Pankin toiminnasta kysymys. Kadonnut maksu?
Eli pankista sanotaan että tietystä maksusta ei ole mitään jälkeä ja sitä ei ole sinne tullut.
Mutta minulla on maksajan kuitti ja kaikki.
Voiko olla että maksu on tullut mutta on tarkistukessa? Mutta eikö virkailijan tule kertoa jos näin on? Vai saako sen jättää kertomatta?
Minusta ei?
Kommentit (13)
Sulle on maksaja valehdellut, ei oo maksanut.
Kuitti ei voi olla väärennetty. Katevarauksista en tiedä, mutta miksi se sinne mennyt?
Pankissa oli maksupäivänä häiriö, voisiko siitä johtua? Mutta siitäkin on jo monta päivää? Ap
Maksu ei katoa mihinkään. Maksajan tulee tiedustella asiaa omasta pankistaan ja he selvittävät sen arkistointitunnuksen perusteella missä se on.
Vierailija kirjoitti:
Kuitti ei voi olla väärennetty. Katevarauksista en tiedä, mutta miksi se sinne mennyt?
Pankissa oli maksupäivänä häiriö, voisiko siitä johtua? Mutta siitäkin on jo monta päivää? Ap
Periaatteessa häiriö pankin palvelussa voisi olla syynä, mutta pankkiohjelmat ovat kyllä erityisen tarkkoja siinä että transactiota ei merkitä suoritetuksi ennen kuin se tosiaan on onnistuneesti loppuunsaatettu. On mahdollista että asia korjantuu viipeellä ja virheitäkin maailmassa sattuu.
Todennäköisempää on tietysti että mitään ei ole maksettu. Jos luotat maksajaan niin pyydä häntä tarkistamaan maksun tila omasta nettipankistaan.
Vierailija kirjoitti:
Maksu ei katoa mihinkään. Maksajan tulee tiedustella asiaa omasta pankistaan ja he selvittävät sen arkistointitunnuksen perusteella missä se on.
Näin mulle vastattiin. Mutta maksaja sanoo ettei osaa (ulkomaalainen).
Minulla on Kuitti ja arkistointitunnus ja mobilepay-kuitti. Mobilepay ilmoitti maksusta ajallaan. Ap
Niin ja tosiaan mobilepaysta sanotaan että maksu on tilitetty ajallaan. Eli maksu on kaiken järjen mukaan jossain mobilepay - minun pankkini välillä.
Mutta pankista sanovat, että mitään ei ole, eikä ole tarkistettavana.. Outoa.. Voiko olla että tämä mobilepay maksu ja op kuitti maksu on muokattu toisesta saman suuruisesta tavarasta? Siihen on laitettu minun tietoni?
Ap
Maksaja selvitti arkistointitunnukselka ja oli lähetetty. Muttei "vain ole" minun pankissa? Ap outoa?
Näkyikö tämä mobilepay suoritus sulla koskaan omassa puhelimessa, vai onko maksaja naputellut nron alunperin väärin?
Up! Eli maksaja ei ollut valehdellut ja maksu ei edelleenkään tullut.
Mobilepaysta olen saanut sen verran irti, että joskus jos maksu ei tule, kyse voi olla tunnistautumiseen liittyvistä asioista.
Sinä päivänä, kun maksu tuli oli tunnistautumiseen liittyvää ongelmaa mm. Puhelinnumeroni piti päivittää uudestaan.
Liittyykö tää nyt tähän?
Esim. Paytrailin kautta maksu ei aina mene perille vaikka raha lähtee tililtä.Sen saa palautuksena myöhemmin.
Normi huijjaus, nuitahan ne tekee ja sitte toiset lähettää niille tavarat feikki-kuittia vastaan.
Takuulla jossai joku softa sitä varten,ei tarvi ite ees osata mitään.
Väärennetty kuitti?
Maksu katevarauksissa ja
Palautuu maksajalle?