Tuntuu, että mies ei arvosta panostustani
Suhteen alussa mies panosti kovasti kotitöihin. Ihan tavallisistakin asioista olen aina jaksanut kiittää, eli siitäkään ei voi olla kyse. Jos mies vaikka tiskaa, kiitän siitä. Nyt hän on alkanut taantumaan ja valtaosa kotitöistä jää minulle. Nykyään joudun usein erikseen pyytämään häntä tekemään jonkin kotityön ja senkin hän tekee pitkin hampain.
Välillä minusta tuntuu, että hän ei arvosta panostani kodin siisteyteen ollenkaan. Jättää vaatteita lojumaan sohvalle, eteiseen, jopa lattialle. Olen monesti huomauttanut asiasta, aluksi aina nätisti mutta joskus turhautuneena vähän tiukastikin. Nyt kun asia tuli taas puheeksi, hän vertasi tätä siihen, että kyllähän minäkin jätän vaatteita "lojumaan", eli toisin sanoen viikattuna jätän vaatteet valmiiksi vaikkapa pesukoneen päälle seuraavaa työpäivää varten.
En pian viitsi enää edes ottaa näitä asioita puheeksi, kun hän heti suuttuu ja minusta tuntuu, että saan vaan nalkuttavan "vaimon" maineen kun kehtaan pyytää häntä osallistumaan kotitöihin enemmän. Ihan sama vaikka pyytäisin nätisti, reaktio on silti sama. Olen yrittänyt kysellä, kokeeko olevansa masentunut, kun kerran alkuun oli paljon aktiivisempi, mutta ei kuulemma ole. Mikä mättää? Kehun, pidän hyvänä, hemmottelen.
Kommentit (57)
Parempi ku eroatte vaan, mies ei viihdy kotona kauaa kuitenkaan.
Piti lähteä kauppaan,vettä sataa.
No,ehkä mä lähden silti.
Pakko sanoa että omani on samanlainen vätys. Mistä näitä sikiääkin ettei mitään viitsitä yhteisen hyvän vuoksi tehdä? Pitäisi varmaan treffi ilmoitusta tehdessä sanoa heti ei näille mies-vauvoille? Kirjoittaa selkeästi että tarve miehelle, joka ei pelkää tarttua pölyrättiin, eikä jätä tavaroitaan lojumaan sinne tänne vaimon siivottavaksi.
Menkää ämmät välillä peilin eteen syy löytyy sieltäkin.
Mies ei enää viitsi. Jätä hemmottelematta. Asukaa sikolätissä, kunnes miestä alkaa häiritä.
Olisi rehellisempää mieheltä olla yrittämättä niin kovasti suhteen alussa. Mitä veltoille miehille, noille vapaamatkustajille oikein tekisi?
Valitettavasti tämä on hyvin tavallista. Suhteen alussa tehdään kyllä kotitöitä mutta pikkuhiljaa vähenee. Nainen kun usein on toimeen tarttuvampi osapuoli, mies huomaa että asiat hoituvat vähemmälläkin panostuksella. Lopulta sitä tuntee itsensä ilmaiseksi siivoojaksi. Paras on omat asunnot.
Kiität miestä, tuosta se on lähtenyt kieroon menemään😖.
Mies ei auta sinua omassa kodissaan vaan!
Päivänselvää, ettö kumpikin tekee ihan ketään kiittämättä tai pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Kiität kun toinen tiskaa.🤣
On oikeasti ihan kiva saada kiitosta tekemästään työstä, vaikka se olisikin ns. itsestäänselvyys. On kiva saada kiitosta ja huomioida se, että toinen hoiti jonkin asian puolestasi. Mitä pahaa on kiittämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Niin se on miehenkin koti.
Niin eli sillon luulisi vastuun kotitöistä kuuluvan myös hänelle?
On kiva saada kiitosta ja huomioida se, että toinen hoiti jonkin asian puolestasi. Mitä pahaa on kiittämisessä?
Miten niin puolestasi??????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiität kun toinen tiskaa.🤣
On oikeasti ihan kiva saada kiitosta tekemästään työstä, vaikka se olisikin ns. itsestäänselvyys. On kiva saada kiitosta ja huomioida se, että toinen hoiti jonkin asian puolestasi. Mitä pahaa on kiittämisessä?
Hoiti jonkin asian puolestasi🤣 Tiskaaminen yh-tei-ses-sä kodissa minun asiani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on miehenkin koti.
Niin eli sillon luulisi vastuun kotitöistä kuuluvan myös hänelle?
Ap standardien mukaan?
Jätä se sika.