Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla tosi varakkaita lähisukulaisia tai oletko itse?

Vierailija
14.10.2006 |

Veljeni rikastui tässä joku aika sitten. Ei tarttis enää töitä paiskia rahan puolesta. Tekis mieli sanoo et vippaa meillekin vähän! Mutta eipä se raha silti onnea tuo. Köyhänäkin voi olla onnellinen. Rikkaankin elämään varmasti riittää jotain murhetta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen pitää itse elämänsä kustantaa, eikä veljesi rahat ole sinun. Yök.

Vierailija
2/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on siis asiat ihan hyvin, hyvät autot ja iso talo (josta kylläkin myös lainaa), niin miehen sisko jaksaa aina muistuttaa kuin sillä o vähän rahaa ja me muka kylvetään rahassa. Jos esim. käyvät mieheni kanssa jääkiekkomatsissa, jättää oman lippunsa maksamatta jne, kun meillä nyt on muka sitä rahaa vaikka muille jakaa. Että teitä on sitten ilmeisesti useempia tälläsiä kateuden ytimiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on tosi varakkaita ja mielellään ostavat mun ja siskon perheelle kaikenlaista. Esim. jos lähdetään reissuun, vanhemmat saattavat maksaa meidänkin matkat yms.

Mutta ei mun mielestä niiden tarvitsisi meidän juttuja maksaa.

Vierailija
4/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei ollut tullut puheeksi omaisuudet kun ei käytännössä missään näy, tai eivät pröystäile, vähän kyllä välillä ihmettelin erilaisia kommentteja, mutta ajattelin, että vaan hattuilevat, kun mulla oli jo useampikin lapsi.

No, ei niitä rikkauksia meidän arjessa ole tuon tiedon jälkeenkään näkynyt. Mutta siis on varakkaita sukulaisia.

Vierailija
5/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei lainaa, omistusasunto, sijoituksia jne)

ja joskus tulevaisuudessa saamme suuren perinnön (minun sukuni puolelta), testamentissä avio-oikeuden poissulkeva ehto. Ja meillä on muutenkin avioehto.

Lapsilla (alle kouluikäisillä) on myös omaisuutta, järjestelty näin perintöverojen takia. Lapset eivät tietenkään omaisuudestaan tiedä ja heille on määrätty omaisuudenvalvoja. Jos meille sattuu jotain, kukaan ei pääse heidän omaisuuteensa käsiksi eivätkä myöskään saa omaisuuttaan vapaaseen käyttöön vielä 18-vuotiaana.

Eihän raha ja varallisuus tuo onnea (vaikka onnellisia henkisellä tasolla olemmekin), mutta täytyy myöntää, että tiettyä turvallisuutta ja helppoutta se tuo elämään.

Vierailija
6/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän koska joskus hoidan heidän puolestaan pankkiasioita (siis appivanhempien kun ovat sairaita niin etteivät itse pääse aina hoitamaan asioitaan) ja silloin siis olen nähnyt saldot. Miehen mummo taas lainasi meille aika ison summan rahaa talon ostoa varten, ettei tarvii ottaa pankkilainaa. Se on kyllä oikeastikin laina eli maksellaan todella pienin erin takaisin ilman korkoa. Ja loppusumma jää sitten miehen isän " ennakkoperinnöksi" eli velkakirja siirtyy mummon kuollessa miehen isän haltuun jne.

Vierailija
7/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen perheellä on säästössä useampia (kymmeniä) miljoonia, mutta en silti pidä pidä heitä minään supervarakkaina, hyvin toimeentulevina kuitenkin.

Vierailija
8/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 000 euroa vaikka on jo aikamoinen määrä rahaa pitää säästössä. En kyllä pitäisi sitä pankkitilillä vaan sijoitettuna.

Vierailija
9/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on iso summa.

Vierailija
10/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimeentulevana kyllä, mutta ei me nyt mitään rikkaita olla.

Vierailija
11/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten niitäkin ihmeitä löytyy, että sossun asiakas ja varakas voivat olla sydänystävät.

Vierailija
12/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se sijoitettua omaisuutta, käteisvaroja vai mitä? Minkälaisista summista puhutaan? Vai onko tosi rikkaan määritelmä se, ettei tarvitse käydä töissä?

Vierailija
13/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole rikas, mutta lähisukulaisia on rikkaita. Itse ovat kovalla työllä sen ansainneet, enkä ole mitään heiltä naukunut. Toivon heidän nauttivan työnsä hedelmistä, ei väliä perinnöllä! :)

Itse rikkaassa perheessä kasvaneena tiedän millaista se on, eikä mun tarvitse kadehtia moista. Mulle riittää tälläinen keskiverto toimeentulo. Ja muutes, en tunne ketään rikasta, joka olisi jättäytynyt pois töistä kotiin, vaikka varaa siihen olisikin. Varakkaalla on vara valita sellainen työ, jossa oikeasti viihtyy ja se on heidän elämänsä eräs lisämauste.

Vierailija
14/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani kävi tälläinen " tuuri" . Hänen isotätinsä kuoli ja isänsä peri hänet yksin. Ja kaverini on taas isänsä ainoa lapsi. Isotäti oli vanha ja yksinäinen mummeli, joka asui pienessä yksiössä ja oli tehnyt elämäntyönsä keittäjänä. Kaverini kai ajatteli, että isä perii tuon pienen yksiön maaseutukylästä ja siinä kaikki tai ei varmaan ajatellut koko asiaa. Ja voihan yksinäinen ihminen tehdä testamentinkin...

No, perunkirjoituksessa omaisuuden arvoksi mitattiin yli miljoona Euroa. tämä rouva oli aikanaan saanut hyviä osakkeita perinnöksi eräältä apteekkarilta, jolle oli ollut talousapuna. Ei kertonut kennellekään. Lisäksi oli säästänyt ja sijoitellut omia pieniä tulojaan. No, kaverin isä on nyt varakas mies ja auttoi kaveriani rakentamaan saman tein omakotitalon.

Mulla ei ole vaaraa tuollaisesta onnenpotkusta.:)

Vierailija
15/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain varakkuutta. Olen itse kuvitellut, että vanhempani ovat varakkaita, kun omistavat hyvän talon, mökin, pörssiosakkeita ja muutaman sijoitusasunnon.... Mutta hepä taitavatkin olla sitten ihan persaukisia.

Vierailija
16/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten löytyy kiinteistöjä, kolme kesämökkiä jne. Hän elää aika vaatimattomasti yleensä, syö kaurapuuroa tai läskisoosia tms., mutta esim. lääkärissä käy aina yksityisellä, käyttää autonaan taksia ja ostaa laadukkaita vaatteita. Kuitenkaan hän ei ole varsinaisesti onnellinen, koska vaimonsa on kuollut.

Vierailija
17/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa sellaiselta " meidän isä onkin rikkaampi kuin teidän isä" -lällätykseltä.

Enkä ole katkera tai mitään muutakaan, mutta ihmettelen vain, että miksi tällaista keskustelua käydään.

Vierailija
18/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydäänhän täällä paljon tyhmempiäkin keskusteluja....älä avaa viestiä, jos et halua osallistua tai lukea.

Vierailija
19/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli yksi työkaveri, joka joka käänteessä jaksoi selittää, kuinka hänen isovanhempansa keräävät vanhaa venäläistä hopeaa. Siis jotenkin siitä tuli hänellekin meriitti!

Vierailija
20/28 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ollaan tavisperhe, jolla aina tuulen huuhtoma p*rse! Juu ite kustannetaan eläminen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän