä saatu huomio on joskus piristänyt päivää, mutta minkäänlaista oleellista tilaa sillä ei elämässäni ole koskaan ollut.Kyllä ne on nuorten marginaalia, joille random huomio on kovin tärkeää.
Ehkä jotkut miehet itse haluavat kuvitella näin, että heiltä saatu huomio olisi naisille tärkeää?
Eivät osaa kuvitella, mitä naisen mielessä oikeasti liikkuu?Kerrot että sinulla on ollut mielessä myös mm. ihastukset ja ihmissuhteet. Kai haluat olla viehättävä noiden ihastusten silmissä? Tietysti mitättömänkin näköinen voi joskus saada haluamansa suhteen, mutta usein soidinmenoihin kyllä kuuluu jonkinasteinen oman ulkonäön pynttäys. Sinänsä random miesten ihailulla ei ole yhtä paljon väliä kuin niiden, joiden huomiota eniten kaipaa, mutta satunnaiset flirtit vahvistavat tunnetta siitä, että oma ulkonäkö on yleisesti hyväksyttävä ja puoleensa vetävä. Tällä on merkitystä siinä mielessä, että jos se ihastus antaa vaikka pakit, niin ei tarvitse miettiä sitä etteikö koskaan saisi ketään uutta. Tietää, että pystyy näyttäytymään haluttavan näköisenä ja että miehet kyllä kiinnostuvat, vaikka jonkun yksilön kohdalla tulisikin pettymys.
Soidinmenot kuuluvat nuoruuteen. Aika huonosti on asiat jos keski-ikäisenä hinkuu vastakkaisen sukupuolen huomiota, juna meni jo.
Eri
Siis sinunko mielestäsi keski-ikäiset eivät harrasta seksiä eivätkä muodosta parisuhteita? Menot ovat vähän erilaiset kuin nuorilla, mutta aika outoa jos elämä ja suhteet olisi keski-iässä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
31-35 huomion määrä ja laatu alkaa tippua naisesta riippuen lineaarisesti tai eksponentiaalisesti (tasottomammat mammat)
36+ huomion määrä valahtaa niin paljon että nainen on ihmeissään kunnes ymmärtää muuttuneensa näkymättömäksiTämän kirjotti selvästi mies, joka ei edes tunne yhtään naista.
Ei se huomio yleensä kovin positiivista ole mitä tyttöinä ja nuorina naisina saamme, enimmäkseen se on törkeää huutelua ja epäasiallista kohtelua. Kukaan täysjärkinen ei sellaista jää ikääntyessä kaipaamaan.
Tietysti on niitä harvoja poikkeuksia, joille ainoa asia elämässä on miesten huomio, ne on niitä julkisuudessa pyöriviä kumihuulia jotka sitten lisäilevät kroppaansa varaosia ja saavat huomiota ttansun näköisinä hirviöinä. Huomiota kuitenkin. Noita ei ole naisista edes 0,000001%a, että kannattaa sinunkin tutustua johonkin ihan tavalliseen jalat maassa elävään "rumaan" naiseen niin loppuu nämä ihmeelliset kuvitelmat naisten aivotuksista. Ihan mukavia ja vaatimattomia meistä useimmat ovat.
Kyllä minun kohdalla suurin osa miesten antamasta huomiosta on ollut esimerkiksi pidennettyä katsekontakia ja tästä tulee ihan hyvä mieli. Olen kyllä saanut osakseni myös häiritsevää huomiota. En tiedä onko minulla sellainen vibe, että harvemmin tullaan ahdistelemaan. Mutta tuntuu vähän vaikealta uskoa, että suuri osa naisista kohtaisi todella negatiivista huomiota positiivisiin kohtaamisiin verrattuna.
No minunkin on vaikea uskoa sitä että jotkut ovat noin persoja miesten huomiolle, mutta ymmärrän silti että ihmisiä on moneen junaan.
Sinulla on selvästi sellainen luonne että et koe huomiota häiritsevänä, joten voit kokea esim törkeyksien huutelun ja vislailun "hyvän mielen viboina", kun taas minä koin tollaisen ahdistavana törkynä.
