Hienoimmat juhlat, joissa olet ollut?
Kommentit (32)
Paraati on sotilaan juhlaa.
Niitä on ollut monia monia. On syöty ja juotu päälle, ja riekuttu aamuun. Oltu häiriöksi ulkomailla etupäässä. Joskus ollut naisia mukana ja meno sen mukaista. On ollut myös ulkomaista sotilasseuraa myöskin.
Presidentinlinnassa illallisella, ei kuitenkaan itsenäisyyspäivänä. Mielenkiintoinen kokemus. Ulkomaisissa lähetystöissä olen ollut useamman kerran sekä vastaanotoilla että illallisilla.
Vuosaaren pylvässalissa. Kaikki paikalliset juopot paikalla, viina virtasi ja laulu raikoi, oi niitä aikoja!
Parin eri tapahtuman juhlaillalliset. Toisessa piti olla pikkumusta, toisesta en muista tarkkaan, joku mekko varmaan oli käytössä.
Tarjoiluina oli molemmissa useamman ruokalajin illallinen.
Mun iskän puolen yhden tädin miehen eläkeellejäämisjuhlissa lokakuussa/marraskuussa 2009 Vaasassa. Oli ammatiltaan joku armeijan pamppu. Samalla juhlittiin itsenäisyyspäivää ja siellä oli laulamassa Paula Koivuniemi. Muistan kun sillon pari päivää sitten oli satanut ensilumi siltä syksyltä ja se oli ehtinyt jo sulaa meijän silloiselta kotipaikkakunnalta Etelä-Pohjanmaan puolelta mutta Vaasassa oli vielä runsaasti lunta maassa ja hitusen pakkasella.
Ja siis mulla oli joku puku siellä päällä ja mun avec oli mun äiti jolla oli sama puku päällä kuin mun toisen isosiskon rippijuhlissa kesällä 2008. Olin tuolloin 15-vuotias.
-26 ja M28
Ruotsalaiset kartanohäät, niin kaunis miljöö, pöytiintarjoiltu ihana ruoka ja juhlava mutta samalla rento ja viihtyisä tunnelma. Ihan eri tavalla näytti ruotsalaiset panostavan pukeutumiseen ja juhlakampauksiin kuin suomalaiset.
Olen ollut todella hienoissa juhlissa.. nautin ennen niistä. Siitä en tykkää että muut seuraa niitä myös.
Muutama upea
Tein Puolan suurlähettilääseen vaikutuksen omalla alallaan ja sain kutsun. Mielettömät juhlat
Entinen kämppikseni Lontoon ajoilta, meni naimisiin. Lukion jälkeen au pairiksi, asuttiin metron varrella ja samassa lähiössä oli paljon au paireja. Ei oltu bestiksiä. Kollegoita. Hän sai työpaikan ja kyseli muita. Asuttiin 2 v kämppiksinä ja oltiin työkavereita. Oli upeaa aikaa. Lähdettiin kummatkin opiskelemaan kotimaihin ja ehkä 5 v sen jälkeen löydettiin toisemme Facebookista.
Kutsui häihin, Ruotsiin. Olin aivan ällikällä lyöty. Uskomattomassa kartanossa, kaikki oli hienoa ja upeeta. Mä, onneksi, ostin viime hetkellä, uuden mekon, ei hirveesti tarvinnut häpeillä. Kaikki oli niin utopista, etten edes tajunnut sellaista voi olla.
Mä olin paikalla pe illasta ma aamuun ja olipahan retki. Morsian hoiti niin, että aina olin ryhmässä, josss oli helppo olla, olin matkassa yksin. Ja häiden jälkeen seuraavana päivänä, sain pari h olla morsiamenkin kanssa.
Entisen miesystävän ystävä meni naimisiin Atlantassa. Sulhanen oli Suomessa vaihto-oppilaana ja mieheni meni vaihto-oppilaaksi samaan kouluun seuraavana vuonna. Amerikkaan, tähän luokkaan tarvittiin joku, joka jaksaa juosta ja soittaa pianoa. Hauskoja juttuja, miten saatiin mies kohteeseen.
Hääpari asui New Yorkin lähellä. Oltiin viikko Nykissä ja viikko Atlantassa.
Häät olivat upeassa resortissa.
Suomessa ei ole mitään vst
No Aika monta on , maintitsen niistä harvinnaisimmat ensin:
Uuden rovastin virkaan asetujaiset, ( myös Hänen läksijäiset tästä seurakunnasta olisi olleet hienot mutta Covid19 sotki nämä hän lähti, Omalle
paikkakunnalleen rovastiksi kun , sieltä jäi eläkkeelle, ja seurakunta on isompi, mitä sitä vahvana naisena jää pikku pitäjän rovastiksi, niinhän se varmasti on
jos pääsee isomman seurakunnan eteen vaikka on ,se paikka mistä lähti aikoinaan Maailmalle).
Ja seurakunnan kappalaisen virkaan asetujaiset ja läksijäiset nämä sentään kerettiin pitää , ennen COVI19),
No kuulostaa hullulta , mutta jos on nuori mies ja nuori nainen,
Löytää vaimon nuori poikamies pappi, mitä sitä pikkukylään jää.
.
Eli eikös olekin , todella harvinaisia ja hienoja juhlia?
Valtakunnallisen veteraanipäivä, Oulussa 2017, jossa oli läsnä Presidentti Sauli Niinistö selä rouva Jenni Haukio,
Piispaa sain oikein kätellä.
Tuttavani 50- vuotis syntymäpäivät viime kesänä, oli oikein tanssit, ja viiniä tarjolla.
Myös jo edes menneen , ystäväni 50: t olivat, 20- vuotta sitten ikimuistoiset, tarjottiin boolia,
oli salaatteja voileipä kakkuja , täytekakkuja ja muita herkkuja ja viiniä .
Sitten serkkuni häät,
Mutta tänään serkkuni Aikuinen lapsi pääsi tänään ylioppilaaksi en tiennyt mennä kun , en huomannut kutsua lehdessä.
Mitä vielä lopuksi!
, Jota ei ole varmaan muille tapahtutunut, Sukulaiseni isän Hautajaiset! Olivat näistä mainitsemistani juhlista ( tosin Suru-juhlat) mutta kuitenkin Sukuhjuhlat, niin hienot, ettei minulle ilmoitettu, Tämän
omaisen kuolemasta mitään , laitoin tietysti, vuosi tämän kuoleman jälkeen, sitten kortteja!
Ei edes omainen voinut ilmoittaa että ettei voi lähettää kortteja Tietämättäni lähetin vuoden verran Vainajalle kortteja !
Eli KYLLÄ on nämä hautajaiset oli mulle niin hienot ei kelvannut edes ilmoittaa että Omainen on kuollut vahingossa sain tietää, että , näin käyneet.
No siinäpä oli hienoa juhlaa kerrassaan.
.🙁🍷🥂🍾
Useissa iltapukujuhlissa olen ollut. Ei ne kovin mukavia ole, puku kiristää jostain, pelottaa että joku astuu helman päälle, korkkarit hiertävät jalkoja.
Ruoka ja juoma aina hyviä mutta kotona telkkarin edessä ja verkkarit jalassa shamppajasta ja kaviaarista nauttisi paljon enemmän kuin juhlissa pönöttäessä.