Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha näkyy kasvoissa kauneutena

Vierailija
04.06.2022 |

Nuorempana elin kädestä suuhun ja vedin naamaan halvimpia meikkejä. Huolehdin silloinkin ulkonäöstäni mutta sen verran mitä pystyin.

Nyt +40 v kovan työn ja monien vaiheiden jälkeen tienaan niin hyvin että voin huoletta käydä tunnetuimpien kosmetologien ja meikkaajien luona. Tein vasta aika hiljattain sen päätöksen etten säästä kosmetiikassa. Kaikki kasvojen ihosta alkaen näyttää ihan erilaiselta kun on laadukkaat seerumit ja voiteet, kasvoissa on 5 eri ainetta, kun ennen oli vain kosteusvoide ja meikkivoide. Oon todella paljon paremman näköinen.

Surullista köyhille.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille kemikaali kuormitukselle alkoi iän myötä allergisoitumaan niin että kaikki ärsyttivät silmiä ne hajusteet ym. epämääräiset kemikaalit niin siirryin apteekin allergisoimattomiin ja hajustamattomiin perus voiteisiin ja ihokin on parempi. 

Tuttavaani alkoivat ripsivärit ärsyttämään silmiä ja kehoitin lopettamaan käytön kokonaan. Samoin 40+ iässä kävi itsellenikin.

Vierailija
22/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja rahallahan kaiken saa."

- Raamattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha minulle ainakaan mitään kauneutta ole lisännyt, ihan sama olen kuin aina ennenkin.

Olen syntynyt melko varakkaaseen kotiin, ja opiskellut ja hankkinut itselleni ammatin ja työpaikan jossa tienaan mukavasti. Vielä kun elän lapsettomana yksin ei rahaa kulu kuin omiin tarpeisiini.

Meikannut en ole koskaan, en edes osaisi. En edes nuorena. 

Ehkä olisin voinut maksaa kasvojenkohotuksia ja silikoneja ja huulien täyttöä ja hiusrajan siirtoa ja leuan ja nenän muokkausta jnejne jne. mutta en kyllä keksi syytä miksi niin tekisin? Mitä onnea se minulle toisi, en ymmärrä.

Itse henk.koht olen onnellisin luonnollisena minuna itsenäni, niitten ihmisten ympäröimänä jotka pitävät minusta huolimatta siitä miltä näytän. Enkä nyt kyllä koe ihan noita-akka olevani.  

Saan suurta iloa ja onnea siitä että minua rakastetaan ja minun seurassani viihdytään vaikka en kauneuskuningatar olekaan. Jotkin muut arvot saavat ihmiset viihtymään kanssani, jotkin syvemmät.

Ei siinä mitään,  kukin saakoon onnensa ja ilonsa mistä saa, vaikka niistä meikeistä sitten.  Olen jäävi arvostelemaan.

Vierailija
24/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDD Eihän kukaan VOI olla niin tyh.mä, että kuvittelee jonkun kosmetologin ja meikkaajan tekevän ihmisistä kauniita!!! XDDDDD Minä olen aina ollut m i e k k o s t e n suosiossa ja olen tyytyväinen naamaani ihan ilman meikkiäkin, luonnonvalossa (ja nimenomaan luonnonvalossa, kun naama näkyy kunnolla.) Eikä minulla ole IKINÄ ollut mitään ripsipidennyksiä, ei kestoväriä ripsissä eikä kulmakarvoissa eikä mitään muutakaan feikkiä. Eli kun olen ilman meikkiä, olen oikeasti luomu. Ja tyytyväinen siihen mitä peilistä näen. Minulla ei ole ikinä ollut aknea. Yhden kerran elämäni aikana kävin kokeilemassa kosmetologia. Ammattimeikkaajalla en ole ikinä ollut enkä ole kiinnostunut menemäänkään. Olen niin luonnollinen, ettei sellaiset meikkimäärät ole minun juttuni. Joskus kun siltä tuntuu, laitan kasvonaamion. Ei ihoni edes tarvitse sellaista koskaan, joskus harvoin tulee tunne, että nyt voisi laittaa naamion pitkästä aikaa XD.

Vierailija
25/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirteeni ovat tummanvaaleat, eli en ole minkään "haamun" näköinen ilman meikkiä, vaan kulmakarvat ja ripset ovat ihan selkeästi näkyvät, vaikkeivät olekaan mitkään tummat potenssiin tuhat.

Vierailija
26/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se rikkahia veetuttaa, kun köyhän lapsi on kaunis. Tähkän biisissä lauletaan. :)

Vierailija
27/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se rikkahia veetuttaa, kun köyhän lapsi on kaunis. Tähkän biisissä lauletaan. :)

Juuri eilen kuuntelin, onko sama biisi "Mua rikkaan talon pojaksi luullaan, rikkaaksi joka suullaan, mutta mähän olen pelkkä renki, mulla on KOMIAN POJAN HENKI!"

Vierailija
28/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa heti vtuttaa kun joku mainitsee Lauri Tähkän.

Vierailija
29/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi.

Ps. Jos saisin reippaasti ylimääräistä, niin ennemmin käyttäisin rahat 22h risteilyyn tai elokuvissa ja kylpylässä käyntiin, kuin kauneudenhoitotuotteisiin.

Vierailija
30/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yönaamio, kuorintavoide, seerumi, päivävoide, yövoide, silmänympärysvoide, puhdistusaine ja kasvovesi. En käytä meikkiä. Olen kaunis ja ryppyjä on silmänympärysiholla. 52v.

T. Vähävarainen

Mulla on vesi ja rasvaan perusvoiteella kasvot n kerran kuukaudessa. Ei yhtään ryppyjä. T. Vähävarainen nainen 49v

Sepä kiva. Kettuilin ap.:lle.

Noista käytän voiteita, puhdistusainetta ja kasvovettä.

Keväällä pariin viikkon en käyttänyt kasvovettä. Iho meni karhean tuntuiseksi.

En hoida naamaa säännöllisesti. (Pesu, kasvovesi ja voide) Ryppyjä on vain silmänympärysiholla.

Vähävarainen

Vierailija
31/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on alle 10% kauniita ihmisiä, koskee väestöä vauvasta->vaariin. Hyvin pieni joukko, jos tätä tarkastelee näin. -sivusta

Kyllä nuoret ovat kauniita. Ei vähätellä suomalaisia.

Vierailija
32/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen kuuntelin, onko sama biisi "Mua rikkaan talon pojaksi luullaan, rikkaaksi joka suullaan, mutta mähän olen pelkkä renki, mulla on KOMIAN POJAN HENKI!"

Jep on. :)

Vierailija
33/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta aihe ihan mielenkiintoinen. Ei ole mielestäni mitenkään väärin lisäillä yksi kerrallaan suunnitelmallisesti tehoaineita ihonhoitorutiiniinsa, mutta ihmettelen suuresti, miksi tuotteiden pitäisi olla sieltä kalliimmasta päästä? Selektiivisillä merkeillä on usein ihan kamalia ainesosalistoja, sekä synteettisiä hajusteita että eteerisiä öljyjä, alkoholia ihan alkupäässä, väriaineita, pikakaunistavia ainesosia (silikoneja, micaa jne.) viemässä tilaa hoitavilta, ja niin edespäin. Ja sitten näitä tuoksupommeja aletaan kerrostamaan. Toki ne kauniisti suunnitellut pakkaukset, kosmeettisesti miellyttävät tuotetunnut ja tuoksut, värit ja kimalteet tarjoavat elämyksiä, en kiistä. Ja sekin vielä, että kun tehoaineena on jokin aivan tuntematon kasviuute, aika paljon saa olla luottamusta brändiin.

Tietysti on arvokkaita tuotteita, jotka tarjoavat vastinetta rahalle, mutta iso kuva näyttää tuolta. Toki saa olla eri mieltä.

Vierailija
34/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät rasvat ei kyllä pitkään auta. Luulin että oli kyse oikeasti panostetusta ulkonäöstä, kuten vähän täytettä poskipäihin, botoxia otsaan, fillereitä huuliin, mesolangat, ditellehoidot, unohtamatta hiusten pidennyksiä, ripsien pidennyksiä, microblading -kulmia jne. 

Kosmetologin taputtelu oli sinun  käsitys rahakkaasta! Voi naur. 

Vierailija
35/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon väite ei päde minuun. Mulla on ruma naama ja rönttävaatteet. Mulla on sen ansiosta paljon rahaa, etten käytä sitä kauneudenhoitoon.

Vierailija
36/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ruokavaliolla ja auringolta suojautumisella voi ihon kuntoon vaikuttaa, mutta kyllä eläkeikäisistä näkee, että eläkkeelle kuuluvat, olivatpa rikkaita tai köyhiä.

Vierailija
37/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se ero tosiaan keski-iässä alkaa näkyä. Koulutetut ja hyvin tienaavat omaavat tervelliset elämäntavat, hyvä ravinto, liikuntaa, ei tupakkaa. Varaa käydä ottamassa botoxia ja muita kalliita kauneushoitoja. Ja siistit vaatteet ja säännöllinen hyvä kampaaja auttaa. Onhan se epäreilua. Jos on köyhä ei energiaa riitä itsestä huolehtimiseen kun tuskailee toimeentuloa. 

Vierailija
38/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että tarkoitat sellaista tiettyä vakautta ja harmoniaa joka usein huokuu varakkaista ihmisistä, tietysti, kun elo ja olo on turvattu.

Mutta tämä olikin sun omasta naamasta ja meikeistä, voi kuinka pinnallista.

Miksi aina väitetään että kaunis ulkonäkö on pinnallisuutta? Ei se ole, se on ihan fakta että joku on kaunis ja toinen ei niinkään 😃

Se että kantaa itsensä kauniisti ja viihtyy kehossaan on taas ihan eri asia, se onni minulla on ollut parikymppisestä asti, sitä ei saa rahalla.

Ap

Mutta jos joku on kaunis, ei sen tarvitse käydä meikkaajilla tai laittaa naamaan viittä eri ainetta. Kauneus ei katso tulotasoa, kauneus on kauniit piirteet meikillä tai ilman. V

Vai puhuitko jostain feikkikauneudesta, joka saavutetaan nimenomaan meikeillä ja toimenpiteillä? Siihen kyllä rahaa hieman tarvitseekin.

Se hämää taas kuvaa siinä mielessä, että nykyisin ei enää tiedä, kuka ihminen on luonnostaan kaunis ja kuka ostanut kauneutta. Harmillista oikeasti kauniille ihmisille. 🤷

Miksi harmillista oikeasti kauniille? Ei kai se feikkikauneus oikeasti kauniilta ole pois?

Vierailija
39/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kun ikää tulee niin laadukkaaseen kosmetiikkaan menee enemmän rahaa.

Vierailija
40/42 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kasvojen kauneuteen vaikuttaa ensisijaisesti lähinnä geenit, ruokavalio (vähän sokeria sisältävä, ei päihteitä) ja se että välttää uv-säiteilyä. Ei se miten kalliita mömmöjä tunget naamaasi. Tutkitusti kalliit voiteet eivät välttämättä ole sen tehokkaampia kuin halvatkaan. Tietenkin rikkailla on varaa käydä plastiikkakirurgilla enemmän, jos sellaiseen kauneuteen on tykästynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän