Yli 50-vuotiaat jotka nuorempana kuntoilitte, oletteko jatkaneet?
Kysyn näin koska viisikymppisenä alkaa yleensä tulla kremppaa, väsymystä, jäykkyyttä ja kolotuksia enemmän. Oletteko saaneet pidettyä motivaation kohdillaan ja jatkaneet kuntoilua vai onko käynyt niin että ette enää välitä ja annatte mennä vaan kaiken 😄 Olen nelikymppinen ja tänään alkoi mietityttää kun lenkin jälkeen askeleet tuntuivat raskailta. Mietin että jaksaako tätä enää iän myötä kun tuloksetkaan ei enää näy yhtä selkeästi.
Kuntoiluksi lasketaan tässä kaikki, sekä aerobinen että sali, jumpat jne.
Kommentit (5)
Olen huomannut että kaikki intokuntoilijat romuttavat itsensä. Liikun paljon mutta en varsinaisesti kuntoile. Ei ole mitään kremppaa.
Aloitin kuntosalilla käynnin koronarajoitusten hellitettyä. Nuorempana tuli harrastettua erinäisiä palloilulajeja, voimailua ja kamppailulajeja.
M55
En liiku tuloksien näkymisen takia vaan siksi, kun se on kivaa ja saa mielen paljon pirteämmäksi. Jos joskus tuntuu raskaalta, pidän muutaman lepopäivän tai liikun keveämmin. Kannattaa myös kokeilla uusia liikuntalajeja jos alkaa entiset kyllästyttämään. Ikää mulla 56v.
Setä aloitti punttisalin 46v ja penkkas parhaimmillaan melkein parimarkkaa. Aerobista sais harrastaa enemmän, kuin se salilla pyörällä poljettu 5 minsaa.
Eilen oli Pyöräily EKG, reilut 13 minuuttia ja 280 W ja tulos ihan hyvä..käppyröissä ei mitään poikkeamia, syke kävi 149 ja laski normaalilla tavalla. Paineet oli 80/120->100/195
Kyllä pelkkälihaskuntoilukin auttaa..yhdistettynä olis tietenki parempi.
mies54v
Aloitin vasta viisikymppisenä kuntoilun. Kuntosalin, juoksun ( maratoniin asti), ryhmäliikuntaa. Alkoi tulla tarve liikkua, muuten olisi jäykistynyt. Nuorempana ei muka ehtinyt eikä ollut muka tarvetta.