Jännite, kemia tms. kahden ihmisen välillä
Mistä, Oi mistä johtuu tilanne, missä lähes tuntemattoman henkilön kanssa on välittömästi joku jännite? Olen kokenut kahdenlaista, sellasta enemmän henkistä kemiaa ja täysin jalat alta vetävää seksuaalista jännitettä. Tarkennan vielä, että ihan päiväsaikaan ja selvinpäin, eikä puheenaiheena edes ole mikään siihen viittaava. Tunne molemminpuolinen ja ei tarvitse alleen mitään parinetsimishaaveita.
Osaako joku selittää mistä tällainen johtuu?
Kommentit (17)
Saattaa olla, että alitajuntasi tunnistaa jotain tuttua, ihmisen, jonka kanssa päätyisit toistamaan lapsuuden kiintymyssuhdekuviota. Esim. alkoholistiperheessä kasvanut tunnistaa autettavan, etäisen vanhemman lapsi tunnistaa etäisen jne.
Taisit löytää puuttuvan palasen, älä kadota sitä.
Sitten niitä joiden kanssa salamoi heti ensikontaktista, negatiivisesti.
Oksettaa pelkkä ajatus.
Tinderissä tapasin tällaisen,heti kun nähtiin toisemme niin se oli menoa. Kenenkään muun kanssa ei ikinä olet tapahtunut vastaavaa.
Voi ap, tällaista ei kaikille tapahdu elinaikana. Ehkä olitte rakastavaisia edellisessä elämässä.
Kemiaa. Olen tuntenut tuon 2krt elämässäni. Työpaikalla. Kehot puhuu. Se ei ole ollut vain fyysistä vetovoimaa.
Onko se aina molemminpuolista? Usein se näkyy ulkopuolisille myös.
Tosiaan sitä ilmaa voi joskus leikata veitsellä. Ja sitä jännitettä on tosiaan kahdenlaista, kuten ap sanoi. Sellainen henkinen, älyllinen jännite on aika erikoista, kun siinä ei tosiaan ole mitään seksuaalista, vaikka kipinät sinkoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä tapasin tällaisen,heti kun nähtiin toisemme niin se oli menoa. Kenenkään muun kanssa ei ikinä olet tapahtunut vastaavaa.
Niin? Ja tilanteenne nyt?
no panettava ihminen mutta koska pitää jeesustella niin se on sitte "kemia"
Maailmankaikkeus yrittää vittuilla.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla, että alitajuntasi tunnistaa jotain tuttua, ihmisen, jonka kanssa päätyisit toistamaan lapsuuden kiintymyssuhdekuviota. Esim. alkoholistiperheessä kasvanut tunnistaa autettavan, etäisen vanhemman lapsi tunnistaa etäisen jne.
Minä uskon myös tähän, olen sen jostain muualtakin lukenut. Lukemani perusteella jos näin käy, kannattaa ottaa jalat alleen ettei päädy suhteeseen, jossa yrittää korjata parisuhteessan sitä ongelmaa, jonka on lapsuudessan kokenut, koska se hyvin harvoin onnistuu ja suhde päättyy pahaan pettymykseen.
Mutta toisaalta, vaikea se no lähteä pois, jos vetovoima on kovaa ja kummatkin vapaita, joten saahan sitä ajatella, että kyse olisi jostain paljon romanttisemmasta ja hyvää suhdetta lupaavasta tunteesta :)
Joku ihminen vaan kolahtaa, kiva tyyppi. Miksi sitäkään mystifioida?
Molemminpuolista sopivuutta, muttei välttämättä sovi toiselle tai kummallekaan muista syistä. On kuitenkin selvä, että yksipuolisiakin ihastuksia tapahtuu.
Elämät voi erota sen verran, ettei sovi ainakaan pidemmäksi suhteeksi. Ajatusmaailmat, mielenkiinnon kohteet, harrastukset, asenteet voi erota suuresti, joka kyseenalaistaa sopivuuden ja johtaa eroihin.
Samanlaisia kuin jotka ovat noin, kohtaa myös, mutta vetovoima on heikompi, kun persoona on vähän erilainen; ei itsellensä sopiva, jossa voi olla mukana negatiivinen transfer siinä mielessä, että samanlainen persoona tarkemmin, tietyllä ominaisuudella, oli jollain, eikä se persoona sovi itsellensä, vaikka paketti muuten olisi sopiva.
En usko transfereihin tässä yhteydessä, vaan mulle nekin on faktuaalista ja opillista, tiedollista.
Jotkut kuulema ihastuu aina samoihin vääränlaisiin henkilöihin.
Luonto yrittää kertoa että tulisi mahtavia jälkeläisiä?