Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ihmiset asuu esim.kylppäriremontin aikana?

Vierailija
02.06.2022 |

Emme voi kotona silloin asua, ei ole pesu eikä pyykkipistettä silloin lainkaan käytössä, WC niin pieni ettei siellä voi jollain käsisuihkulla todellakaan peseytyä.
Hmph🤔😐

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykit voi pestä kavereilla tai sitten 24h pesulassa. Suihkuun pääsee esim. uimahallissa tai kuntosaleilla, osta sinne kuukauden tai parin jäsenyys niin homma valmis. Me asuttiin ihan koko remontin ajan ja ei mitään ongelmaa. Oli itseasiassa kivakin käydä välillä samalla uimassa kun käy suihkussa. Ei muuten ehkä oltais lähdetty. 

Onhan se kiva lähteä jonnekin kilometrien päähän bussilla, että pääsee suihkuun, mutta hyvä, ettei teille ollut ongelma. Niille ihmisille, jotka eivät muutenkan käy uimahalleilla tai kuntosaleilla, eivätkä halua peseytyä muitten ihmisten silmien alla, tuo ei ole vaihtoehto muutenkaan. 

Kaikilla ei myöskään ole ystäviä. 

Vierailija
62/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä mies kotona töissä ja minä en työpaikallani voi peseytyä.

Ap

No miksei voi pyytää apua naapureilta. Hei, meillä kylpyhuone remppa tulossa, olisiko ok jos kävisimme parina sovittuna päivänä teillä pesulla, voidaan vaikka hieman maksaa tai tehdä teille jokin palvelus siitä hyvästä? Muina päivinä pesette alapään wc bideellä ja kainalot, niskan ym kosteuspyyhkeillä. Kuntosali, uimahalli, kaverin/sukulaiset suihkutilat varmaan myös tulisivat kyseeseen. Kauhean uusavuttomia nykyihmiset, ennenvanhaan (esim omassa mummolassani) käytiin pesulla 2x viikossa eli saunapäivinä, keskiviikkona ja lauantaina ja eivät haisseet koskaan pahalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tuon ikäisessä talossa olla tarve uusia kaikki kylppärit

vai oliko jo vanha talo muuttaessanne?

Vierailija
64/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voiko käydä uimahallissa tai yleisessä saunassa?

Me asuttiin kotona kylppärirempan aikaan, käytettiin kerrostalon alakerran yleistä vessaa ja uimahallissa pari kertaa viikossa. Keittiöstä sai vettä, että pystyi myös jotain pesemään aivan pesuvadissa.

Lapsena asuin talossa, missä ei ollut vesijohtoa, vaan vesi lämmitettiin keittiössä vadissa ja kerran viikossa peseydyttiin pihasaunassa.

Vierailija
65/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkiremontti eli saneeraus vai teetättekö itse rempan? Taloyhtiön putkirempan aikaan ei asunnossa oikein voi asua. Itse tehdyn tai teetetyn rempan aikaan mikään ei estä asumista. Teillä on vessa, pesut ranskalaisittain pesulapulla, hiukset lavuaarissa bideesuihkulla jne. Völillä voi käydä vanhempien tai kaverien luona kunnolla suihkussa. Pyykit pestään itsepalvelupesulassa tai nyrkkipyykillä. Pesuloita löytyy suunnilleen joka paikkakunnalta. Pyykit voi myö spestä jonkun luona.

Loppuhjen lopuksi puhutaan ehkä viikosta, korkeintaan kahdesta. Sen ajan aikuinen pärjää oikein hyvin.

Miksi ei voisi?

t. koko remontin ajan omassa kodissaan asunut

No meillä putkiremontin aikaan ei voinut asua, koko talo tyhjennettiin. 

Vierailija
66/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei voinut asua. Asunnot tyhjennettiin kokonaan. Onneksi tiedettiin tästä hyvissä ajoin, alettiin karsimaan tavaraa ajoissa.

Asuttiin äitini lapsiudenkodissa. Asumisen aikana tyhjennettiin talo ylimääräisestä.

Vietiin mukanamme omat sängyt ja muutama huonekalu. Kellari täytettiin irtaimistolla, joka haluttiin säästää, mutta otettiin riski joku varastaa.

Vuokrattiin pakettiauto viikonlopuksi ja vietiin 3 kuormallista mukana .

Kun muutettiin takaisin, piti viedä 4 kuormaa takaisin. Onneksi oli halvempaa polttoaine silloin

Vierailija
67/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden rempat, olen kade! Meillä kesti kai 3 kk. Evakossa.

Vierailija
68/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkiremontti eli saneeraus vai teetättekö itse rempan? Taloyhtiön putkirempan aikaan ei asunnossa oikein voi asua. Itse tehdyn tai teetetyn rempan aikaan mikään ei estä asumista. Teillä on vessa, pesut ranskalaisittain pesulapulla, hiukset lavuaarissa bideesuihkulla jne. Völillä voi käydä vanhempien tai kaverien luona kunnolla suihkussa. Pyykit pestään itsepalvelupesulassa tai nyrkkipyykillä. Pesuloita löytyy suunnilleen joka paikkakunnalta. Pyykit voi myö spestä jonkun luona.

Loppuhjen lopuksi puhutaan ehkä viikosta, korkeintaan kahdesta. Sen ajan aikuinen pärjää oikein hyvin.

