Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressiin ahmivat, miten saatte kierteen poikki?

Vierailija
02.06.2022 |

Olen ollut jo pitkään stressaantunut liiallisen työmäärän takia ja olen alkanut ahmia ruokaa ihan järjettömiä määriä ahdistukseen. Tätä on jatkunut jo pari kuukautta, joten alkaa tuntua vyötäröllä ja se ahdistaa vielä enemmän. Millä te, joilla on ollut taipumusta taltuttaa stressiä syömällä, olette saaneet tavan loppumaan? Minulla ei auta vinkki tyyliin älä osta karkkia kotiin, koska en välttämättä edes syö mitään epäterveellistä vaan etupäässä terveellistä ruokaa ihan liikaa. Millä muulla tavalla saisin rauhoitettua mieltä keskellä päivää?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkakivut on yksi syy lopettaa ylensyönti itselläni.

Vierailija
2/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautasahalla tai rälläkällä saa kierteen aika helposi poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi tyynnyttäjää: liikunta ja ruoka. Jos mätän toista, en tarvitse toista.

Olisiko sinullakin joku toinen stressin käsittelyn väline kuin ruoka?

Vierailija
4/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jatkaa. Käytännössä tarkka ruokapäiväkirja on omalla kohdalla osoittautunut ainoaksi toimivaksi tavaksi laihduttaa. Käytän puhelinsovellusta kalorimäärän seuraamiseen.

Vierailija
5/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaava toiminta. Ruoka vain tuo nopean, kirjaimellisesti täyttävän hyvänolon, vaikea löytää korvaajaa.

Vierailija
6/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. jatkaa. Käytännössä tarkka ruokapäiväkirja on omalla kohdalla osoittautunut ainoaksi toimivaksi tavaksi laihduttaa. Käytän puhelinsovellusta kalorimäärän seuraamiseen.

En tarkoita nyt laihduttamista, vaan stressin taltuttamista muulla kuin syömisellä. Jos sana meno jatkuu, voin ollakin laihiksen tarpeessa ja silloin vinkkisi voikin toimia.

Ap

Vierailija
7/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Itsekin olen lihonut ainakin 7kg ihan vain stressin takia muutamassa kuukaudessa. Itsekin alan herkästi syömään liikaa, kun on rankkaa ja väsyttää, sekä migreeniä pukkaa usein. Näen Itsekin aivan selvästi tuon "kehän", mutta sitä on vaikea estää. Ei tuohon kai auta muu kuin karsia stressiä ja levätä enemmän.

Vierailija
8/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita nyt laihduttamista, vaan stressin taltuttamista muulla kuin syömisellä. Jos sana meno jatkuu, voin ollakin laihiksen tarpeessa ja silloin vinkkisi voikin toimia.

Ap

Meditointi, luonnossa kävely. Ymmärrän, mutta johonkin emotionaaliseen tarpeeseen itsekin syön liikaa.

Vierailija
9/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi tyynnyttäjää: liikunta ja ruoka. Jos mätän toista, en tarvitse toista.

Olisiko sinullakin joku toinen stressin käsittelyn väline kuin ruoka?

Liikunta toimii minullakin, mutta kesken työpäivän on mahdotonta lähteä lenkille, jos olen toimistolla. Etätöitä tehdessä olen joskus ottanut liikuntatalon keskellä päivää ja se on tehnyt hyvää.

Ap

Vierailija
10/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaava toiminta. Ruoka vain tuo nopean, kirjaimellisesti täyttävän hyvänolon, vaikea löytää korvaajaa.

Vodka

Vierailija
11/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikin kävely ulkona aina kun ehtii. Ei poista stressiä, mutta pysyy edes hiukan alemmalla tasolla seuraavaan lomaan asti.

Vierailija
12/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän kovasti opetella näitä rentoutumiskeinoja:

-koti-spa: pitkä suihku, hyväntuoksuista kylpygeeliä, ihon kuorinta, rasvaus, joku kasvonaamio... jää ainakin vähemmän aikaa ahmimiselle.

- rauhallinen liikunta. Metsäkävely, luonto ylipäätään, venyttely.

- mieleiseen harrastukseen (käsityöt) uppoaminen

Mutta harvemmin se onnistuu... tai oikeastaan ahmin kaikkeen muuhunkin kuin stressiin, eli käytännössä koko ajan saisi ola suihkussa, metsässä tai harrastamassa.

Vierailija
13/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun vaan järkeä itselleni: ei tämä sokerilla parane. Tai ei tämä kyllä viinillä parane yhtään.

Tunnen itsessäni selväsi, että kun tulee tosi stressaava tilanne ja on pakko saada jotain vaikeaa tehtyä, niin tunnen hillitöntä halua alkaa mättää ja minun tapauksessani herkkuja.

Tai sitten on hyvä pitää mukana töissä esim kirsikkatomaatteja ja syödä koko rasia.

Myös iso mukillinen teetä voi auttaa vähän.

Vierailija
14/14 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun vaan järkeä itselleni: ei tämä sokerilla parane. Tai ei tämä kyllä viinillä parane yhtään.

Tunnen itsessäni selväsi, että kun tulee tosi stressaava tilanne ja on pakko saada jotain vaikeaa tehtyä, niin tunnen hillitöntä halua alkaa mättää ja minun tapauksessani herkkuja.

Tai sitten on hyvä pitää mukana töissä esim kirsikkatomaatteja ja syödä koko rasia.

Myös iso mukillinen teetä voi auttaa vähän.

Tuo tomaattirasia oli oikeasti hyvä vinkki, kiitos! Ehkä tosiaan voisi aloittaa sillä, että valitsee mahdollisimman vähäkalorista syötävää mukaan ja tietysti sopivan kokoisen lounaan, ettei tule sorruttua mihinkään lounasmättöpaikkaan. Jotenkin käsittämätöntä, miten syömisen voi kuvitella helpottavan oloaan, kun pahempaahan siitä vaan seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme