Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ilkeämieliset luulevat, että naiset jotenkin ovat kauhuissaan omasta vanhenemisestaan?

Vierailija
05.06.2022 |

Sehän kuuluu asiaan! On vain ihanaa muuttua keski-ikäisenä näkymättömäksi.

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauhuissani vanhenemisesta. En ole myöskään muuttunut näkymättömäksi.

N46

Vierailija
22/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 44v tänä vuonna eikä siitä taida olla kuin pari viikkoa kun änkyröin exälle, että minulle oli luvattu että 40 vuotiaana minusta tulee näkymätön. Yhä tytötellään ja minut nähdään. Kenelle saa tehdä valituksen asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin vuosikymmeniä sitten naisilla oli hyvä tapa peitellä itseään huiveilla siinä 50v seutuvilla. Tämä lisäsi kaikkien hyvinvointia.

Nykyään liikkuu vaikka mitä zombeja puolipaljaana vähintään.

Meidän kaikkien hyvinvointia lisää se, että SINÄ PYSYT POIS NÄISTÄ KETJUISTA! Oksettava trolliapina!

Vierailija
24/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että teidån menopaussi-ikäisten tätien defenssit naurattaa 🤣

Ja sulla ikää 15 v? No siltä vaikuttaakin, tyhmä apina roikkumassa aikuisten ketjussa🤣🤣🤣

Vierailija
25/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille miehille selitetään miesten foorumeilla miten naisten markkina-arvo tippuu joskus 25 vuoden jälkeen. Tämän on tietenkin soopaa, koska miehet haluavat aina naisia iästä riippumatta. Tätä propagandaa kuitenkin levitetään, jotta miehille tulisi parempi mieli siitä, että heitä ei halua koskaan kukaan. :D

Tämä toimii näihin miehiin, koska heillä ei ole kokemusta oikeasta elämästä. He viettävät suurimman osan ajastaan miesten foorumeilla ihailemassa muita miehiä.

Vierailija
26/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle naiselle silmäpussit ja hamsteriposket on kauhistus!

Vierailija
27/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle naiselle silmäpussit ja hamsteriposket on kauhistus!

Ai nykyaikana? Vähänpä tiedät mistään mitään, muka elämänkokemusta🤣🤣

Vierailija
28/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännössä tarkoittaa näkymättömäksi muuttuminen? Kyllä ainakin itse näen vanhat mummotkin, joten eivät he kovin näkymättömiksi ole muuttuneet.

Katsos kun nainen saa nuorena jatkuvasti katseita ja lähestymisiä. Hän siis tulee koko ajan nähdyksi. Sitten nelikymppisenä tämä yhtäkkiä vähenee radikaalisti. Nainen huomaa olevansa näkymättömämpi ja lopulta näkymätön. Hän pitää siitä ja ostaa kuomat ja alkaa käyttää markettivaatteita. ap

Mistä se 40-vuotias tietää, kuinka paljon tulee nähdyksi? Pääsääntöiusestihän ihmiset ovat omissa ajatuksissaan eivätkä juuri kiinnitä muihin ihmisiin huomiota, ja tuskin kaupungilla liikkuminen keski-ikäisenä tai nuorena eroaa mitenkään toisistaan - ei suomalaisessa kulttuurissa muutenkaan ole tapana tehdä lähestymisiä tuntemattomille.

Siis yritätkö jotenkin väittää, että tiedät paremmin, kun minä puhun koko elämänmittaisesta kokemuksesta? ap

Ei vaan nimenomaan kysyin tarkennusta, koska itse en näe mitään eroa 20 vuoden takaiseen. Sinä elämänmittaisella kokemuksella voitkin kertoa nyt tarkemmin. Esim. kaikki eivät suinkaan koe tulevansa nähdytiksi nuorena - nimenomaan nuorena ihmisillä on usein itsetuntoon liittyviä ongelmia ja he kokevat, että kukaan ei huomaa heitä tms. Ja mitä lähestymisiin tulee, niin joitain lähestyttiin nuorena, njoitain lähestytään keski-ikäisenä, joitain sekä-että, ja joillain on (syystä tai toisesta) kokemus, että juuri kukaan ei lähesty koskaan.

No minä olen aina pukeutunut siististi ja sillä tavalla säädyllisesti, että esim. rintavako tai reidet eivät ole olleet näkyvissä. Silti sain jatkuvasti huomiota miehiltä. Yli nelikymppisenä vaihdoin kyllä omaa pukeutumistakin juuri noihin mainitsemiini markettivaatteisiin ja olen muutenkin vaatimattomamman näköinen, ei esimerkiksi enää korkosaappaita, vaan kuomat tai helpot lenkkarit. Eikä yhtään meikkiä enää. Joku satunnainen minua vanhempi mies saattaa edelleen jotain kadulla sanoa, siis kehua, mutta pääosin sitä on näkymätön. Ja pidän siitä kovasti.

Limaisia setämiehiä en ole elämässäni kovin montaa joutunut karistelemaan kannoiltani, mutta sen verran kuitenkin, että tiedän, että heitä on olemassa. Mitä vielä halusit tietää? ap

Vierailija
29/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tajua mitä tuo näkymättömäksi muuttuminen tarkoittaa. Minulle riittää, että itse näen itseni, läheiseni välittävät minusta ja hyväksyvät minut sellaisena kuin olen ja että työpaikalla työpanostani arvostetaan ja ammattitaitoni tunnustetaan. En ole koskaan kaivannut huomiota tai validaatiota vierailta ihmisiltä, sukupuoleen katsomatta. Olen itsekin niin valikoiva ihmisten suhteen, että ihan sama mitä joku tuntematon minusta ajattelee tai on ajattelematta. En tuhlaa aikaani tuollaisten pohtimiseen. 

Tiedän olevani aika "itseriittoinen" sekä hyvässä että pahassa, mutta kun lukee tätä palstaa niin vaaka kallistuu hyvän puolelle. Olisi kauheaa elää miettien jatkuvasti muiden aivoituksia - etenkin silloin, kun niillä ei ole oman elämän kannalta pienintäkään merkitystä. 

Vierailija
30/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ilkeämieliset kuvittelevat, että kaikkien naisten toive on "päästä" naimisiin. Niinkuin jossain itäblokissa, naisille se voikin olla monille ykkösasia, joten pitää yrittää näyttää mahdollisimman hyvältä. Täällä Suomessa ei tarvitse, koska nainen pystyy elättämään itsensä ja lapsensakin yksin, ja se itsenäisyys varmaan pelottaa.

Olen jo kuusikymppinen, eikä mitään tarvetta peittelyyn ole. Itsetunto on kohdallaan, parisuhde kukoistaa, ja lapset ovat tahoillaan. Mikäs tässä on ollessa. Tulevaisuus toki pelottaa, niin kuin varmaan kaikkia. Ikävintä tässä iässä on vain se, että ihan kaikkea ei enää pysty tekemään, vaikka halua olisi. Kremppaa on sen verran jo.

Vierailija
31/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olisi niin kivaa pitää nainen kontrollissa. Jos sitä ei kiinnosta muiden mielipiteet, kuten keski-ikäisille tuppaa käymään, se ei vaan onnistu. Voivoi.

Vierailija
32/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän 44v tänä vuonna eikä siitä taida olla kuin pari viikkoa kun änkyröin exälle, että minulle oli luvattu että 40 vuotiaana minusta tulee näkymätön. Yhä tytötellään ja minut nähdään. Kenelle saa tehdä valituksen asiasta?

Kokeile niitä markettivaatteita, kuomia sekä vielä rillejä! Varmasti vähenee huomio! ap

Vierailija
33/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että teidån menopaussi-ikäisten tätien defenssit naurattaa 🤣

Ja sulla ikää 15 v? No siltä vaikuttaakin, tyhmä apina roikkumassa aikuisten ketjussa🤣🤣🤣

Todellisuus on karmeampi; tämä palstatrolli on viisikymppinen mies.

Vierailija
34/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet nainen parhaassa iässä. Pahin ja nopein rupsahdus alkaa 55-vuotiaana.

Vierailija
35/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännössä tarkoittaa näkymättömäksi muuttuminen? Kyllä ainakin itse näen vanhat mummotkin, joten eivät he kovin näkymättömiksi ole muuttuneet.

Katsos kun nainen saa nuorena jatkuvasti katseita ja lähestymisiä. Hän siis tulee koko ajan nähdyksi. Sitten nelikymppisenä tämä yhtäkkiä vähenee radikaalisti. Nainen huomaa olevansa näkymättömämpi ja lopulta näkymätön. Hän pitää siitä ja ostaa kuomat ja alkaa käyttää markettivaatteita. ap

Taas niin yleistävää roskaa, etten jaksaisi edes alkaa vääntää aiheesta. Todennäköisesti kuvittelet niiksi "luovuttaneiksi nelikymppisiksi" naisia ikähaarukassa noin 25-55, joilla nyt vain on vähän liikakiloja ja vaatimattomat vaatteet.

Jotkut viisikymppiset ovat niin timmejä ja oikeasti hyvännäköisiä, ettei tavan kadullakulkija arvaisi heidän ikäänsä oikein. Puolestaan jotkut 25-vuotiaat voivat olla mammautuneita ja heillä voi olla syvät otsarypyt.

Lisäksi kaikkia naisia ei koskaan katsella sen kummemmin, ei edes nuorina. Vain tietty pienehkö prosentti naisista on niitä, joita miehet katselevat ja joiden perusteella syntyy mielikuva "haluttavasta naisesta".

Toisaalta moni "näkymätön" ei edes halua niitä miesten katseita ja pukeutuu omaksi ilokseen tai mukavuudenhalusta. Joku luonnostaan näyttävän näköinen ja hoikan timmi saattaa myös näyttää missiltä/mallilta niissä markettivaatteissa ja kuomissakin. Pullukka tavis voi satsata ulkonäköön paljon ja silti näyttää tavikselta jne. Joku vartaloltaan pullukka sen sijaan voi olla kiloista huolimatta kuuma ja näyttävä. Naiset ovat samalla tavalla yksilöitä kuin miehetkin.

Vierailija
36/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka on miljardibisnes. Miksiköhän? Aikamoisia jeesustelijoita taas ketju täynnä.

Vierailija
37/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin vanhenemisen myötä olen alkanut saamaan helliä katseita nuorilta naisilta ja miehiltä ja nuorilta pojilta. Tosi mukavaa itseasiassa. Tosi mukavaa myös olla se kiva täti.

Vierailija
38/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikka on miljardibisnes. Miksiköhän? Aikamoisia jeesustelijoita taas ketju täynnä.

Monia (ei toki kaikkia) saattaa häiritä se muutos. Eli ovat tottuneet tietynnäköiseen teinimäiseen naamaan, niin hämmentää pienikin muutos siinä (esim. rypyt). Mutta ei se välttämättä miesten/naisten iskemiseen liity. Osa liittyy siihenkin, mutta tässä ketjussa yleistetään liikaa.

Vierailija
39/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se kaivelee sinun persettäsi miten?

Vierailija
40/142 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin vanhenemisen myötä olen alkanut saamaan helliä katseita nuorilta naisilta ja miehiltä ja nuorilta pojilta. Tosi mukavaa itseasiassa. Tosi mukavaa myös olla se kiva täti.

Hellillä katseilla tarkoitan sellaista miellyttävää tervehtimistä, hymyilyä ja päivänjatkojen toivottelua, auttamista asioissa jne. Nuorena naisena en sellaisia saanut.