Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei asuntosi parvekkeella tupakoiva naapurimme kerrostalossa: Oletko valmistautunut.....

Vierailija
03.06.2022 |

...vastahyökkäykseemme myrkyllistä polttamaasi tupakansavuasi vastaan????
Älyäisit nyt lopettaa sen sauhuttelusi parvekkeellasi jo tänään, ettet joutuisi itse kärsimään tulevaisuudessasi.....

Terveisin yläpuolellasi ja alapuolellasi asuvat tupakoimattomat asukkaat

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole kivempaa kuin että 30 vuotta polttanut naapuri herättää puoli taloa yskänkohtauksellaan.

Vierailija
62/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi tupakoitsijat tupakoivat ylipäätään parvekkeella? Eikö se olisi mukavampaa sisällä keittiön pöydän ääressä kahvin samalla hörppien? Tai jos katsoo jännää matsia voi ottaa siinä sohvalla hermosauhut?Tai puhua rauhassa puhelimessa kaverin kanssa, istua lempituolissaan ja poltella samalla? Tai jos kutsuu vieraita kylään, niin kesken kaiken lähteä parvekkeelle ja muut jäävät syömään,seurustelemaan ja kilistelemään viinilaseja? Tätä ei kukaan minulle ikinä selitä. 

Ymmärrän, jos vuokranantaja kieltää, mutta omistusasunnossahan saa tehdä ihan mitä itse tahtoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakan haju ei ole myrkyllistä, ja sitä savua ei sinne sinun parvekkeellesi asti tule.

Itse en tupakoi luepas netistä aihe miksi tupakointi lopetetin sisätilat ja sen terveyshaitoista nimen oman savusta.Huviksenko ravintolat, julkiset sisätilat,siällä tupakointi työpaikat kielettin? Tupakoitsijoidenko kiusaks?Tupakoitisa ei itse edes tiedä mkä myrkky se on ympäristölle.Saastutakaa van sillä itsenne ja menkää ulos tupakalle.Jokaisella ihmisellä on oikeus raitiseen sisäilma kuin parveke ilma unohtamatta kodin lemikit.Kostealla säälää tupakoitsia haisee kuin raato kuten hänen parvekeiden materiaalit. Syystä ei tupakointi kielto vanhan taloo Heka itä tulut voimaan 10.5.22.Kun paistat pekonia,makkaraa japohjaan.Hitto soikon iske ne parvekken lasitusauki kokonaan ja lopeta sen käryn keskellä partsisi kykyssä sala poltaminen.

Vierailija
64/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi tupakoitsijat tupakoivat ylipäätään parvekkeella? Eikö se olisi mukavampaa sisällä keittiön pöydän ääressä kahvin samalla hörppien? Tai jos katsoo jännää matsia voi ottaa siinä sohvalla hermosauhut?Tai puhua rauhassa puhelimessa kaverin kanssa, istua lempituolissaan ja poltella samalla? Tai jos kutsuu vieraita kylään, niin kesken kaiken lähteä parvekkeelle ja muut jäävät syömään,seurustelemaan ja kilistelemään viinilaseja? Tätä ei kukaan minulle ikinä selitä. 

Ymmärrän, jos vuokranantaja kieltää, mutta omistusasunnossahan saa tehdä ihan mitä itse tahtoo.

Koska sisällä polttaminen on ällöttävä tapa monestakin eri syystä. Pahin se, että jos on lapsia niin lapsetkin joutuisi olemaan siinä tupakan hajussa. Mutta lisäksi koko asunto irtaimistoineen menee keltaiseksi ja haisee.

Ja siis parempi parveke kuin sisällä. Sisältä se haju leviää koko rappuun. Parvekkeella pysyy sentään vain siellä.

Parvekkeelle taas mennään koska se on lähempänä kuin ulkona. Ja meillä esim ei ole väliä poltanko parvekkeella vai meidän parvekkeen alapuolella olevalla röökipaikalla.

Vierailija
65/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan haju ei ole myrkyllistä, ja sitä savua ei sinne sinun parvekkeellesi asti tule.

Itse en tupakoi luepas netistä aihe miksi tupakointi lopetetin sisätilat ja sen terveyshaitoista nimen oman savusta.Huviksenko ravintolat, julkiset sisätilat,siällä tupakointi työpaikat kielettin? Tupakoitsijoidenko kiusaks?Tupakoitisa ei itse edes tiedä mkä myrkky se on ympäristölle.Saastutakaa van sillä itsenne ja menkää ulos tupakalle.Jokaisella ihmisellä on oikeus raitiseen sisäilma kuin parveke ilma unohtamatta kodin lemikit.Kostealla säälää tupakoitsia haisee kuin raato kuten hänen parvekeiden materiaalit. Syystä ei tupakointi kielto vanhan taloo Heka itä tulut voimaan 10.5.22.Kun paistat pekonia,makkaraa japohjaan.Hitto soikon iske ne parvekken lasitusauki kokonaan ja lopeta sen käryn keskellä partsisi kykyssä sala poltaminen.

Sun kirjoitukset on aina yhtä siansaksaa. Taisi jäädä koulu kesken jo ala-asteella?

Vierailija
66/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sisällä polttaminen on ällöttävä tapa monestakin eri syystä. Pahin se, että jos on lapsia niin lapsetkin joutuisi olemaan siinä tupakan hajussa. Mutta lisäksi koko asunto irtaimistoineen menee keltaiseksi ja haisee.

Ja siis parempi parveke kuin sisällä. Sisältä se haju leviää koko rappuun. Parvekkeella pysyy sentään vain siellä.

Parvekkeelle taas mennään koska se on lähempänä kuin ulkona. Ja meillä esim ei ole väliä poltanko parvekkeella vai meidän parvekkeen alapuolella olevalla röökipaikalla.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

Joskus tämä tupakkakeskustelu menee niin mustavalkoiseksi överiksi. En itse polta, mutta hyvässä hengessä  juteltu tupakoivan naapurini kanssa. Hän oli muutenkin mukava ihminen, niin ei haittaa jos haistoin hänen olevan tupakalla saatoin mennä juttelemaan omalta partsiltani ja vaihtamaan kuulumisia. Joskus hän kävi minun luonani kylässä ja kävi myös minun parvekkeeltani käsin tupakalla :D

Usein siinä tupakassa ärsyttää ihmisten välinen riitely ja aggressiivisuus. 

Nyt on jännää, kun naapuriin muutti todella hyökkäävä  nuori nainen ja joka kävi heti huutamassa miten autoni oli liian lähellä hänen autopaikkaansa. Piti poikaystävän iso auto mahtua siihen viereen. Suivaannuin ja kävin heti huomauttamassa tupakasta. Nyt selvisi, että tyttö on ostanut asunnon ja siksi kysyin miksi ei voisi polttaa sisällä.

Olen menossa kylään entisen, tupakoivan naapurin luokse kylään hänen uuteen kotiinsa ja ihan varmasti rääkö käryää :D Mutta ei haittaa.

Vierailija
67/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

Joskus tämä tupakkakeskustelu menee niin mustavalkoiseksi överiksi. En itse polta, mutta hyvässä hengessä  juteltu tupakoivan naapurini kanssa. Hän oli muutenkin mukava ihminen, niin ei haittaa jos haistoin hänen olevan tupakalla saatoin mennä juttelemaan omalta partsiltani ja vaihtamaan kuulumisia. Joskus hän kävi minun luonani kylässä ja kävi myös minun parvekkeeltani käsin tupakalla :D

Usein siinä tupakassa ärsyttää ihmisten välinen riitely ja aggressiivisuus. 

Nyt on jännää, kun naapuriin muutti todella hyökkäävä  nuori nainen ja joka kävi heti huutamassa miten autoni oli liian lähellä hänen autopaikkaansa. Piti poikaystävän iso auto mahtua siihen viereen. Suivaannuin ja kävin heti huomauttamassa tupakasta. Nyt selvisi, että tyttö on ostanut asunnon ja siksi kysyin miksi ei voisi polttaa sisällä.

Olen menossa kylään entisen, tupakoivan naapurin luokse kylään hänen uuteen kotiinsa ja ihan varmasti rääkö käryää :D Mutta ei haittaa.

Nämä menee aina provoamiseksi nämä ketjut. Tuollainen nipottaa naapuri on rasite. Meilläkin on sellainen yläkerrassa. Ei tajua esim että jos se röökipaikka on siinä meidän parvekkeen alapuolella, niin kyllä, sieltä tulee hajua myös silloin kun me ollaan 2vkoa matkoilla ja että minä henkilökohtaisesti en sille asialle mitään voi.

Huomaan että ko naapurissa ärsyttää nykyään kaikki, koska valittaa aivan kaikesta. Ja juurikin tuollaiseen aggressiiviseen sävyyn. Yleensä ovat sen verran minä minä-ihmisiä onneksi, että a) kukaan muukaan ei pidä heistä ja b) saavat nopeasti häädön, koska eivät kykene noudattamaan sääntöjä jos ei sovi heille.

Vierailija
68/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne suitsukkeet ja muu kura, joita kotonanne polttelette saa koko rapun sisältä ja ulkoa haisemaan sen verran vahvasti. Siinä ei muutama tupakka paljon paina.

Puhumattakaan kaikesta siitä ilosta mitä kakaranne kaatelee ja viskoo parvekkeelta alakertojen iloksi. Tiskiaineista ties mihin. ( välillä reikäiset alushousut ym.)

Ihastuttavat ystävänne kuseskelevat parvekkeelta kotibileissäinne 40 neliön kaksiossanne kun vessaan on liian pitkä matka. Kusi lentelee alakertojen parvekkeikkeille...

Siinä muutama. Mutta ovat kai sitä "paremmanväen" toimintaa mielestänne? Vai peräti niitä "kostoja"? Kysyn vaan kummalla on enemmän kostettavaa?

Nuo olivat oikeasta elämästä esimerkkejä millaisia iloja naapurissa majailee.

Vierailija
69/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö vois hoitaa ne pummit pois pihalta. Aina kun menen ulos joku tyyppi ryntää vinkumaan rahaa tupakkaa kaljaa. Ei edes asu tässä. Toinen on tuo villapaita-lökäpöksy-rastaletti joka pitää hoviaa tuossa pihakeinulla. Aggressiivinen.

Vierailija
70/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on polttajalleen myrkyllistä ja tupakansavu on sivullisillekin, tupakoimattomille terveydelle vaarallista.

Suomen tupakkalakia pitää muuttaa niin, että kerrostaloissa ja rivitaloissa tupakointi pitää kieltää asuintiloissa ja parvekkeilla kuin myös rivitaloissa pihoilla. Kerrostaloissa myös tupakointi kiellettävä yhteisissä tiloissa, kuten käytävillä ja hisseissä sekä pihoilla likellä talon parvekkeita ja ikkunoita sekä pyykkien kuivauspaikkojen lähettyvillä ja mattojen tuuletustelineiden likellä. Pihalla vartavasten tupakointiin tarkoitetuilla paikoissa tupakointi sallittaisiin, ei missään muualla kerrostaloissa, eikä rivitaloissa. Yksinkertainen ja yhtenäinen lakimuutos Suomen lakikirjaan, mutta ehkäpä se olisi liian selkeä, ja sitä ei haluta, vaan halutaan riitelyä taloyhtiöiden asukkaiden välillä kuin myös asunto-osakkeen omistajien ja isännöitsijöiden väleihin.

Vierailija
71/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri hakemassa lisää piipputupakkaa ja sikareita. Nyt parvekkeelle polttelemaan :)

Vierailija
72/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei tarvi valmistautua. Siinähän yritätte :D

Vierailija
73/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi ylipäätään on ällöttävä tapa, tapahtui se sitten ulkona tai sisällä.

Minä en ymmärrä, miten kukaan haluaa vapaaehtoisesti haista pahalta ja tunkkaiselta, miten kukaan haluaa, että hengitys haisee tunkkaiselta, hampaat ja sormet ovat usein kellastuneet, iho huono ja samea jne.

Vierailija
74/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tupakoivat kerrostaloasukkaat ovat ehdottamassa alati tupakoimattomia osakkeensa omistajia muuttamaan omakotitaloon, mutta miksi tupakoivat eivät voisi muuttaa omakotitaloihinsa, sillä useimmissa kerrostaloissa asuvista asukkaista tupakoivat asukkaat parvekkeillaan ovat nykyisin vähemmistönä.

Vierailija
75/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tupakoivat kerrostaloasukkaat ovat ehdottamassa alati tupakoimattomia osakkeensa omistajia muuttamaan omakotitaloon, mutta miksi tupakoivat eivät voisi muuttaa omakotitaloihinsa, sillä useimmissa kerrostaloissa asuvista asukkaista tupakoivat asukkaat parvekkeillaan ovat nykyisin vähemmistönä.

Ne jotka ei sopeudu sääntöihin voivat muuttaa pois. Ja tupakointi on sallittu.

Vierailija
76/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on polttajalleen myrkyllistä ja tupakansavu on sivullisillekin, tupakoimattomille terveydelle vaarallista.

Suomen tupakkalakia pitää muuttaa niin, että kerrostaloissa ja rivitaloissa tupakointi pitää kieltää asuintiloissa ja parvekkeilla kuin myös rivitaloissa pihoilla. Kerrostaloissa myös tupakointi kiellettävä yhteisissä tiloissa, kuten käytävillä ja hisseissä sekä pihoilla likellä talon parvekkeita ja ikkunoita sekä pyykkien kuivauspaikkojen lähettyvillä ja mattojen tuuletustelineiden likellä. Pihalla vartavasten tupakointiin tarkoitetuilla paikoissa tupakointi sallittaisiin, ei missään muualla kerrostaloissa, eikä rivitaloissa. Yksinkertainen ja yhtenäinen lakimuutos Suomen lakikirjaan, mutta ehkäpä se olisi liian selkeä, ja sitä ei haluta, vaan halutaan riitelyä taloyhtiöiden asukkaiden välillä kuin myös asunto-osakkeen omistajien ja isännöitsijöiden väleihin.

.....Juristi muistuttaa, että tupakointi on osakashallinnassa olevalla parvekkeella aina lähtökohtaisesti sallittua.

Yhtiö voi siis kieltää järjestyssäännöillä tupakoinnin taloyhtiön yhteisellä parvekkeella, mutta sama ei päde tupakointiin asukkaan omalla parvekkeella.
Tupakanpolton voi kuitenkin kieltää yhtiöjärjestykseen lisättävällä määräyksellä.

”Määräyksen lisääminen vaatii kaikkien parvekkeellisten osakkaiden suostumuksen”,
Hopsu sanoo.

Toinen vaihtoehto on hakea tupakointikieltoa kunnan terveydensuojeluviranomaiselta.

Vierailija
77/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika ikäviä vastauksia. Olen itse kokenut tupakoitsijan yläpuolella asumisen. Mies poltti kesät talvet, päivät ja yöt läpeensä kerrosta alempana. Voin kertoa, että sitä en toivo kenellekään. Ikinä et voinut jättää tuuletusikkunaa auki. Se haju todella jämähti asuntoon. Kesäöinä et voinut pitää ikkunoita tai parvekkeen ovia auki. Silloinkin kun pidit auki, piti olla valmis heti juoksemaan laittamaan lävet kiinni, kun hajut tuli. Ja oikeasti ne jämähtivät. Meidänkin kämppä oli kyllästetty tupakan hajut tosi pitkään ihan niistä ekoista löyhyistä. Ja samalla tiesit, että lapsi saa ne höyryt keuhkoonsa.

Olin niin kiitollinen, kun tyyppi lähti (kuoli, oli jo vanha mies). Monen kuukauden ajan ajattelin, että voiko tämä olla totta. Oli järkyttävän ihanaa tuulettaa ja pitää partsin ovea auki kesäisin. Heti ostin partsille kalusteet ja sisustin sen. Kyse oli oikeasti asiasta, joka vaikutti elämänlaatuun merkittävästi.

Vierailija
78/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä selitän: käyn parvekkeella siksi, ettei tupansavu ja -haju leviä sisälle naapuriasuntoihin.

Jos polttaisin sisällä, naapurini valittaisi joutuessaan asumaan parvekkeellaan ;)

Parveketupakoinnin kieltäminen siirtää savu- ja hajuongelman sisätiloihin, sisätiloissakin kieltäminen siirtää meluongelman rappukäytävään! Kannattaa tupakkater ro ristin miettiä, mitä toivoo.

Vierailija
79/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on, että kielletään kokonaan tupakointi kerros- ja ehkä rivitaloasunnoissa. Hakekaa addiktioonne apua tai polttakaa muualla. En minäkään mene pa*skalle parvekkeelle.

Vierailija
80/83 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat suojelevat kyllä omaa asuntoaan polttamalla parvekkeella. Pidättekö silloin parvekkeen oven kiinni vai auki 🤔