Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin verorahat menevät?

Vierailija
03.06.2022 |

Tuntuu että se mitä suomalaiset maksavat veroa niin menevät kankkulan kaivoon, vaikka voisi pistää suomen kuntoon. Suomi olisi rikas maa jos ajattelisi suomi ensin ja lakkaisi ostamasta ja pistämästä rahaa turhuuksiin. No suomi on niin veloissaan, että siinä on myös seuraaville sukupolville maksettavaa. Kusessa ollaan korvia myöden kun hyysätään muita. Varmaan myös sellaisiinkin menee mitkä eivät päivän valoa kestä!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä samaa!

Minun palkka on bruttona keskimäärin 3000e/kk ja käteen siitä jää noin 2150e/kk eli valtio vie 850e palkastani heti.

Sitten kun maksan laskuja,ostan ruokaa,tankkaan auto ja aina kun rahaa käytän niin maksan veroja. Kokonaisveroaste minulla on noin 50%-60% eli joka kuukausi maksan veroja noin 1500e ja vuodessa maksan veroja noin 18 000e!

Minne nuo kaikki rahat menee? Mitään rahallista tukea en ole valtiolta saannut.

Luultavasti olet kyllä saanut ainakin opintotukea. Mutta sen lisäksi et ole maksanut mitään koulutuksestasi, sairastamisestasi eikä kukaan rahasta sinua siitä erikseen siitä että ajat julkisesti ylläpidetyillä teillä.

Vierailija
42/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herroille ja lusmuille. Kaksi ääripäätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jokainen maksaa suurimman osan veroista kunnallisveroina.

Oman kunnan ja kaupungin budjetista eli talousarvioista sen näkee suoraan,  mihin ne verorahat menevät.

Valtioinveroa eivät edes maksa kaikkein pienituloisimmat.   Pitää tienata tietty määrää rahaa, että joutuu maksamaan valtioveroa.

Omassa kaupungissasi verorarahoilla maksetaan, päivähoito, terveydenhuolto, koulut, infasruktuuri, kirjastot.

Siis kaikki ne pavelut joita kunnassai on,  maksetaan verovaroihilla.

Hyvin helppo netistä katella oman kaupunkinsa talousarvio,   sieltä näkee, mihin kaupunginvaltuusto on rahoja on antanut.

Mutta palstan tyhmät eivät käsitä verotuksen alkeita edes.

Juuri näin. Ei ymmärretä sitä mitä juuri kerroit että valtion tuoista suurin osa ei tule ollenkaan tavallisten ihmisten tuloverosta vaan ihan eri lähteistä kuten yritysveroista, valmisteveroista, alv-maksuista, erilaisista muista maksuista, tulleista jne. Tuloveroilla tosiaankin kustannetaan eniten juuri kuntien menoja. 

Vierailija
44/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juka ikinen vuosi julkistetaan sellainen keltainen budjettikirja jossa kerrotaan hyvin seikkaperäisesti mihin ne verorahat menevät. Sieltä voit katsoa. On muuten ihan opettavaista tajuta miten moneen eri paikkaan sitä valtiota tarvitaan eli mitkä kaikki asiat eivät vain hoidukaan itsestään vaan jonkun pitää ne sinun puolestasi tehdä.

Mielestäni valtiolle verorahoineen ole mitään tarvetta jossakin toisella mantereella sijaitsevan kehitys*maan tyhjänpäiväisten projektien ja hankkeitten rahoittajan roolissa. Voimaannutetaan milloin mitäkin.

Eikö se ole jo väheksyntää kun pidetään itseä viisaampana ja mennään neuvomaan toisten vuosisataisesti harjoittamaa ja heidän hyväksi toteamaansa arkielämää.

Voit toki katsoa sieltä budjettikirjasta että paljonko sinne henkkeisiin menee rahoja hukkaan. Voit yllättyä siitä miten paljon niistä projektien rahoista jää lopulta ihan suomalaisten toimijoiden taskuihin ja palkkoihin.

Lisäksi kun vertaat niihin sote-sektorille menneisiin kuluihin niin nämä rahat alkavat tuntua pikkurahoilta.

Soteen käytetyt rahat kyllä tulee käytettyä ihan tarpeeseen ja oman maan hyväksi toisin, kuin näihin voimaannuttamisprojekteihin tai tasa-arvon kehittämiseen kaadetut rahat maissa, joiden kulttuuriin tasa-arvo ei ikinä ole kuulunutkaan. Ja on monenmoista muutakin projektia, mikä tehdään "kädettömille ja haluttomille" valmiiksi ja jotka puretaan ja särjetään paikallisten toimesta tarpeettomina hyvinkin nopeasti.

Ei pakolla auttaminen auta ketään.

Vierailija
45/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes maailman suurimpaan julkiseen sektoriin uppoaa paljon:

" Suomen julkinen sektori on liian suuri ja se on tehnyt Suomesta kalliin maan, Viren toteaa.

Taloustieteen professorin mukaan Suomessa on OECD:n vertailussa maailman toiseksi suurin julkinen sektori, ja ero Ranskaan on vain hiuksen hieno. Lisäksi Suomi on euroalueen kallein maa. Suomen kalleus ei voi olla sattuma, Viren tuumaa. Hänen mielestään se on seurausta kustannusrasitusta, joka viime kädessä seuraa liian raskaasta julkisen sektorin taakasta."

https://www.salkunrakentaja.fi/2020/05/julkinen-sektori-menoleikkaukset/

Vierailija
46/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisiin jättitukiin menee aika paljon rahaa ja hyöty on nolla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccdee0f-1e99-43e1-b30a-efecec6a881d

Se joka sai sen yli 5000 oli 8 lapsen yh. etuudet oli asumistuki, lapsilisät, elatustuki, äitiyspäiväraha kotihoidontuki, vammaistuki ja omaishoidontuki.

Ja luin sen jutun silloin niin hän aikoi mennä töihin kun pienimmän voi laittaa hoitoon.

Vierailija
47/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä samaa!

Minun palkka on bruttona keskimäärin 3000e/kk ja käteen siitä jää noin 2150e/kk eli valtio vie 850e palkastani heti.

Sitten kun maksan laskuja,ostan ruokaa,tankkaan auto ja aina kun rahaa käytän niin maksan veroja. Kokonaisveroaste minulla on noin 50%-60% eli joka kuukausi maksan veroja noin 1500e ja vuodessa maksan veroja noin 18 000e!

No ei vie. Valtio vie tuosta hyvin vähän. Isoimman osan vie kotikuntasi kunnallisveron muodossa niihin kunnan perusmenoihin. Sen lisäksi osansa menee työttömyysvakuutusmaksuun ja työeläkemaksuun sek äsairasvakuutukseen. Näillä maksetaan työttömyysturvaasi, tulevaisuudessa eläkkeitäsi sekä kustannetaan sairauskulujasi.

Juu sori mun moka, yhteiskunta vie tuon 850e suoraan palkastani ja yhteiskunta vie 3000e bruttopalkasta noin 1500e joka kuukausi.

Myös työnantajani maksaa yhteiskunnalle minusta.

Olen erittäin kallis ihminen kun maksan joka vuosi noin 18 000 euroa tälle yhteiskunnalle.

Vierailija
48/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkaan on viety kaivoja suomalaisten rahoilla jo kymmeniä vuosia sekä tiet pidetään hyvässä kunnossa siellä meidän rahoilla !

Vierailija
49/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti 2021(yksikkö miljardia euroa)

Kunnille, maakunnille valtiontukea 9,3

Eläkkeet 10,2

EU ja kans. järjestöt 2,1

Työttömyys 2

Asumistuki ja ttt 4,3

Sairasvakuutus 2

Korkeakoulut 3,3

Ammattikoulu 0,9

Opintotuki 0,7

Yleis siv koulutus 1

Tieverkot 1,5

Verotus ja tulli 0,6

Viestinta 0,6

Maanpuolustus 2,7

Uudistuminen ja vähähiilisyys 0,9

Poliisi 0,8

Maatalous 2,8

Kehitysapu 1,28

Lainan korot 0,9

Byrokratia x mjd

Vierailija
50/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä samaa!

Luultavasti olet kyllä saanut ainakin opintotukea. Mutta sen lisäksi et ole maksanut mitään koulutuksestasi, sairastamisestasi eikä kukaan rahasta sinua siitä erikseen siitä että ajat julkisesti ylläpidetyillä teillä.

En saannut opintotukea.

Minun koulutus ja terveydenhuolto on todella kallista kun maksan siitä joka kuukausi noin 1500e ja vuosittain noin 18 000e

Olen nyt ollut työelämässä noin 10 vuotta ja jos olen keskimäärin maksanut veroja työssöolo aikanani 1300e/kk niin olen nyt maksanut veroja tälle yhteiskunnalle noin 150 000e.

Vierailija
51/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimat 38 e,tulee takas,arvaa mihin menee?Itsekin ihan mitä tee ,saan exra rahaa veronpalautus..

Vierailija
52/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaisille.

Ja italialaisten remontteihin sekä espanjalaisten lyhennettyyn työviikkoon + veroalennuksiin.

Vierailija
53/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee Eurooppaan ja Afrikkaan.

Ja loput ministereiden "avustajille", yritystukiin (=veronkiertoon paratiisisaarille), kaksikielisiin tuplapalveluihin, virkamieslaumaan (=byrokratiaan) ja ennekaikkea ku

Vierailija
55/55 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat menee Eurooppaan ja Afrikkaan.

Ja loput ministereiden "avustajille", yritystukiin (=veronkiertoon paratiisisaarille), kaksikielisiin tuplapalveluihin, virkamieslaumaan (=byrokratiaan) ja ennekaikkea ku

kulttuurin rikastuttajille = maa ha n muut toon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme