Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonejako 3h+k, 2 lasta ja 2 aikuista

Vierailija
02.06.2022 |

Lapset 12v poika ja 7v tyttö

Laittaisitko lapset samaan huoneeseen ja vanhemmille toinen makuuhuone vai lapsille omat huoneet ja vanhemmat nukkuu olohuoneessa?

Asunto kahdessa kerroksessa niin, että makuuhuoneet ylhäällä.

Kommentit (320)

Vierailija
261/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 7-vuotias voi 7-ihan hyvin nukkua siellä olohuoneessa (olettaen että tila on tarpeeksi rauhallinen nukkumiseen), mutta teini-ikää lähestyvä lapsi tarvitsee ehdottomasti oman huoneen. Jos vanhemmat ovat aseksuaaleja niin voivat tytön sijaan nukkua olohuoneessa, itse en tuollaista järjestelmää kestäisi. 

Muutama vuosi vielä aikaa hommata isompi asunto ennen kuin tytöstä tulee teini. Toinen vaihtoehto on lykätä poika asumaan muualle koulun perässä heti kun pääsee yläasteelta. 

7-vuotias tarvitsee unta n. 10 tuntia yössä, eli sitten pitäisi kaikkien vetäytyä makkareihinsa jo ennen klo 21 illalla ja antaa yörauha pienimmälle. Ei puhettakaan, että vanhemmat tekisivät vaikka kotitöitä, katsoisivat tv:tä tai vieraita olisi enää tuohon aikaan. Aika hankalaa minusta.

No siksi kommentissani oli "olettaen että tila on tarpeeksi rauhallinen nukkumiseen". Vanhemmat voivat hilata sen television makkariinsa. Vieraita voi laittaa pihalle klo 21. Kotityöt voi tehdä ennen klo 21 ja/tai toisessa huoneessa.

Itse nukuin olohuoneessa kunnes olin 11 enkä ole saanut tästä mitään traumoja.

Missä ihmeen "toisessa huoneessa" ne kotityöt tehdään, jos edes makkareita ei ole kaikille?

Vai olisiko kuitenkin järkevämpää antaa telkaarin olla siellä missä on ja elää elämää, ja antaa sille 7-vuotiaalle se nukkumarauha laittamalla hänet omaan huoneeseen?

Vierailija
262/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, ei ole koskaan tarvinnut asua noin ahtaasti, aina ollut omat huoneet lapsena ja nyt aikuisena lapsillamme on ja meillä oma makkari, vieras/tyohuone lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 7-vuotias voi ihan hyvin nukkua siellä olohuoneessa (olettaen että tila on tarpeeksi rauhallinen nukkumiseen), mutta teini-ikää lähestyvä lapsi tarvitsee ehdottomasti oman huoneen. Jos vanhemmat ovat aseksuaaleja niin voivat tytön sijaan nukkua olohuoneessa, itse en tuollaista järjestelmää kestäisi. 

Muutama vuosi vielä aikaa hommata isompi asunto ennen kuin tytöstä tulee teini. Toinen vaihtoehto on lykätä poika asumaan muualle koulun perässä heti kun pääsee yläasteelta. 

Miksi ne vanhemmat eivät voi nukkua ja sekstata siellä olohuoneessa yhtälailla, jos tila on tarpeeksi rauhallinen?

Laitat lasten ovet lukkoon vai? 

Eiklhön lapset yleensä pysy huoneissaan ilmankin. Sama ongelmanahan on vaikka vanhemmilla olisi oma makkarikin, ei seksiä voi harrastaa yleensä kuin silloin kun suurin osa perheestä nukkuu tai on jossain ihan muualla.

Ei pitäisi olla näin yllättävää että monet palstalaiset saavat ilmeisesti noin kerran vuodessa seksiä. Ja lapsenne eivät ilmeisesti käy lainkaan vessassa.

Tai sitten suurinosa palstalaisista asuu itselleen sopivassa asunnossa. Eli jos kokee tarvitsevansa seksille oman pyhätön, niin asunto on valittu siten että sellainenkin sitten löytyy.

Vierailija
264/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jakaisin toisen makkarin jollain sermillä lapsille kahtia. Tai sitten tekisin olkkariin pienen kulmauksen jollain kevyillä seinäelementeillä toiselle lapselle. En missään nimessä laittaisi vanhempien sänkyä olohuoneeseen. Varmasti kärsisi parisuhde ja se ei olisi lastenkaan etu.

Miten se parisuhde tuosta kärsisi? Aika heikoissa kantimissa taitaa olla sellainen suhde muuten, jos katuu olkkarissa nukkumiseen...

Vierailija
265/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja pikkusiskoni nukuimme samassa huoneessa siihen asti, että murrosikä iski ja aloimme riidellä ihan liikaa. Vanhemmat muuttivat makuuhuoneestaan alakertaan olohuoneeseen josta he erottivat sermin ja kirjahyllyn avulla oman makuutilan. Sisko muutti vanhempien entiseen makkariin. Tällä ratkaisulla selvittiin meidän teini-iän yli ilman, että kaikki sekosivat.

Vierailija
266/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 7-vuotias voi 7-ihan hyvin nukkua siellä olohuoneessa (olettaen että tila on tarpeeksi rauhallinen nukkumiseen), mutta teini-ikää lähestyvä lapsi tarvitsee ehdottomasti oman huoneen. Jos vanhemmat ovat aseksuaaleja niin voivat tytön sijaan nukkua olohuoneessa, itse en tuollaista järjestelmää kestäisi. 

7-vuotias tarvitsee unta n. 10 tuntia yössä, eli sitten pitäisi kaikkien vetäytyä makkareihinsa jo ennen klo 21 illalla ja antaa yörauha pienimmälle. Ei puhettakaan, että vanhemmat tekisivät vaikka kotitöitä, katsoisivat tv:tä tai vieraita olisi enää tuohon aikaan. Aika hankalaa minusta.

No siksi kommentissani oli "olettaen että tila on tarpeeksi rauhallinen nukkumiseen". Vanhemmat voivat hilata sen television makkariinsa. Vieraita voi laittaa pihalle klo 21. Kotityöt voi tehdä ennen klo 21 ja/tai toisessa huoneessa.

No miksi sen 7-vuotiaan nyt siis pitäisi olla siinä olkkarissa vanhempien sijaan? Miksi vanhempien pitää olla aseksuaaleja? Eihän tossa ole järjen hiventäkään.

Vierailija
267/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vanhemmat yleensä hengaa missään omassa huoneessaan, vaikka heillä sellainen olisikin. Lapsilla on suurempi tarve omaan tilaan ja rauhaan.

Vierailija
268/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut muiden vastauksia. Jonkin aikaa menettelee ainakin tuo, että lapsilla omat huoneet ja vanhemmat olohuoneessa. Pystyykö olohuoneeseen laittamaan jotain näkösuojaa, siis että nukkumaan mennessä jotain verhoja sängyn eteen. Myöhemmin isompi asunto, jos taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
269/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset samaan huoneeseen (sermi tai väliseinä?), toinen lapsista olkkariin tai muutto. En nukkuisi itse ollkarissa, piste.

Varmaan joku muu jo sanonut, en lähtenyt koko keskustelua lukemaan, mutta miten voi laittaa lapset olkkariin jos ei edes itse siellä suostuisi nukkua? Miten voi laittaa lapset itseä huonompaan asemaan!

Vierailija
270/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille omat huoneet ja vanhemmat olkkariin.

Vierailija
271/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat huoneet lapsille ja vanhemmat olkkariin tai aulaan. Vanhemmat ei tarvitse omaa huonetta oikeastaan mihinkään nukkumisen lisäksi.

Niin ehkä teidän perheessä ei enää harrasteta seksiä, mutta ei se koko perheen olohuonekaan oikein kiva paikka siihen hommaan ole. Kyllä vanhemmilla pitäisi olla myös oma tila jossa saisi olla kahden tai vaikka yksinkin mutta ennen kaikkea rauhassa.

Voisiko vanhemmat käyttää vähän mielikuvitusta? Makuuhuone ei ole seksin harrastamisen edellytys. Ja voihan sinne olohuoneen oviaukkoon laittaa vaikka liukuoven, jolloin vanhemmat voivat harrastaa seksiä suljetun oven takana. Tämä voisi olla yksi ratkaisu. Itse antaisin lapsille omat huoneet. Ja kun nyt seksin otit puheeksi, niin onko käynyt mielessä, että teinit saattavat haluta harrastaa sooloseksiä rauhassa? Masturboinnin opettelu on melkein tärkeimpiä asioita, koska se on oman seksielämän perusta: oppii tuntemaan oman kehonsa, tietää millaisesta stimuloinnista tykkää, ja pystyy tutustumaan rauhassa omaan seksuaalisuuteensa. 

Ajattelin samoin, että jos molemmissa kerroksissa on vessa, niin vanhemmat voisivat laittaa jonkinlaisen näkö- ja kuuloesteen eli oventapaisen portaiden alapäähän ja siihen säpin, ja lapset pysyisivät siellä yläkerrassa yön ajan. Eli oh olisi öisin vanhempien suljettu makuuhuone. Yläkertaan lapsille vaikka jääkaappi pikkupurtavaa varten, jos ovat yöllä tottuneet käymään jääkaapilla.

Vierailija
272/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset samaan huoneeseen (sermi tai väliseinä?), toinen lapsista olkkariin tai muutto. En nukkuisi itse ollkarissa, piste.

Varmaan joku muu jo sanonut, en lähtenyt koko keskustelua lukemaan, mutta miten voi laittaa lapset olkkariin jos ei edes itse siellä suostuisi nukkua? Miten voi laittaa lapset itseä huonompaan asemaan!

Naulan kantaan!

Vierailija
273/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat kasvatti 3 lasta 55 neliön kaksiossa ja hyvin meni.

Vierailija
274/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat huoneet lapsille ja vanhemmat olkkariin tai aulaan. Vanhemmat ei tarvitse omaa huonetta oikeastaan mihinkään nukkumisen lisäksi.

Niin ehkä teidän perheessä ei enää harrasteta seksiä, mutta ei se koko perheen olohuonekaan oikein kiva paikka siihen hommaan ole. Kyllä vanhemmilla pitäisi olla myös oma tila jossa saisi olla kahden tai vaikka yksinkin mutta ennen kaikkea rauhassa.

Voisiko vanhemmat käyttää vähän mielikuvitusta? Makuuhuone ei ole seksin harrastamisen edellytys. Ja voihan sinne olohuoneen oviaukkoon laittaa vaikka liukuoven, jolloin vanhemmat voivat harrastaa seksiä suljetun oven takana. Tämä voisi olla yksi ratkaisu. Itse antaisin lapsille omat huoneet. Ja kun nyt seksin otit puheeksi, niin onko käynyt mielessä, että teinit saattavat haluta harrastaa sooloseksiä rauhassa? Masturboinnin opettelu on melkein tärkeimpiä asioita, koska se on oman seksielämän perusta: oppii tuntemaan oman kehonsa, tietää millaisesta stimuloinnista tykkää, ja pystyy tutustumaan rauhassa omaan seksuaalisuuteensa. 

Ajattelin samoin, että jos molemmissa kerroksissa on vessa, niin vanhemmat voisivat laittaa jonkinlaisen näkö- ja kuuloesteen eli oventapaisen portaiden alapäähän ja siihen säpin, ja lapset pysyisivät siellä yläkerrassa yön ajan. Eli oh olisi öisin vanhempien suljettu makuuhuone. Yläkertaan lapsille vaikka jääkaappi pikkupurtavaa varten, jos ovat yöllä tottuneet käymään jääkaapilla.

Kannattaisi enemmän opetella pois siitä, että ravaa yöllä jääkaapilla. Hampaiden pesun jälkeen ei enää syödä ennenkuin vasta aamupalaa.

Vierailija
275/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nukuin olohuoneessa kunnes olin 11 enkä ole saanut tästä mitään traumoja.

Missä ihmeen "toisessa huoneessa" ne kotityöt tehdään, jos edes makkareita ei ole kaikille?

Vai olisiko kuitenkin järkevämpää antaa telkaarin olla siellä missä on ja elää elämää, ja antaa sille 7-vuotiaalle se nukkumarauha laittamalla hänet omaan huoneeseen?

Tuon ikäinen yleensä tykkää nukahtaa kodin ääniin. Luo turvallisuutta.

Vierailija
276/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei välttämättä ole huonompi. Omat lapset tykkää nukkua ihmisten keskellä ja "melussa". Eikä ne herää edes palohälyyttimeen. Itse stressaan etten saa tarpeeksi unta ennen työpäivää ja herään helposti ja varsinkin nukahdan huonosti.

Vierailija
277/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöllä jääkaapilla?

Vierailija
278/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en vie aikuisten sänkyä olkkariin, koska siellä aikuisten sängyssä harrastetaan seksiä. Toisin kuin tuon ikäisten lasten sängyissä toivottavasti. Aikuisilla on siis vahvempi peruste omaan makkariin. Jos se on huonompaan asemaan laittamista, ettei saa alakouluiässä rauhassa paneskella, niin tässä asiassa meillä on kyllä lapset huonommassa asemassa. Lapset ei meillä myöskään juo alkoholia. Kauheaa, ovatpa he huonossa asemassa!

Vierailija
279/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri huoneet vanhemmat olkkariin. 12 v ja 7 v tuskin jakaa mitään yhteistä mielenkiinnon kohdetta ja 12 v on melkein teini häntä luultavasti kiinnostaa esim pelaaminrn ja valvoo myöhempään kun taas 7 v pitää mennä aikaisin nukkumaan jaa tykkää varmaan jostakin barbeista tyyliin. Ei kauheesti yhteistä

Meillä ei puoliso suostu, että mentäisiin edes olohuoneeseen nukkumaan.

En minäkään suostuisi, siirtyisin sitten saman tien nukkumaan toiseen osoitteeseen.

Vierailija
280/320 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät vanhemmat voi harrastaa äänekästä seksiä päivällä kun teinit koulussa ja illalla sitten vähän hiljempaa sielä olkkarissakin.Meneeko tosiaan seksielämä lasten tarpeiden edelle?Ei sillä ettei se ole tärkeä,mutta kyllä siihen (seksiin) löytyy aikaa ja paikkoja muualtakin.

Toimiva seksielämä huoltaa vanhempien parisuhdetta, ja ehkäisee avioeroa ja perheen hajoamista, jotka todennäköisesti traumatisoi lapsia moninkertaisesti enemmän kuin jaettu makkari.