Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi???

Vierailija
13.10.2006 |

Miksi ihmeessä kaikki hedelmöityshoitoihin kielteisesti suhtautuvat luokitellaan heti kiihkouskovaisiksi, vanhoillisiksi ja suvaitsemattomiksi homo-vihaajiksi? Mistä ihmeestä tämä stereotypia on saanut alkunsa? Tajuatteko te, että väittämällä noin te syyllistytte ihan samaan suvaitsemattomuuteen ja yleistämiseen!

Haluaisin vielä kertoa jotain itsestäni, jos se vaikka helpottaisi jonkun oloa, auttaisi ymmärtämään tai ihan mitä vaan.

Minä en siis hyväksy hedelmöityshoitoja, ja koin tämän uuden lain negatiivisena asiana.

Olen kirkkoon kuulumaton, jotain ateistin ja pakanan väliltä. En ole koskaan uskonut Jumalaan, enkä ole vanhoillinen ajattelutavaltani. Minusta koti, uskonto, isänmaa-litania on usein vain pelkkä tekosyy pahoille sanoille tai teoille, enkä itse pidä sitä merkityksellisenä saati elämäni perusteena.

Syy, miksi en hedelmöityshoitoja hyväksy, ei ole mikään erityinen aate, eikä lähelläkään rasismia kuten jotkut ajattelevat. Pikemminkin päinvastoin; hedelmöityshoidot tuovat jatkuvasti rodunjalostusta lähemmäs ja lähemmäs, haluttiin sitä uskoa tai ei. Joissakin maissa se on jo totta!

Ja juuri siksi, koska vastustan rasismia äärimmäisesti, en hyväksy hedelmöityshoitojakaan. Koska en halua edistää maailmaa, jossa ei enää ole vammaisia, rumia, älyllisesti heikkolahjaisempia tms. " huonoja" ihmisiä.

Tiedän, että hoidoilla tehdyt lapset ovat useimmiten rakastettuja ja kaivattuja, ja tiedän miten raastavaa on oman lapsen kaipuu. Mutta silti en voi koskaan hyväksyä lasten tekemistä sellaisella tavalla.

Olen pahoillani jos kirjoitukseni loukkaa jotakuta, mutta minun on pakko saada sanottua tämä jossakin. En ole paha ihminen, vaikka en kaikkea hyväksykkään.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika moni on sitä mieltä että parempi kun ei olisi syntynytkään. Eivtkä silti aio tehdä itsemurhaa, mutta turhaa kärsimystä se on monelle aiheuttanut.

Vierailija
22/27 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten selität sen epäkohdan, että vain asian omassa elämässään kohdanneet ja siihen positiivisesti suhtautuneet saavat sanoa mielipiteensä? On kai selvää, mikä tulos on, jos hedelmöityshoidoista kysytään mielipidettä vain niiltä jotka ovat valinnan eteen joutuneet ja valinneet hoidot...

32, mutta kun se ei vaan ole noin yksinkertaista... Kyse kun ei ole siitä, mitä joku yksilö aikuisena ajattelee. Kyse on siitä, että yleisellä tasolla tehdään päätös, että KAIKKI esim. huuli- ja kitalakihalkiosta kärsivät kärsivät niin paljon, että heidät on järkevämpi abortoida.

Sinun yleistyksesi on sama kuin tämä minun esimerkkini; olen tuntenut monia yritysjohtajia tai muita vastaavassa korkeassa virassa olevia miehiä, jotka ovat alkoholisoituneet, masentuneet ja jotkut tehneet/yrittäneet itsemurhaa. Voiko tästä nyt tehdä sen päätelmän, että kaikki mahdollisesti korkeaan virkaan pääsevät miehet on abortoitava?

Jokaisesta ihmisryhmästä löytyy niitä, jotka ovat elämäänsä tyytyväisiä, sekä niitä jotka eivät ole. Ihmistä ei saa rankaista toisten virheistä!

ap

Vierailija:

Ja aika moni on sitä mieltä että parempi kun ei olisi syntynytkään. Eivtkä silti aio tehdä itsemurhaa, mutta turhaa kärsimystä se on monelle aiheuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lisäyksenä vielä, en koe minkäännäköistä homo-vihaa, ja minusta monet homoseksuaalit ovat täysin kykeneviä kasvattamaan lapsia (monet parempiakin kuin jotkut heterot). Kannatan täysin homojen ja lesbojen adoptio-oikeutta.

ap

Vierailija
24/27 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan, että pitää olla suvaitsevainen mutta sitten ei suvaita niitä, joilla on oma tietty arvomaailma.

Itse kyllä olen uskovainen enkä oikein osaa sanoa juuta tai jaata tähän kysymykseen. Lapsenkaipuu kun on niin valtava. On vaikea tuomaroida toisia ihmisiä näin herkällä alueella.

Vierailija
25/27 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisiäkin täytyy jalostaa?

Maailma on täynnä kodittomia lapsia, jos lapsen kaipuu on niin kova niin adoptoisivat. Niin julmalta kuin se kuulostaakin; minusta ihmisen pitäisi tajuta, että hän ei ole fyysisesti tarpeeksi hyvä lisääntymään jos ei ilman hoitoja lisäänny, mutta hän voi silti olla mitä ihanin äiti jollekin toiselle lapselle.

Myös homoilla ja lesboilla pitäisi olla oikeus ADOPTIOON ja mielestäni sitä pitäisi helpotttaa huomattavasti.

T. Lapseton

Vierailija
26/27 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt vitsaile.

Vierailija
27/27 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanko keuhkokuumeeseen sairastuvan 1-vuotiaan kuolla, koska oli selvästi heikko geeninen ja ei ollut fyysisesti tarpeeksi hyvä elämään ja jatkamaan sukua. Entäs sektio? Hyväksytkö sitä? Ohitusleikkaus? Syöpähoidot?

Tuntuu oudolta, jos vain lapsettomuushoidot on epäluonnollisia, ei muut lääketieteelliset toimenpiteet, joita nykyään tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme