Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka helposti lapseton 34-vuotias nainen saa sterilisaation?

Vierailija
03.06.2022 |

Sekä äidin että isän suvuissa on niin paljon periytyviä sairauksia, etten halua rangaista jälkeläisiä moisilla geeneillä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut edes nelikymppisenä 2 lapsen äitinä.

Vierailija
2/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lukee laissa että se on saatava, joten saat kyllä kunhan vaadit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaatinut? Sulla on siihen lain mukaan oikeus.

Vierailija
4/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lähete yksityiseltä kunnalliseen jonoon.

Vierailija
5/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika haastavaa voi olla.

Vierailija
6/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen

enkä tuota halua, vaikka riskejä joihinkin sairauksiin aina on (kaikilla).

Vierailija
7/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteinen oikeus eli pitää saada. Jos lääkäri ei hoida tehtäväänsä niin valitus eteenpäin.

Vierailija
8/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen

enkä tuota halua, vaikka riskejä joihinkin sairauksiin aina on (kaikilla).

Mutta kun kaikki eivät ajattele kuin sinä.

Vierailija
9/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lääkäri vastusteli, kun olin 35 ja kolmen lapsen äiti. Lapsista yksi vielä kaiken lisäksi vammainen. Lisääntyä pitää!

Vierailija
10/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin lääkäri vastusteli, kun olin 35 ja kolmen lapsen äiti. Lapsista yksi vielä kaiken lisäksi vammainen. Lisääntyä pitää!

Minulla myös oli vaikeaa, sama ikä, yhtä paljon lapsia, mielenterveysongelma josta eläkkeellä, erittäin vahvat psyykelääkkeet ja itsetuhoisuutta, lapset lasun asiakkaita. Lapset asui isällään. Tapasin silloin kun voimia oli ja avustetusti koska pääosin nukuin tapaamiset.  Olisi silti pitänyt lisääntyä. Ei ne välitä tippaakaan siitä mihin lapsia syntyy, kyse on vain naisten kontrolloimisesta

11/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut sellaisen tositarinan että n. 30-vuotias narkomaaninainen, jonka lapsi asui sijaisperheessä, kysyi terveydenhoitajalta, että voisiko hän saada ajan lääkärille kun hän halusi lähetteen sterilisaatioon, johon terveydenhoitaja vastasi, että kannattaa vielä harkita asiaa, kun sterilisaatio on niin lopullinen päätös.

Vierailija
12/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain helposti lähetteen. Laitoin viestiä terveysasemalle, että haluan sterin. Viikon päästä soitti lääkäri, kyseli peruskysymykset ja selitti, että ei kaikkia niitä itse allekirjoita ja joutuu ne kuitenkin kysymään. Olen naimisissa ja lääkäri sanoi, että ruksaa heti puolison vain poissaolevaksi, koska puolison mielipiteellä ei ole mitään väliä. Puhelussa meni ehkä 5 min. Seuraavana on edessä gynetarkastus ja siitä sitten leikkausjonoon.

Minun ei edes tarvinnut perustella mitenkään. Sanoin, etten halua lapsia ja lääkäri sanoi, että se on aivan validi peruste. Täytän 33 ja olen lapseton.

Vierailija
13/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä niille passikuvasi. Jos on yhtään samaa tasoa kuin minun niin myönteinen päätös tulee saman päivän aikana.

Vierailija
14/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todellakin laissa, kun yksi tai useampi kriteeri täyttyy ei lääkärillä ole oikeutta kieltäytyä. Monet lääkärit ovat vastahakoisia, itsekin jouduin olemaan lujana kun lääkäri kävi kaikki muut vaihtoehdot läpi, mukaan lukien entä jos lapsesi kuolevat, olet niin nuori vielä, mikset käytä kierukkaa/pillereitä/kondomia jnejnejne. Varmaan puoli tuntia intettiin kunnes kylläistyin ja totesin että laki on tässä mun puolella, jos haluat jatkaa lääkärinä niin ole hyvä ja kirjoita se lähete.

Totta kai lääkärin kuuluukin varmistaa, että asia on harkittu yms., mutta ei niillä ole oikeutta kieltäytyä.

Vierailija
15/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä kysymyksiä siinä sterihaastattelussa kysytään?

Vierailija
16/20 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain helposti lähetteen. Laitoin viestiä terveysasemalle, että haluan sterin. Viikon päästä soitti lääkäri, kyseli peruskysymykset ja selitti, että ei kaikkia niitä itse allekirjoita ja joutuu ne kuitenkin kysymään. Olen naimisissa ja lääkäri sanoi, että ruksaa heti puolison vain poissaolevaksi, koska puolison mielipiteellä ei ole mitään väliä. Puhelussa meni ehkä 5 min. Seuraavana on edessä gynetarkastus ja siitä sitten leikkausjonoon.

Minun ei edes tarvinnut perustella mitenkään. Sanoin, etten halua lapsia ja lääkäri sanoi, että se on aivan validi peruste. Täytän 33 ja olen lapseton.

Pillu pitää aina käydä näyttämässä, se on varma.

Vierailija
17/20 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 39 kun kävin 8 vuotta sitten sterilisaatiossa, koko prosessi lähetteestä toimenpiteeseen kesti 3 kk. Toimenpiteeseen pääsyäni luultavasti nopeutti se, että olin kaksi vuotta aiemmin käynyt puolen vuoden sisällä kolme kertaa epäonnistuneessa Essure-yrityksessä. Lienee sanomattakin selvää ettei lähetettä varten kyselty tyhmiä, lääkärille asiassa ei ollut mitään epäselvää.

Vierailija
18/20 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 39 kun kävin 8 vuotta sitten sterilisaatiossa, koko prosessi lähetteestä toimenpiteeseen kesti 3 kk. Toimenpiteeseen pääsyäni luultavasti nopeutti se, että olin kaksi vuotta aiemmin käynyt puolen vuoden sisällä kolme kertaa epäonnistuneessa Essure-yrityksessä. Lienee sanomattakin selvää ettei lähetettä varten kyselty tyhmiä, lääkärille asiassa ei ollut mitään epäselvää.

Oli sinun onnesi ettet ottanut essurea. Siitä ei tullut minulle mitään muita kuin ongelmia. Vuosien paheneva tulehdus helvetti ja lopulta ne löydettiin irti lähteneinä ja kohdun lävistäneinä. Minut on niiden takia sitten steriloitu kahdesti.

Vierailija
19/20 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli sinun onnesi ettet ottanut essurea. Siitä ei tullut minulle mitään muita kuin ongelmia. Vuosien paheneva tulehdus helvetti ja lopulta ne löydettiin irti lähteneinä ja kohdun lävistäneinä. Minut on niiden takia sitten steriloitu kahdesti.

Mulla itseasiassa on toisella puolella toisella yrityksellä laitettu Essure, kolmannessa yrityksessä todettiin että se on väärin asennettu ja että toiselle puolelle ei anatomisista syistä pystytä laittamaan ollenkaan. Filshiet on molemmilla puolilla, Essure saa olla siellä missä on ellei ala vaivaamaan, ainakaan toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
20/20 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä housut jalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi