+14 astetta, missä se kesä?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Täällähän se, Espoossa. Eilen ja tänään +25C.
jo meillä espoossa on ollut toi... sisällä!
Olen tilannut kesän alkamaan 1.8 :)
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun alku ja ensimmäiset jo hermostuu. Jokainen vuosi meillä tulee olemaan vaihtelevat ja erilaiset kesät sekä talvet, joskus ei ole kesällä hellettä juuri ollenkaan ja joku toinen vuosi on hellettä melkein jatkuvaan... Normaalia vaihtelua, jossa yksittäisenä vuonna ei ilmastomuutos välttämättä näy juuri ollenkaan.
voi kiitos rohkaisevista sanoistasi. todellakin toivon että saamme ens talven ilman lunta. viime talvet on ollut valkoista helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut kesän alkamaan 1.8 :)
toivotaan että kestää sen 6kk
Kesä on täällä Espanjassa, tänäänkin +27C ja aurinko on paistanut kirkkaalta taivaalta. Nytkin vielä istun terassilla hihaton paita päällä siemailemassa hyvää punaviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen junttisuomalainen esittää nauttivansa +25 tai kovemmasta helteestä. Muissa maissa mennään varjoon ja ollaan ilmastoiduissa tiloissa, koska niin on mukavampi olla.
Sitähän tässä nimenomaan kaipaakin että tarkenee MYÖS varjossa! Suomessa pitää etsiä tyyni suojaisa kohta mihin aurinko osuu että edes hetken tarkenee olla ulkona. Aika menee kalusteiden jatkuvasn siirtelyyn tai niitä pitää olla monta settiä eri puolilla taloa
On ihanaa kun on niin lämmin että voi mennä mekossa tai kesätopissa jo aamukuudelta pihalle juomaan kahvia eikä tarvitse miettiä mihin sen tuolinsa asettaa. Nauttii vaan
Enää 3 vkoa niin päästään lämmittelemään etelän kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Kesä on täällä Espanjassa, tänäänkin +27C ja aurinko on paistanut kirkkaalta taivaalta. Nytkin vielä istun terassilla hihaton paita päällä siemailemassa hyvää punaviiniä.
Eilen ylppäreissä (normaalisti) helteisellä pihalla. Aurinko kyllä paistoi mutta mekon päällä neuletakki ja heti kun aurinko meni puidrn taakse piti hakea toppatakki päälle, jalatkin ihan jäässä. Se siitä juhlaeleganssista:(
Nyt kurkku kipeänä
Vierailija kirjoitti:
Hellevalittajat ainakin tyytyväisiä
HJoo, on tosi ihanaa kun voi nukkua yöt hyvin, olla ulkona ilman että paistuu, siellä voi kävellä yms ilman että hiki virtaa joka ikisestä paikasta, työtä mukava tehdä kun ei ole liian kuumaa.
No, vettä ei toki tarvita liikaa, silleen sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten saatanan kumma että joillekin sellainen luonnottoman kova helle on ainoa kesäkeli. Tiedoksenne vaan että nyt on ihan normaali suomalainen alkukesän sää.
Kuulostat niiltä, joille jo 20 astetta on luonnottoman kuuma.
Ja sinä niiltä jotka palelee jos ei ole 25 astetta vähintään ja pitää nukkuakin villasukat jalassa.
So?
Mulle kesä on 25 ja yli. Kivut vähenee, nukun hyvin (untuvatäkki ympäri vuoden), mieliala paranee 120%, jaksan mitä vain ja olen hyvällä tuulella.
Sääli että minulla ja kaltaisillani on tätä autuutta ehkä 15 pv vuodessa, teille kylmässä viihtyjille 349 pv.
Vähän epistä? Ja kehtaatte valittaa
Nyt on ihan normaali kesäkuun alun sää. Viime kesä oli täysin hirveä . Nautin kun on viileää. Nytkin kävin jo viiden jälkeen t paidassa koiran kanssa ulkona eikä tullut hiki kun oli juuri sopivan viileää mutta ei tullut kylmä. Kyllä niitä helteitä vielä tälle kesälle saadaan. Niitä on nyt vain vähemmän kuin viime kesänä. Mulle tulee armoton hiki jo +20 asteessa niin en kaipaa sitä lämpimämpiä päiviä. Me elämme pohjoisessa. Ei täällä kuulu olla eteläeuroopan lämpötiloja
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
No, olisi nyt edes se 20-23, sellainen pidempi jakso putkeen, mutta varsin epävakaiselle näyttää. Sadekuurot viilentää ja kastelee paikat päivittäin.
Minäminäminäminäminäminä. Mutta kun minua palelee ja minulla on kurjaa ulkona ja kun minä en voi pukea hellemekkoa ja sandaaleja ja kun minä en voi makoilla auringossa ja kauhean vaivalloista sitä makoilutuolia siirrellä auringon mukana, ja kun minä inhoan luntakin, toivottavasti ei olisi talvella lunta!
Pystyttekö kaivamaan päänne pyllystänne ulos ja miettimään, miksi ja mille helle, kuivuus ja lumettomuus on pahasta täällä pohjolossa?? Ja olisiko se kuitenkin vähän tärkeämpi asia kuin ihmisen itsekkäät ja turhanpäiväiset tarpeet? Yrittäkää edes. 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten saatanan kumma että joillekin sellainen luonnottoman kova helle on ainoa kesäkeli. Tiedoksenne vaan että nyt on ihan normaali suomalainen alkukesän sää.
Ja sinä niiltä jotka palelee jos ei ole 25 astetta vähintään ja pitää nukkuakin villasukat jalassa.
So?
Mulle kesä on 25 ja yli. Kivut vähenee, nukun hyvin (untuvatäkki ympäri vuoden), mieliala paranee 120%, jaksan mitä vain ja olen hyvällä tuulella.
Sääli että minulla ja kaltaisillani on tätä autuutta ehkä 15 pv vuodessa, teille kylmässä viihtyjille 349 pv.
Kuule muuta muualle, epärealistista odottaa pitkiä lämpöaaltoja näillä leveyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ylppäreissä (normaalisti) helteisellä pihalla. Aurinko kyllä paistoi mutta mekon päällä neuletakki ja heti kun aurinko meni puidrn taakse piti hakea toppatakki päälle, jalatkin ihan jäässä. Se siitä juhlaeleganssista:(
Nyt kurkku kipeänä
Eilen ylppäreissä siistit housut, sukat ja kengät, kaunis, juhlava paita, korut ja hiukset, jakku. Ei ollut kylmä, ei tarvinnut toppatakkia, oikein oli eleganssia.
Katsos, säätiedotus kyllä kertoi, että missään ei ole "normaalisti helteistä pihaa".
Vierailija kirjoitti:
Minäminäminäminäminäminä. Mutta kun minua palelee ja minulla on kurjaa ulkona ja kun minä en voi pukea hellemekkoa ja sandaaleja ja kun minä en voi makoilla auringossa ja kauhean vaivalloista sitä makoilutuolia siirrellä auringon mukana, ja kun minä inhoan luntakin, toivottavasti ei olisi talvella lunta!
Pystyttekö kaivamaan päänne pyllystänne ulos ja miettimään, miksi ja mille helle, kuivuus ja lumettomuus on pahasta täällä pohjolossa?? Ja olisiko se kuitenkin vähän tärkeämpi asia kuin ihmisen itsekkäät ja turhanpäiväiset tarpeet? Yrittäkää edes. 🙏
Meillä on kaunis omakotitalon piha kasvimaineen ja kukkineen, ympärillä meri, järviä ja metsää. Koskaan ei ole ollut niin upeaa kuin viimekesänä, monet kukat kukki 2x, mansikoitakin tuli 2 erässä vaikka toki sitten elokuun kylmeneminen pysäyttikin toisen sadon nopeasti.
Kulunut talvi oli pihalle kammottavin ikinä, suuri osa rakkaudella vaalituista kasveista kuoli. Nyt ollaan 2-4 vkoa normaalista kukinnasta jäljessä ja ne mitkä kukkii on todella kitukasvuisia. Eli se siitä kylmästä ja kosteasta ihanuudesta!
Ainakin oma pihamme (ja näiden satojen naapureiden) näyttää olevan samanlaisia kuin minä, toivomme edes muutamaa lämmintä päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Kuule muuta muualle, epärealistista odottaa pitkiä lämpöaaltoja näillä leveyksillä.
Kun nyt edes päästäisiin siihen 20 asteeseen... ja kyllä, kunhan etelän talomme remppa valmistuu vietän siellä suurimman osan ajasta palelematta:)
+14 astetta ja kevyttoppa?
Oikeesti? Kuka jaksaa takkeja vuoden läpi?
En tod pistä mtn toppatakkeja. Farkkurotsi tai -nahkarotsi ai pitkä villarakki ja huivi menee. Kesällä en takkia päälle laita vaikka keli ois mikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kurkku kipeänä
Eilen ylppäreissä siistit housut, sukat ja kengät, kaunis, juhlava paita, korut ja hiukset, jakku. Ei ollut kylmä, ei tarvinnut toppatakkia, oikein oli eleganssia.
Katsos, säätiedotus kyllä kertoi, että missään ei ole "normaalisti helteistä pihaa".
Housut, jakku, sukat ja kengät ei olekaan mikään kesäasu. Joskus olisi ihanaa pukeutua kesäisen kauniisti. Kesällä siis.
no shit!? liittyykö aurinko siihen?