Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että mies ei arvosta panostustani

Vierailija
04.06.2022 |

Suhteen alussa mies panosti kovasti kotitöihin. Ihan tavallisistakin asioista olen aina jaksanut kiittää, eli siitäkään ei voi olla kyse. Jos mies vaikka tiskaa, kiitän siitä. Nyt hän on alkanut taantumaan ja valtaosa kotitöistä jää minulle. Nykyään joudun usein erikseen pyytämään häntä tekemään jonkin kotityön ja senkin hän tekee pitkin hampain.

Välillä minusta tuntuu, että hän ei arvosta panostani kodin siisteyteen ollenkaan. Jättää vaatteita lojumaan sohvalle, eteiseen, jopa lattialle. Olen monesti huomauttanut asiasta, aluksi aina nätisti mutta joskus turhautuneena vähän tiukastikin. Nyt kun asia tuli taas puheeksi, hän vertasi tätä siihen, että kyllähän minäkin jätän vaatteita "lojumaan", eli toisin sanoen viikattuna jätän vaatteet valmiiksi vaikkapa pesukoneen päälle seuraavaa työpäivää varten.

En pian viitsi enää edes ottaa näitä asioita puheeksi, kun hän heti suuttuu ja minusta tuntuu, että saan vaan nalkuttavan "vaimon" maineen kun kehtaan pyytää häntä osallistumaan kotitöihin enemmän. Ihan sama vaikka pyytäisin nätisti, reaktio on silti sama. Olen yrittänyt kysellä, kokeeko olevansa masentunut, kun kerran alkuun oli paljon aktiivisempi, mutta ei kuulemma ole. Mikä mättää? Kehun, pidän hyvänä, hemmottelen.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiität miestä, tuosta se on lähtenyt kieroon menemään😖.

Mies ei auta sinua omassa kodissaan vaan!

Päivänselvää, ettö kumpikin tekee ihan ketään kiittämättä tai pyytämättä.

Niin, kai sitten teen siinä virheen. Seurustelin ennen pitkään ADD-miehen kanssa jolle asioiden loppuun saattaminen oli usein haastavaa. Hänen kanssaan keskustelimme asiasta hyvässä hengessä ja hän kertoi, että koko elämänsä häntä on vain toruttu ja haukuttu siitä. Hän oli mielissään, kun muistin olla kannustava ja antaa positiivista palautetta kun sai asiat hoidettua. Hän kertoi, että edellisessä suhteessaan väsyi siihen, että koskaan mikään ei riittänyt ja hänestä tuntui, että panoksensa ei koskaan kelvannut. En halunnut tehdä samaa, kerran se kuulemma johti vain turhautumiseen ja siihen, ettei viitsinyt enää lopulta edes yrittää, kun mikään ei riittänyt. Ehkä tuo tyyli on sitten vain jäänyt tavaksi. Ap

Vierailija
22/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kiittämästä ja lopeta tekemästä mitään kotitöitä. Hoida vain itsellesi ruoka ja pese omat vaatteesi jne. Lopeta tekemästä asioita miehen puolesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei enää viitsi. Jätä hemmottelematta. Asukaa sikolätissä, kunnes miestä alkaa häiritä.

En suosittele tätä.

Itse kokeilin huonoin tuloksin, kyllähän se sika itse siellä sikolätissä viihtyy, ei sitä häiritse.

Vierailija
24/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kai sitten teen siinä virheen. Seurustelin ennen pitkään ADD-miehen kanssa jolle asioiden loppuun saattaminen oli usein haastavaa. Hänen kanssaan keskustelimme asiasta hyvässä hengessä ja hän kertoi, että koko elämänsä häntä on vain toruttu ja haukuttu siitä. Hän oli mielissään, kun muistin olla kannustava ja antaa positiivista palautetta kun sai asiat hoidettua. Hän kertoi, että edellisessä suhteessaan väsyi siihen, että koskaan mikään ei riittänyt ja hänestä tuntui, että panoksensa ei koskaan kelvannut. En halunnut tehdä samaa, kerran se kuulemma johti vain turhautumiseen ja siihen, ettei viitsinyt enää lopulta edes yrittää, kun mikään ei riittänyt. Ehkä tuo tyyli on sitten vain jäänyt tavaksi. Ap

Eli sama ongelma on ollut jo miehen edellisessä suhteessa. Itse väittää tehneensä paljon, mutta mikään ei riittänyt. Todellisuudessa oli vapaamatkustaja ja ex-vaimo teki kaiken ja siksi valitti miehelle, ettei tee tarpeeksi.

Jos te nyt eroaisitte, mies kertoisi uudelle naiselle, että teki puolet kotitöistä tai enemmänkin, mutta sinä olit kiittämätön ja vaan nalkutit.

Vierailija
25/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on miehenkin koti.

Niin eli sillon luulisi vastuun kotitöistä kuuluvan myös hänelle?

Ap standardien mukaan?

Mites sinun standardit? Kotityöt kuuluu toiselle, sinä lojut sohvalla?

Vierailija
26/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sama ongelma on ollut jo miehen edellisessä suhteessa. Itse väittää tehneensä paljon, mutta mikään ei riittänyt. Todellisuudessa oli vapaamatkustaja ja ex-vaimo teki kaiken ja siksi valitti miehelle, ettei tee tarpeeksi.

Jos te nyt eroaisitte, mies kertoisi uudelle naiselle, että teki puolet kotitöistä tai enemmänkin, mutta sinä olit kiittämätön ja vaan nalkutit.

Siis puhe oli exästä, olemme eronneet jo kauan aikaa sitten. Exä kyllä panosti kotitöihin, mutta joskus asiat jäivät vähän puolitiehen. Hän kuitenkin yritti parhaansa. Ap

Vierailija
27/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kiittämästä ja lopeta tekemästä mitään kotitöitä. Hoida vain itsellesi ruoka ja pese omat vaatteesi jne. Lopeta tekemästä asioita miehen puolesta

Arvasin että joku tulee ehdottamaan tätä. En kuitenkaan itse nauttisi elää sikolätissä ja enhän minä kehtaa ketään kyläänkään päästää, jos koti on kuin pommin jäljiltä. Ap

Vierailija
28/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkää vaihteeksi miehen standardeilla. Tarviiko aina olla niin tip top. 

Vierailija
29/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että joku tulee ehdottamaan tätä. En kuitenkaan itse nauttisi elää sikolätissä ja enhän minä kehtaa ketään kyläänkään päästää, jos koti on kuin pommin jäljiltä. Ap

No tuliko yllätyksenä, että toinen tykkää elää sikolätissä? Miksi alat seurustella kumppanin kanssa, jonka tapoja pitää alkaa heti muuttaa? Etsi sopivampi kumppani itsellesi, jota sinun ei tarvitse muuttaa. 

Vierailija
30/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuliko yllätyksenä, että toinen tykkää elää sikolätissä? Miksi alat seurustella kumppanin kanssa, jonka tapoja pitää alkaa heti muuttaa? Etsi sopivampi kumppani itsellesi, jota sinun ei tarvitse muuttaa. 

Ja en usko, että hänen kotinsa on ollut täysin tip top seurustelun aikana, jos nyt ei sitten tykkääkään tehdä kotitöitä. Jos yhtäkkiä ei tykkää tehdä, kyseessä on varmaan masennus ja ap:n pitäisi olla enemmän huolissan tuosta masennuksesta kuin hänen siivouksestaan. 

Vierailija
31/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytös on muuttunut, niin voiko miehellä olla jotain ongelmia? 

Vierailija
32/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit enemmän siivousta kuin mahdollista mielenterveysongelmaa miehelläsi? 

Vierailija
33/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sil on toinen ja se pitää sua äitinään. näin kävi meille.

Vierailija
34/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se lähti että olet aikaansaanut ilmapiirin jossa miehelle ei kuulu kotityöt, vaan niiden tekeminen on häneltä extraa josta kuuluu kiitellä. Ja pikkuhiljaa miehestä on alkanut tuntumaan että mitäs tässä emännän töitä tekemään, kun pelkän kiitoksen saa palkaksi.

Sama ilmiö kun valtio teki virheen maksamalla ihmisille kotihoidon tukea omien lasten hoidosta. Siihen kun ihmiset tottuivat, loppui kiitollisuus ilmaisesta rahasta ja alkoi valitus kun sitä ei saa TARPEEKSI. Jostakin, josta heille ei korvausta kuuluisi alun alkaenkaan.

Vierailija
35/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa mies jonka kanssa on sama siisteytaso tai jompikumpi tsemppaa. Meillä mina olen tsempannut ja olen se jonka vaatteita lojuu ympäri kämppää.

Vierailija
36/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oikein kehut miestä, "oletpa ihana, siisti ja huomaavainen mies"? :D

Vierailija
37/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies masentunut, jos siisteys ei kiinnosta enää ja ennen ole ole ollut mitään ongelmaa? 

Vierailija
38/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et enemmän mieti miksi miehen käytös on muuttunut entiseen verrattuna?  Voiko siihen olla joku isompi syy? 

Vierailija
39/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin enemmän huolissani tuosta käytöksen muuttumisesta entiseen? Onko miehellä kaikki asiat kunnossa?

Vierailija
40/57 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko töissä ongelmia onko mahdollisuutta masennukseen?