Millä perusteella päättelit, että olisin todella perso miesten huomiolle? Keskustelun asemesta vaikutat hyökkäävän henkilökohtaisesti vaikka mitään pohjaa sille ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että palstalla aina hehkutetaan miten ihanaa on muuttua näkymättömäksi. Ensinnäkin kyllä nuorenakin voi muuttua näkymättömäksi käyttämällä rumia ja tylsiä vaatteita ja olemalla laittamatta itseään. Toiseksi, kyllä vanhemmatkin naiset haluaa kumppaneita, katseita ja näyttää edustavalta työtilanteissa ja vapaa-ajalla. En ymmärrä, minkä takia naisen pitäisi muuttua näkymättömäksi missään iässä. Kun tulee vanhemmaksi, tyyliä voi muuttaa, mutta ei ole pakko lakata käyttämästä kauniita vaatteita tai muutenkaan unohtaa ulkonäköään.
Minä pukeuduin nuorena pelkkään mustaan ja perseen peittäviin paitoihin enkä todellakaan halunnut huomiota, silti sai törkeää seksihuutelua keski-ikäsiltäkin ukoilta ja kourittiin takapuolta jonossa yms "ihanaa".
Koita nyt vaan ymmärtää etteivät kaikki ajattele kuin sinä. Näkymättömyys on parasta ikääntymisessä, voi tuntea itsensä vihdoin ihmiseksi. Myös auktoriteetti selvästi lisääntynyt kun ei näytä enää vahingossakaan seksikkäältä. Sanoilla on enemmän painoarvoa.Kyllä minä tiedän että kaikki ei ajattele kuin minä, mutta väitän, että suuri osa naisista kumminkin ajattelee. Enemmistö ei pukeudu perseen peittäviin mustiin, vaan jokseenkin muodin mukaisiin vetimiin joissa myös vartalon muoto voi näkyä. Sinähän se tässä vähemmistöltä vaikutat.
En tiedä, minkä takia välttämättä yhdistät ulkonäön huononemisen + vakuuttavuuden. Oletko ihan varma, että kauniin vanhemman naisen sanomiset ovat painoarvottomia, vaikka käytöksestä tulee ilmi kokemus ja varmuus omasta asiasta?
No minusta sinä vaikutat vöhemmistöltä. Elämme selvästi ihan eri maailmoissa ja tunnemme ihan erilaisia naisia.
Sinä elät sellasessa naistenlehtimaailmassa jossa on salilla käyviä urheilevia trendinaisia joille ulkonäkö ja pinnallisuus on kaiken a ja o, minä taas elän maailmassa jossa on noiden vastakohtanaisia.
Kumpia lie sitten enemmän, kukaan ei tiedä. Lisäksi on iitä jotka ei ole kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että palstalla aina hehkutetaan miten ihanaa on muuttua näkymättömäksi. Ensinnäkin kyllä nuorenakin voi muuttua näkymättömäksi käyttämällä rumia ja tylsiä vaatteita ja olemalla laittamatta itseään. Toiseksi, kyllä vanhemmatkin naiset haluaa kumppaneita, katseita ja näyttää edustavalta työtilanteissa ja vapaa-ajalla. En ymmärrä, minkä takia naisen pitäisi muuttua näkymättömäksi missään iässä. Kun tulee vanhemmaksi, tyyliä voi muuttaa, mutta ei ole pakko lakata käyttämästä kauniita vaatteita tai muutenkaan unohtaa ulkonäköään.
Ei kait se pakko ole. Minusta jokainen saa vanhentua niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen epäasiallista ja törkeää? Ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on selvästi sellainen luonne että et koe huomiota häiritsevänä, joten voit kokea esim törkeyksien huutelun ja vislailun "hyvän mielen viboina", kun taas minä koin tollaisen ahdistavana törkynä.Millä perusteella päättelit, että olisin todella perso miesten huomiolle? Keskustelun asemesta vaikutat hyökkäävän henkilökohtaisesti vaikka mitään pohjaa sille ei ole.
Kommenttisi perusteella.
Sinulle miesten antama huomio tuntuu olevan tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ttansutkin ovat ihmisiä. En ymmärrä, miksi tämä ryhmä ihmisiä kohdistui vihasi kohteeksi. Ja tuolla sanalla, vaikka kirjoituvirhe olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useiden kohdalla pitää. Ei se me tookaan tyhjästä syntynyt, nuoret naiset kokevat eniten häirintää ja epäasiallista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeuduin nuorena pelkkään mustaan ja perseen peittäviin paitoihin enkä todellakaan halunnut huomiota, silti sai törkeää seksihuutelua keski-ikäsiltäkin ukoilta ja kourittiin takapuolta jonossa yms "ihanaa".
Koita nyt vaan ymmärtää etteivät kaikki ajattele kuin sinä. Näkymättömyys on parasta ikääntymisessä, voi tuntea itsensä vihdoin ihmiseksi. Myös auktoriteetti selvästi lisääntynyt kun ei näytä enää vahingossakaan seksikkäältä. Sanoilla on enemmän painoarvoa.Kyllä minä tiedän että kaikki ei ajattele kuin minä, mutta väitän, että suuri osa naisista kumminkin ajattelee. Enemmistö ei pukeudu perseen peittäviin mustiin, vaan jokseenkin muodin mukaisiin vetimiin joissa myös vartalon muoto voi näkyä. Sinähän se tässä vähemmistöltä vaikutat.
En tiedä, minkä takia välttämättä yhdistät ulkonäön huononemisen + vakuuttavuuden. Oletko ihan varma, että kauniin vanhemman naisen sanomiset ovat painoarvottomia, vaikka käytöksestä tulee ilmi kokemus ja varmuus omasta asiasta?No minusta sinä vaikutat vöhemmistöltä. Elämme selvästi ihan eri maailmoissa ja tunnemme ihan erilaisia naisia.
Sinä elät sellasessa naistenlehtimaailmassa jossa on salilla käyviä urheilevia trendinaisia joille ulkonäkö ja pinnallisuus on kaiken a ja o, minä taas elän maailmassa jossa on noiden vastakohtanaisia.
Kumpia lie sitten enemmän, kukaan ei tiedä. Lisäksi on iitä jotka ei ole kumpaakaan.
En tiedä minkä ikäinen olet, mutta jos olet vaikka 45 niin sinun nuoruudessa on voinut olla "normaalimpaa" saada osakseen ronskimpaa huomiota. Lisäksi sen ikäiselle ei ole mitään epänormaalia että on pukeutunut peittävästi, koska kyllä se oli normi vielä 90-luvulla että peppua ei mitenkään korostettu, eikä ysärillä vielä saanut esim rintsikan olkaimet näkyä koska tämä oli liian seksikästä ja huomioh--raavaa.
Näen ihan tavallisia kaikenikäisiä ihmisiä ulkona ja nuoria aikuisia koulussa, ja suurin osa pukeutuu "normaalisti", mutta nykyajan normaali on vähän erinäköinen sillä on sallittua että takapuoli jopa korostuu housuissa, ja aika suuri osa ihmisistä, myös miehistä, käy salilla. Jos se on sinusta pinnallisuutta niin siitä vaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on selvästi sellainen luonne että et koe huomiota häiritsevänä, joten voit kokea esim törkeyksien huutelun ja vislailun "hyvän mielen viboina", kun taas minä koin tollaisen ahdistavana törkynä.Millä perusteella päättelit, että olisin todella perso miesten huomiolle? Keskustelun asemesta vaikutat hyökkäävän henkilökohtaisesti vaikka mitään pohjaa sille ei ole.
Kommenttisi perusteella.
Sinulle miesten antama huomio tuntuu olevan tärkeää.
Mikä kohta kommentista toi ajatuksen, että miesten antama huomio olisi tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä käytännössä tarkoittaa näkymättömäksi muuttuminen? Kyllä ainakin itse näen vanhat mummotkin, joten eivät he kovin näkymättömiksi ole muuttuneet.
Katsos kun nainen saa nuorena jatkuvasti katseita ja lähestymisiä. Hän siis tulee koko ajan nähdyksi. Sitten nelikymppisenä tämä yhtäkkiä vähenee radikaalisti. Nainen huomaa olevansa näkymättömämpi ja lopulta näkymätön. Hän pitää siitä ja ostaa kuomat ja alkaa käyttää markettivaatteita. ap
Itse olen käyttänyt aina kuomia ja markettivaatteita paitsi nuorena baariin tälläydyin.
Vierailija kirjoitti:
Muutamat henkisesti pelokkaat levittää tätä uskontoaan, koska eivät ymmärä katsoa peiliin ja tajuta, että itse vanhenevat myös. Siitä JATKUVA ILKEYS JA DISSAAMINEN.
Nämä ovat niitä pelkotiloissa eläviä, kuolemattomia, jotka eivät OMASTA MIELESTÄÄN VANHENE KOSKAAN.
Tosiasia on, että muut kyllä näkevät tämän pelokkaan ihmisraukan jatkuvan vanhenemisen pelon läpi! Ja sen ilkeyden läpi, joka kertoo näiden HEIKOSTA ITSETUNNOSTA.
Hyväkin mielipide menettää arvonsa, jos sen laatija huutaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useiden kohdalla pitää. Ei se me tookaan tyhjästä syntynyt, nuoret naiset kokevat eniten häirintää ja epäasiallista käytöstä.
Sanoit, että huomio on ENIMMÄKSEEN törkeää huutelua ja epäasiallista käytöstä. Jos näin on, naisessa on pakko olla jokin syy tuohon.
Vierailija kirjoitti:
En paljon tylsempää aihetta keksi mitä miettisin, kuin että voi voi kun en näytä enää nuorelta tai saa osaksi seksuaalista häirintää, yhyyh yhyyy.
Ainoa asia joka tässä lahoamisessa on just parasta on se, että voi tuntea itsensä vihdoin ihmiseksi eikä enää saaliiksi.Kiitos ja anteeksi jos tämä niitä harmittaa joille elämän ainoa tarkoitus on näyttää pantavilta vielä vanhoina. Minä en halua seksiä enkä huomiota.
Onko joillekin ihmisille jäänyt nuoruus jotenkin päälle, jos elämästä ei löydetä muuta sisältöä kuin nuoruuden paritteluvaihe.
Kannattaa muistaa, että ympäröivä kaupallisesti motivoitu kulttuuri yllyttää ihmisiä ahdistumaan ikääntymisestään. Toiset nielaisevat tuon syötin eli alkavat neuroottisesti pohtia omaa viehättävyyttään ja shopata kaikenlaista tätä "pääomaa" buustatakseen. Jotkut ovat ihan avoimesti sitä mieltä, että ulkonäöllä kilpaillaan muita vastaan hamaan hautaan asti. Toisilla on myös paremmin pätäkkää jota käyttää vaikkapa esteettisiin hoitoihin. Jotkut ovat sitä mieltä, että myös työelämässä kilpaillaan yhä enemmän ulkoisella viehättävyydellä.
Se haluaako itse olla tukemassa tuota kehitystä, on oma lukunsa.
Sitähän voi ottaa vaikka hatkat semmoiselta alalta, jossa ulkonäkö alkaa olla yksi pätevyyden osa-alue.
Kaikkein ikävintä on anonyymi painostus muokata ulkonäköään ja häivyttää ikäänsä, ja tulla silti pilkatuksi tai jotenkin kierosti kehotuksi "olet säilynyt hyvin ikäiseksesi". Nuo ihmiset jotka ovat pakkomielteisiä toisten ulkonäön suhteen eivät ansaitse vaikutusvaltaa. Jokaisen omissa näpeissä antaako heille sitä.
En ymmärrä miksi pitäisi pukeutua kuomiin missään iässä. Huomaa kyllä että moni pukeutuu karseisiin kuteisiin kun niitä on Cittarit täynnä. Ei sieltä löydä edes yhtä paria sopivia kenkiä. Ja kaikki asiakkaista myyjiin ovat nyrpeitä.
Se paistaa pitkälle, eli ei se ole mitään kuvitelmaa vaan havainto.
En minä sitä sen kummemmin luule tai ole luulematta, tunnen vaan paljon naisia, jotka eivät suostu kertomaan ikäänsä ja vastaavat käyttämällä yleistä sanontaa "naisen ikää ei sovi kysyä", joten kyllähän se viittaa siihen, että monilla olisi ongelma asian suhteen. Mutta onhan sama ongelma monilla miehilläkin, ainakin länsimaisessa kulttuurissa. Sitten taas vaikka romaneilla ikämies on lähes jumalan asemassa.
Kyllä minä tiedän että kaikki ei ajattele kuin minä, mutta väitän, että suuri osa naisista kumminkin ajattelee. Enemmistö ei pukeudu perseen peittäviin mustiin, vaan jokseenkin muodin mukaisiin vetimiin joissa myös vartalon muoto voi näkyä. Sinähän se tässä vähemmistöltä vaikutat.
En tiedä, minkä takia välttämättä yhdistät ulkonäön huononemisen + vakuuttavuuden. Oletko ihan varma, että kauniin vanhemman naisen sanomiset ovat painoarvottomia, vaikka käytöksestä tulee ilmi kokemus ja varmuus omasta asiasta?