Erikokoisten vartaloiden normalisoiminen?
Joku somevaikuttaja kertoo huonosta palautteesta julkaistuaan videoita itsestään, reilusti ylipainoinen. En hyväksy tietenkään kenenkään painon pilkkaamista, mutten myöskään pidä siitä, että sairaan ylipainoisesta vartalosta tehdään uusi normaali, jonka kaikki pitää hyväksyä.
Ylipaino on terveysriski, nyt jo nuorilla rasvamaksaa, korkeaa verenpainetta ym. Jos ei ole vielä, tulee melko varmasti myöhemmin. Miksi tämmöinen pitäisi hyväksyä?
Kommentit (10)
Jos keskittyisit vaan omaan vartaloosi.
Onko sinulle hyväksymisen vastakohta haukkua tuntematonta?
Eihän sun tarvitse semmonen olla, mutta hyväksy ne muiden vartalot ja valinnat ja keskity omaan ulkonäköön.
Oon itse hoikka, mutta voi elämä että mua ärsyttää nää muiden painojen taivastelijat.
Miksi sinun tai kenenkään muun pitäisi saada hyväksyä toisen ihmisen paino?! Keskity oman kroppasi hyvinvointiin ja anna muiden huolehtia omistaan.
Jos nyt kyse samasta videosta jonka itse näin niin pitäisikö sinusta kaikkien vaan olla hiljaa siitä että muut pilkkaavat netissä? Miksi meidän pitäisi hyväksyä toisten pilkkaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun tarvitse semmonen olla, mutta hyväksy ne muiden vartalot ja valinnat ja keskity omaan ulkonäköön.
Oon itse hoikka, mutta voi elämä että mua ärsyttää nää muiden painojen taivastelijat.
Mä olen pullukka ja samaa mieltä. Myöskään ei ole ok kommentoida hoikkia ihmisiä. Tulisipa joskus muotiin ihan omista asioista huolehtiminen.
On hyvä että terveet ja hyväkuntoiset ovat niitä joita ihaillaan. Se kannustaa pyrkimään samaan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt kyse samasta videosta jonka itse näin niin pitäisikö sinusta kaikkien vaan olla hiljaa siitä että muut pilkkaavat netissä? Miksi meidän pitäisi hyväksyä toisten pilkkaaminen?
Kommenteissa ei kukaan ollut huolissaan tytön terveysestä. Kunhan haukkuivat haukkumisen ilosta. Noita pikkusieluisia epäihmisiäkö tässä pitäisi normalisoida? Ihan hyvä että omalla naamalla siellä kommentoivat että kaikki näkee. Heitä meidän kuuluu julkisesti pilkata.
Vaikka ylipainoa kuinka paheksuttaisiin, niin se ei auta kyseisiä ihmisiä laihtumaan. Kyseessä on laajempi yhteiskunnallinen ongelma, johon tarvitaan kunnollista apua. Mietin tässä itsekin, mistä saisi ammattimaista henkistä tukea. Kaikki tieto on kovalevyllä, joten ravitsemusluentoja en tarvitse. Miten selättää hedonismi ja miten korvata ajan kuluksi syöminen? Pakkoliikunta ei ole minulle vaihtoehto vaikeiden kipujeni takia (eivät johdu ylipainosta, eivätkä valitettavasti parane millään). Ja ihan oikealla kotitekoisella ruualla ja leivällä olen lihonut. Viinaa tai limuja en juo, enkä pidä sipseistä tai karkeista. :)
Se, miten suurin osa kansasta toimii asiassa jos toisessakin, tulee ´normaali. `