Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääseekö nykyään enää amikset kovin helposti korkeakouluun?

Vierailija
04.06.2022 |

Kun ammattikoulutuksen taso romahtanut ja yo-kokeen painoarvoa lisätty?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna pääsin ensimmäisellä yrittämällä pääsykokeen kautta yliopistoon. Terveisin merkonomi

Vierailija
2/7 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin poika ainakin pääsi. Valmistui amiksesta 2020, kävi intin ja haki keväällä 2021 Aalto-yliopistoon. Aloitti syksyllä 2021 opinnot siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee! Opiskelijoista on pulaa kaikilla-aloilla!

Vierailija
4/7 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko helposti jos pääsee toisella hakukerralla. Oma esikoinen haki kahdesti ja toisella kerralla tärppäsi. 

Vierailija
5/7 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakouluun ainakin pääsee saman alan koulutukseen, jos vähänkään viitsii keskittyä pääsykokeeseen. Siinä on sitten monesti tuoreet ylioppilaat ihmeissään, kun vieressä istuu 10 vuotta työtä tehnyt ammattilainen, joka rohkenee kyseenalaistaa opetuksen. Ja yhtä ihmeissään on se ammattilainen, kun opetus alkaa sellaisista aakkosista, jotka hän itse oppi aikanaan ammattikoulussa.

Vierailija
6/7 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se amiksen käynyt kouluttaa itse itseään, ei se kaikki oppi tule pelkästään koulusta.

Ns kirjaviisas amiksen käynyt

Vierailija
7/7 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakouluun ainakin pääsee saman alan koulutukseen, jos vähänkään viitsii keskittyä pääsykokeeseen. Siinä on sitten monesti tuoreet ylioppilaat ihmeissään, kun vieressä istuu 10 vuotta työtä tehnyt ammattilainen, joka rohkenee kyseenalaistaa opetuksen. Ja yhtä ihmeissään on se ammattilainen, kun opetus alkaa sellaisista aakkosista, jotka hän itse oppi aikanaan ammattikoulussa.

Kannattaa tutustua siihen minkälaisia pääsykokeet ovat olleet jo useamman vuoden. Niiden kohdalla ei ole mitään merkitystä kuinka monta vuotta joku on tehnyt tai ollut tekemättä alan töitä tai minka alan koulutukseen haetaan. 

Ammattikorkeakoulu on myös hyvin työelämälähtöistä, joten harvoin ammattilaisen pitää alkaa kyseenalaistamaan mitään. Opettajat nimenomaa haluavat kuulla hänen näkemyksensä ja kokemuksensa asioihin. Lisäksi, saa olla melkoinen idiootti, jos hämmästyy siitä, että ne jotka eivät ole saaneet samaa peruskoulutusta kuin itse, joutuvat opettelmaan kaiken alusta.