Parhaat vinkit kurkkukivun poistamiseen?
Onko mitään tepsivää kotikonstia ihan järkyttävän kurkkukivun taltuttamiseen? Ei ole ikinä ollut tällaista kipua että nielaistessa melkein huutaa kivusta ja muutenkin kurkku on ihan kuin vereslihalla eli vesikin karvastelee.
Ja joo, ei ole mulla mitään apinarokkoa vaan ihan tämä "lievä" omikron.
Kommentit (42)
Sama omikroni täällä. Kuka sanoikaan että on ohi. Nyt kolme päivää kuumeessa, kurkkukipua, yskittää, keuhkoon sattuu, makuaisti pois, pääkipua, oksentamista ja vielä vatsa sekaisin. Lievä tauti?
Suklaa auttaa kurkkukipuun, oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Suklaa auttaa kurkkukipuun, oikeasti!
Auttaa myös yskään, johtuu kaakaon sisältämästä teobromiinista, jolla on keuhkoputkia laajentava vaikutus. Ei kuitenkaan kannata syödä mitään Fazerin sinistä, jossa iso osa sokeria, vaan kunnon tummaa suklaata tai sitten tehdä tummasta kaakaojauheesta juomaa.
Ei mitään höpö höpö lääkkeitä vaan mällit kurkkuun,ei satu enään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä ja extrakiitos sinulle joka pelottelit sädehoidon tarpeella.
Kummasti parani kurkkukipu😄 vai mitä? Jos jatkuu käy ottamassa nielunäyte. Voi olla angiinaa.
Ei parantunut, mutta ketjussa mainituista konsteista tuo suolavedellä kurlaaminen, ylimääräinen hampaidenpesu ja särkylääke (ei ole ikinä ennen tarvinnut kurkkukipua hoitaa särkylääkkeellä niin se ei oikeasti käynyt edes mielessä) jeesasi kummasti. Kiitos siis vielä vinkeistä. Tosin nyt sitten onkin nenä tukossa, silmät kuin hiekkaa täynnä ja maha sekaisin. Ja tämä räkä on kuin liisteriä joka jää kuin "kalvoksi" nenään ja nieluun mutta ei niistämällä irtoa.
Ja koska itse kuvittelin oikeasti lievän koronan olevan todella lievä niin vinkiksi muille, kannattaa varata kotiin noita bafycineja/strepsilsejä, hunajaa, inkivääriä ym kuusenkerkkää (ja vaikka sitä spermaakin ;-)) koska ainakin itsellä tämä koronan aiheuttama kurkkukipu oli jotain aivan käsittämätöntä. Ja olen siis sairastanut niin influenssaa, angiinaa kuin "pusutaudinkin" eikä näissä kurkku ollut näin kipeä vaikka prun kipeä se kyllä oli tuolloinkin. Tämä oli jotain aivan muuta. Ja joo, itse lisään vinkiksi vielä ananastuoremehun. Sitä oli jääkaapissa ja se oli sopivan karvasta/hapanta ja sai kurkun karvastelun aina hetkeksi talttumaan. Outoa.
Ja olo siis muutenkin niin kumma/hutera/huonovointinen vaikka kuumetta ei ole kovasti ollutkaan ettei tosiaan tullut mieleenkään lähteä könyämään apteekkiin tai kauppaan eikä se vissiin ihan ole suositeltavaa kun on tartuntatauti päällä. Eikä kyllä muutenkaan mukavaa, koska ihan jo tämä palstailu on näemmä niin suuri ponnistus että hiki valuu päältä ihan valtoimenaan.
ap
Vielä yksi vinkki jos joku muu kaipaa edelleen.
Kylmä kalja.
Viilentää kurkkua ja tekee hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Sama omikroni täällä. Kuka sanoikaan että on ohi. Nyt kolme päivää kuumeessa, kurkkukipua, yskittää, keuhkoon sattuu, makuaisti pois, pääkipua, oksentamista ja vielä vatsa sekaisin. Lievä tauti?
Samat oireet paitsi ettei okseta. Ei tunnu mitenkään erityisen flunssalta eikä lievältä.
Mua on monesti katsottu kuin halpaa makkaraa, kun kehotan ottamaan ibuprofeenia ("buranaa") kurkkukipuun. Oikeasti tehokas. Shotti tiukkaa viinaa puuduttaa myös kurkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti parani kurkkukipu😄 vai mitä? Jos jatkuu käy ottamassa nielunäyte. Voi olla angiinaa.
Tottahan se angiinaa on eikä ihan vaan koronaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parantunut, mutta ketjussa mainituista konsteista tuo suolavedellä kurlaaminen, ylimääräinen hampaidenpesu ja särkylääke (ei ole ikinä ennen tarvinnut kurkkukipua hoitaa särkylääkkeellä niin se ei oikeasti käynyt edes mielessä) jeesasi kummasti. Kiitos siis vielä vinkeistä. Tosin nyt sitten onkin nenä tukossa, silmät kuin hiekkaa täynnä ja maha sekaisin. Ja tämä räkä on kuin liisteriä joka jää kuin "kalvoksi" nenään ja nieluun mutta ei niistämällä irtoa.
Ja koska itse kuvittelin oikeasti lievän koronan olevan todella lievä niin vinkiksi muille, kannattaa varata kotiin noita bafycineja/strepsilsejä, hunajaa, inkivääriä ym kuusenkerkkää (ja vaikka sitä spermaakin ;-)) koska ainakin itsellä tämä koronan aiheuttama kurkkukipu oli jotain aivan käsittämätöntä. Ja olen siis sairastanut niin influenssaa, angiinaa kuin "pusutaudinkin" eikä näissä kurkku ollut näin kipeä vaikka prun kipeä se kyllä oli tuolloinkin. Tämä oli jotain aivan muuta. Ja joo, itse lisään vinkiksi vielä ananastuoremehun. Sitä oli jääkaapissa ja se oli sopivan karvasta/hapanta ja sai kurkun karvastelun aina hetkeksi talttumaan. Outoa.
Ja olo siis muutenkin niin kumma/hutera/huonovointinen vaikka kuumetta ei ole kovasti ollutkaan ettei tosiaan tullut mieleenkään lähteä könyämään apteekkiin tai kauppaan eikä se vissiin ihan ole suositeltavaa kun on tartuntatauti päällä. Eikä kyllä muutenkaan mukavaa, koska ihan jo tämä palstailu on näemmä niin suuri ponnistus että hiki valuu päältä ihan valtoimenaan.
ap
Ihan koronalta kuulostaa. Mulle jäi pitkäksi aikaa tuo liikahikoilu tartunnan jälkeen ja vielä reilusti toista kuukautta tartunnan jälkeenkin puhuminen on ihan myrkkyä eli tulee aivan hillittömiä yskäkohtauksia jos varsinkin yhtään enempi juttelee. Joskus riittää ihan vaan pari sanaa.
Syväkurkutus auttaa.
Suosittelen kuitenkin miehelke kondomia ettei tauti tartu.
Lisäisin vielä sellaisen apteekin imeskelytabletin listaan kuin Septabene. Sekin on puuduttava ja oikeasti toimii (ainakin ne siniset, niitä on pari erilaista). Itse imeskelin myös mehujäitä. Muutama päivä setillä särkkäri-Bafucin-Septabene-mehujäät + Mynthonit, helpotti. Meni kyllä maha hyvin sekaisin :D
Illodinia purskutteluun, ihan vähän vaan laimentaa, on muuten tehokas. Tällä saa alkavan kurkkukivun katkaistuksi ihme ainetta. Näitä myydään esim. Citymarketissa.
Vierailija kirjoitti:
Syväkurkutus auttaa.
Suosittelen kuitenkin miehelke kondomia ettei tauti tartu.
Eikö teillä teinipojilla ole päättäjäispäivänä parempaa tekemistä kuin trollata täällä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut monestikin?
Vierailija kirjoitti:
Spermat nielet niin loppuu kurkkukipu
Spermassa on sinkkiä. Vatsa voi tosin mennä sekaisin.
Nostan, koska järkkyä kurkkukipua tuntuu olevan muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vinkki toimii vaan teille miehille. Sen kun vaan vatkaat satsin lasiin ja nielet pois.
Tarkoitatko 🥒-paisetta?