Ei ole putkiremppa, asunnot valmistui 18v sitten ja siitä asti asuttu tätä kotiamme. Omistusasunto kuten kaikki tässä talossa ja kaikkien asuntojen kylppäri-ja saunatilat menossa remppaan.

Ei ole ketään keiden luona käydä pesulla/pyykillä.

Ap

Nyt en usko sanaakaan. Sellaista taloyhtiötä ei olekaan, jossa kaikki asukkaat pakotetaan remontoimaan kylpyhuoneensa ilman, että kyseessä on putkiremontti. Kylpyhuoneen remontointi on asukkaan, ei taloyhtiön vastuulla. 

Joku vuokratalo yhtiö? Ainakin tässä rivari yhtiössä kylppäriremontteja on asukkaat tehneet itse vuosien varrella. Putki remontti tehty eikä kaikki tehneet muuta remonttia. Tekevät tarpeen mukaan.

Vierailija
69/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse kävin uimahallissa ja lapseni luona saunassa. Ei edes vessaa kotona käytössä, käytin taloyhtiön vessaa ja pesin pyykit taloyhtiön koneessa. Sauna ja kylppäriremontti venyi, hintakin nousi lattialämmityksen ym. kanssa. Tekijät vaihtuivat, tulivat milloin tulivat,  vaikka valittiin remonttifirma  muka isolla sihdillä. En olisi halunnut jättää kotiani kuukausiksi ja jakaa avaimiani kymmenille kansallisuuksille. Laskutustakin piti seurata tarkasti, ettei putkimies laskuta kolmeen kertaan.

Vierailija
70/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin hallituksessa tehdä tarkastus kaikissa kylpyhuoneissa, kun kolmessa asunnossa oli havaittu ongelmia. Tutkimuksen tuloksena havaittiin vesieristykset puutteellisiksi - 13v vanha kovanrahan taloyhtiö. Rakentaja tuli onneksi mukaan ja hoiti kaikkien kylpyhuoneiden spiikkaukset ja uudet vesieristeet, taloyhtiön toimesta sitten kaakeloitiin ja hankittiin vesikalusteet ja uudet suihkuseinät ja hanat.

Vierailija
71/83 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole putkiremppa, asunnot valmistui 18v sitten ja siitä asti asuttu tätä kotiamme. Omistusasunto kuten kaikki tässä talossa ja kaikkien asuntojen kylppäri-ja saunatilat menossa remppaan.

Ap

Varmaan jo joku vastannutkin että taloyhtiö velvollinen järjestämään tilat rempan ajaksi. Bajamaja ehkä pihalle jne.

Vierailija
72/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse majoituin kylppärirempan ajaksi SpotApartmentsin kalustettuun asuntoon. :) Oli kyllä tosi kiva kun pääsi remppakaaosta pakoon. https://spotapartments.fi/asuntoremontinajaksi/

Vierailija
73/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

18 vuoden jälkeen??? Mitä hemmetin huseerajia sitä taloa on ollut rakentamassa? Meillä talo 19 vuotta vanha ja vielä vuosia ennen kuin edes ruvetaan puhumaan mistään remonteista.

Vierailija
74/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyhuonetta ei voinut käyttää, aamuisin vessaan ja suihkuun alakerran saunaosastolle, pyykki talopesulassa.

Olihan se hiukan kolkkoa, kun heti klo 5 ensimmäiseksi alakertaan,  mutta hyvin selvisin, aina aamukahvin jälkeen virkosi.

Vierailija
75/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kuukaudeksi lomamatkalle. 

Vierailija
76/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona asuttiin: kuntosalikortti maksoi 39 euroa / kk eli siellä suihkussa käynti, 24- pesulassa pyykit. Ei mitään ongelmia - tietty remontti haittaa arkea, mutta ei meillä olisi ollut varaa laittaa noin 3000 euroa johonkin tilapäisasuntoon

Vierailija
77/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin salikortin, kun oli kylppäriremppa. Se kesti yli kuukauden. Vessa oli kyllä käytössä, mutta ei siellä ole edes bideetä. Pyykit kävin pesemässä äidin luona ja samalla saunassa. Sinne kuitenkin 20km matkaa, niitä päivittäin en ajellut suihkuun sinne. Olipahan motivaatiota käydä salilla, kun sai suihkussa käytyä. Ihan joka päivä ei tarvitse kuitenkaan käydä. Vessassa sai kuitenkin pestyä kriittiset paikat. Myös esimerkiksi uimahalli tai kesällä ranta. Toki siellä ei saippuaa voi käyttää. 

Vierailija
78/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön altaassa voi peseytyä, tai ämpärin kanssa parvekkeella.

Pyykkikoneen voi myös kytkeä tiskikoneen tilalle.

Vierailija
79/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun on pakko käydä uimahallissa tai kuntosalilla , missä voit käydä suihkussa. Tulee samalla kuntoiltua toisella tavalla. Ellei kelpaa , vuokraat kämpän.

Meidän aikuinen lapsi tuli kotiin kiukuttelemaan.

Vierailija
80/83 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa talosauna peseytymispaikka,  jos nyt muuten voi rempan aikana asunnossa asua. 

Isojen putkiremppojen ajaksi vuokra-asunto.