Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe, -maidot ym. - sittenkään terveellisiä?

14.10.2006 |

Ystäväni oli lukenut lehtiartikkelin tutkimuksesta, jonka mukaan länsimaissa nyt niin suositut soijatuotteet eivät välttämättä olisikaan niin terveellisiä. Soijarouhe, maidot, jugurtit, vanukkaat - nämä olisivatkin länsimainen keksintö, jossa soijapapuja ei ole käsitelty oikein. Harmi vaan, että ystäväni ei muistanut mistä oli lukenut jutun eikä myöskään yksityiskohtia...

Olisi kiva kuulla, jos jollakin olisi lisätietoja. Meillä nyt kuitenkin syödään tuota soijaa jonkin verran. Tosin lapsille en ole antanut kovin usein luettuani, että soijan sisältämät hormonit eivät olisi lapsille edullisia usein käytettynä (naisille soija tietenkin sopii paremmin).

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmeisesti soijasta on aika paljon ristiriitaista tietoa saatavilla. Olen itse imetysdietillä ja soijaa on tuli käytettyä tosi paljon kunnes googlasin kaverin kehotuksesta...muutaman jutun lukemisen jälkeen väheni kyllä oma soijan syöntini.

Jutun lopussa on linkki lähdeluetteloon. Sen perusteella voi varmaan vähän arvioida jutun luotettavuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeestaan en ole käyttänyt siksi, koska voi olla geenimuunneltua, enkä halua sellaista.

Yksi homeopaatti oli sitämieltä, että se kuuluu vaan " japanilaisille" . en muista mihin käsityksensä perusti.

Mutta kyllä siis ruokavalion voi pitää terveellisenä ilman sitäkin.

Vierailija
4/6 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijan viljely on verrattavissa tupakan ja eukalyptuspuun jne aiheuttamaan viljelysalan kestämättömään käyttöön ja elinympäristöjen köyhtymiseen. Lisäksi on tietty se geenimanipulaatiojuttu.

Vierailija
5/6 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

käytän itse jonkin verran soijamaitoa ja ostan aina luomuversiota.

Isoissa marketeissa se on sitäpaitsi halvinta soijamaitoa. Myös soijarouhetta saa luomuna, en tosin muista onko meidän käyttämä soijarouhe luomua, varmasti ainakin paketin mukaan ei sisällä geenimanipuloitua soijaa.

Itse ostan periaatteessa vain sellaista soijaa joka on joko luomua (luomumerkkiä ei anneta geenimanipuloituja raaka-aineita sisältäville tuotteille) tai joissa merkintä, ettei sisällä geenimanipuloitua soijaa.

Ympäristön kannalta luomu on tietysti paras vaihtoehto, silloin ei kasvatus kuormita paikallista ympäristöa torjunta-aineilla.

Jos soija ei maistu/sovi/arveluttaa niin kaurasta tehtyjä vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

Vierailija
6/6 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitelty tuote on aina käsitelty tuote. Tottakai moniin tuotteisiin on lisätty esimerkiksi vitamiineja, mutta soijaproteiini on muuten aika teollinen tuote. Terveellisintä ruokaa lapsillehan olisivat ihan tuorehkoista raaka-aineista valmistetut kotiruuat (kuten vaikkapa linssit, pavut jne.).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi