En pääse katkolle vaikka haluan, koska jonossa on paljon pahempia tapauksia, mitä teen? Avokatko ei auta
Avokatko kestää tasan 4 päivää ja sitten olet omillasi. Terapia pitäisi maksaa itse. Minnesotan hinnat järkyttävät ja niihin ei saa maksusitoomusta. Minulla ei ole rahaa sellaiseen. Alan olla epätoivoinen. Alkoholista siis kyse. Ei huumeita. Yritin lopettaa monta kertaa ja sain monta viinakramppia joista yhteen meinasin kuolla. Mitä voin enää tehdä?
Kommentit (5)
Mene AA:han.
Sieltä myös löytyy ihan käytännön neuvoja asian kokeneilta.
Avokatkaisu estää kyllä viinakrampit. Oletko päihdehoidon piirissä kuitenkin?
Katkaisu ei kuitenkaan auta, jos ei oikeasti halua eroon alkoholista, vaan seuraavaan tylsyyteen, vitutukseen ym hakee pullon.
Sen katkon idea on katkaista niin, että krampit minimoituu.
Kramppeihin tosiaan voi kuolla, mutta se valitettavasti kuuluu peliin; voit kuolla myös ryyppäämiseen ja kaikki tämä on ihan omaa valintaa. Kukaan muu ei ole vastuussa asioistasi.
Katkon jälkeinen työ jää sinulle itsellesi; suosittelen AA:ta - ihan samaa ohjelmaa joudut työstämään Minnesotassa.
Ei sitä kukaan sun puolesta tee, vaikka joku muu laitoshoidon maksasikin.
Alkoholistilla on usein taipumus pyrkiä ulkoistamaan ongelmansa (ja niiden ratkaisut) ja syyttää niistä muita.
Raitistut oikeasti vasta, kun itse otat vastuun omasta toipumisestasi. Mikään laitos ei "kuntouta" sinua puolestasi.
Tiedän yhden ihmisen joka joi päivittäin. Pääsi AA :n avulla kuiville. Mutta halu raitistua oli kova.