Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoit, jos joku mummo alkaa näyttää kännykästään lastenlastensa kuvia?

Vierailija
05.06.2022 |

Minä ajattelen mielessäni, että ei voi olla todellista, mutta kohteliaasti katson ja sanon, että voi miten söpöjä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehun miten nättejä vaikka ovatkin oikeasti kauheita kierosilmäisiä rupisammakoita.

Olen muutenkin kaksinaamainen ja valehtelen ihmisille sekä puhun pahaa selän takana.

Silti minua pidetään miellyttävänä ja seurallisena. En voi ymmärtää ihmisiä, olen oikeasti umpi mulkku.

Miksi olet mulkku? Sehän ei ole mikään geeneihin kirjoitettu ominaisuus vaan valinta miten käyttäydyt.

Geenit ja kasvatus. Ehkä kuitenkin enemmän geenit, koska vanhempani eivät olleet näin mulkkuja kuin minä.

Ootko niin saamaton vätys ettet pysty muuttamaan käytöstäsi? En itse pystyisi elämään onnellisena tietäen että olen mulkku ja vastenmielinen ihminen.

Mutta hänhän sanoi, että häntä pidetään miellyttävänä ja seurallisena.

Vierailija
22/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmennyn täysin. En kohtaa jotain mummoja kuin kaupassa tai kadulla ja olisi todella outoa, jos joku mummo ryhtyisi esittelemään minulle mitään kuvia puhelimestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että mummo on varmaan yksinäinen eikä ole ketään muuta joille ylpeänä esittää lapsenlapsiaan, vilkaisen nopeasti 

Sama ajatus minulla. Todella yksinäisille mummoille on tärkeitä edes valokuvat näytä lapsen lasita muille, vaikka kuvat olisivat vanhatkin!Yksinäisiltä mumoilta voi kaiken viedä aikuiset lapset,tuhkatkin pesästä: MUTTA EI KOSKAAN MUISTOJA.

Vierailija
24/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmennyn täysin. En kohtaa jotain mummoja kuin kaupassa tai kadulla ja olisi todella outoa, jos joku mummo ryhtyisi esittelemään minulle mitään kuvia puhelimestaan.

Eikö sinulla ole naapureita? Meillä on kokonainen pöydällinen mummoja pihalla.

Vierailija
25/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus näkee, miten mummot näyttävät niitä kuvia toisilleen. Ovatkohan mummot sitten kiinnostuneita toistensa lastenlasten kuvista?

En usko että ovat. Minua aina huvittaa kun esim. Fb:n poikien äidit ryhmässä on aina kyselyjä, esim "otitko synnytyksessä puudutusta?". Siellä akkalauma kirjoittaa omia synnytystarinoitaan kuvitellen, että muita kiinnostaa just se oma tarina :D varmaan jokainen kirjoittaa sen omansa ja jatkaa selailua eteenpäin.

Miksi oot jossain fb-ryhmässä jos ne kirjoitukset ei kiinnosta sua yhtään?

Kyllä mua ainakin ennen synnytystä kiinnosti toisten synnytyskertomukset.

En oo siinä ryhmässä, mutta ne tulee mulle näkyville kun kaverit kirjottelee.

Vierailija
26/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kohteliaasti ja kehun ja siirryn takaisin työasioihin ( töissä on useita isoäitejä). Osa on ihan pyytänyt lapsensa tuomaan sen lapsenlapsen sinne toimistolle "näytille". Sitten ne soittelee ja lässyttää kesken päivän niille vauvoille väännellen naamaansa videopuhelussa. Ja sitten kahvitauolla toki kerrotaan mitä ne tekee, mutta sen äänen pitää lässyttää kun kerrotaan "mummun oma Sanna tuli tuli mummulle kylään" tyylisesti. 

Vierailija
27/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson kohteliaasti ja kehun ja siirryn takaisin työasioihin ( töissä on useita isoäitejä). Osa on ihan pyytänyt lapsensa tuomaan sen lapsenlapsen sinne toimistolle "näytille". Sitten ne soittelee ja lässyttää kesken päivän niille vauvoille väännellen naamaansa videopuhelussa. Ja sitten kahvitauolla toki kerrotaan mitä ne tekee, mutta sen äänen pitää lässyttää kun kerrotaan "mummun oma Sanna tuli tuli mummulle kylään" tyylisesti. 

Kuulostaa kivalta työilmapiiriltä, mukavaa että ihmiset juttelee toisilleen ja jakaa itselleen tärkeitä asioita.

Vierailija
28/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehun miten nättejä vaikka ovatkin oikeasti kauheita kierosilmäisiä rupisammakoita.

Olen muutenkin kaksinaamainen ja valehtelen ihmisille sekä puhun pahaa selän takana.

Silti minua pidetään miellyttävänä ja seurallisena. En voi ymmärtää ihmisiä, olen oikeasti umpi mulkku.

Miksi olet mulkku? Sehän ei ole mikään geeneihin kirjoitettu ominaisuus vaan valinta miten käyttäydyt.

Geenit ja kasvatus. Ehkä kuitenkin enemmän geenit, koska vanhempani eivät olleet näin mulkkuja kuin minä.

Ootko niin saamaton vätys ettet pysty muuttamaan käytöstäsi? En itse pystyisi elämään onnellisena tietäen että olen mulkku ja vastenmielinen ihminen.

Mutta kertoi olevansa kaksinaamainen ja puhuu pahaa selän takana. 😒

Vierailija
29/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tullut mieleen että ne jotka näyttävät pitävän sinusta osaavat hekin teeskennellä? Ehkä paljon paremmin kuin sinä?

Vierailija
30/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tykkään, katson ja kyselen. Pidän lapsista ja kaikista lapsiin liittyvistä tarinoista, mutta näitä harvoin minulle kerrotaan. Nykyään mummotkin ovat niin ajan hermoilla, että ovat näissä asioissa varovaisia ikäiseni lapsettoman naisen kanssa. Tämä on toki fiksua ja kohteliasta, koska kukaan ei tiedä syitä toisen lapsettomuuteen. Itse olen kuitenkin erittäin lapsirakas vela, joten kuulen mielelläni juttuja lapsenlapsista.

Vierailija
31/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi ne mummot eivät palstaile, jotka näin tekevät. Palstailijat tietävät sellaisen olevan ehdottomasti kiellettyä ja vihaa herättävää. Minusta on kivaa, että ihmiset kertovat tutuille ja työkavereille elämästään ja perheestään, kunhan ei mene ihan överiksi.

Vierailija
32/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että mummo on varmaan yksinäinen eikä ole ketään muuta joille ylpeänä esittää lapsenlapsiaan, vilkaisen nopeasti 

"Joku mummo", ei kai niitä kuvia kenellekään vieraille näytetä? Jos kuvia näytetään kuvatut lapset ja henkilö, jolle näytetään, ovat mummolle tuttuja.

Vierailija
33/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun pappa esittelee kuvia? Meillä hän on todella innokas näyttämään lapsenlapsensa kuvia kaikille tutuille.

Vierailija
34/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sievä lapsi. Minkä ikäinen?"

Vierailija
35/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertoi olevansa kaksinaamainen ja puhuu pahaa selän takana. 😒

Ko henkilö ei pidä itsestään, kommentista paistaa itseinho.  Olisko syynä sunnuntaiaamun krapula vai yksinäisyys? Tuntuu elämäänsä tyytymättömältä henkilöltä.

Vierailija
36/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson kiinnostuneena kuvat ja olen iloinen mummon puolesta että hän saa kokea sen ilon. 😊

Kiinnostuneena? Siis joidenkin ventovieraiden lapsien kuvia?

Ventovieras? Millaisesta tilanteesta ap siis puhuu?

Vierailija
37/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle näytti joku mummo, eli minun ja veljeni äiti kuvia veljen lapsista. Kysyin vain että näyttääkö hänkin minun lapsesta kuvia veljelleni. Mummo oli ihmeissään ja vastasi että en tietenkään, miksi minä niin tekisin.

Vierailija
38/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole naapureita? Meillä on kokonainen pöydällinen mummoja pihalla.

Harmittaako, kun et ole siellä mukana? Eikös ne saa siellä istua ja tarinoida?

Vierailija
39/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan esitellä kuvia ja videoita kissoistani.

Vierailija
40/45 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai, että. Onpas siinä varsinainen peikko. Valitettavasti näyttää vanhemmiltaan."