Parhaat vinkit kurkkukivun poistamiseen?
Onko mitään tepsivää kotikonstia ihan järkyttävän kurkkukivun taltuttamiseen? Ei ole ikinä ollut tällaista kipua että nielaistessa melkein huutaa kivusta ja muutenkin kurkku on ihan kuin vereslihalla eli vesikin karvastelee.
Ja joo, ei ole mulla mitään apinarokkoa vaan ihan tämä "lievä" omikron.
Kommentit (42)
Menet ensin valittamaan sitä terveyskeskukseen ja huomaat kohta olevasi yliopistollisessa sädehoitoaika varattuna. Näin minulle kävi.
Ihan perussärkylääkkeettä otan ensiavuksi.
Särkylääke auttaa myös kurkkukipuun.
Vierailija kirjoitti:
kurlaa suolavedellä ja syö suolaista esim sipsejä
Tää on paljon tehokkaampi, Stroh Rum 80% 1 l
Kurlaa suuvedellä.
Lasiin lämmintä vettä ja siihen paljon suolaa, kurlaa sillä.
Liuota aspiriini veteen ja kurlaa sillä.
Juo kuumaa mustaviinimarjamehua.
Syö strepstils
Syö mynthon
Syö sinkki-imeskelytabletti
Syö c- ja d-vitamiinia
Pese usein hampaita ja käytä Bafucinia. Myös särkylääke voi lieventää kurkkukipua.
Morfiini tunnetusti toimii, mutta jos sitä ei ole saatavilla niin viinaa.
Viileä hunajavesi ja carmolis tipat auttaa, viilentävät pastillit ja apteekin puudutusainetta sisältävät kurkkutabletit myös. Tulehduskipulääke on kanssa todella jees. Sinkkiasetaatin pitäisi kanssa jotenkin häiritä viruksia, ei varmaan haittaa sitä imeskellä.
Apteekista strepsiliä tai jotain muuta puuduttavaa kurkkupastillia. Myös ne kuusenkerkkäpastillit on tehokkaita, en muista merkkiä mutta apteekista saa. Inkivääritee hunajalla voi myös hieman helpottaa, mutta jos nieleminen sattuu niin ei ehkä tässä vaiheessa se paras. Tsemppiä, täällä kanssa yksi omikronin uhri, mulla onneksi oikeasti aika lievä tauti kuumetta lukuunottamatta.
Kiitos vinkeistä ja extrakiitos sinulle joka pelottelit sädehoidon tarpeella.
Spermat nielet niin loppuu kurkkukipu
Kuuma, tai paremminkin lämmin hunajatee -tai vesi. Niin kuumaa ei kannata juoda että kurkku palaa.
Oikeaa hunajaa, ei mitään sokeriesanssia. Voit myös raastaa mukaan tuoretta inkivääriä. Nyt on luonnossa tuoreita kuusenkerkkiä, niitä voi syödä ihan tuoreeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista strepsiliä tai jotain muuta puuduttavaa kurkkupastillia. Myös ne kuusenkerkkäpastillit on tehokkaita, en muista merkkiä mutta apteekista saa. Inkivääritee hunajalla voi myös hieman helpottaa, mutta jos nieleminen sattuu niin ei ehkä tässä vaiheessa se paras. Tsemppiä, täällä kanssa yksi omikronin uhri, mulla onneksi oikeasti aika lievä tauti kuumetta lukuunottamatta.
Mulle ei vielä ole kunnolla kuumetta nostanut (37,4 ollut maksimi) mutta muuten on kyllä tosi voimaton olo eikä mitenkään vastaa mielikuvaa "lievästä" tämä. Päätä särkee, silmiä särkee, niveliä särkee ja sitten tämä jo mainitsemani aivan järkky kurkkukipu. Välillä yskittää ja aivastuttaa, mutta onneksi ei enempää koska ei mitenkään kivaa tällä kurkkukivulla.
Ja siksi kyselin kotikonsteja kun ei sitten vähääkään innosta lähteä könyämään apteekkiin eikä sinne kai koronassa saisi mennäkään.
Mutta joo, kai tämä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuma, tai paremminkin lämmin hunajatee -tai vesi. Niin kuumaa ei kannata juoda että kurkku palaa.
Oikeaa hunajaa, ei mitään sokeriesanssia. Voit myös raastaa mukaan tuoretta inkivääriä. Nyt on luonnossa tuoreita kuusenkerkkiä, niitä voi syödä ihan tuoreeltaan.
Mutta kun oikeasti jäätelö on yleensä parempi helpottamaan. Kokeile ja hämmästy.
Kylmä puuduttaa ja lievittää tulehduksen oireita eli ei kuumaa vaan kylmää juomaa tai vaikka sitä jäätelöä. Bafusin toimii mulla aina. Strepsils ei oo itsellä niin tehokas. Aloitan sen syömisen heti kun vähän jo karvistelee kurkkua, niin ei ole enää edes ollut kunnon kurkkukipuja.
Jos liikaa puudutat ja lääkitset et huomaa jos tuleekin kurkkupaise. Siihen voi tukehtua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä ja extrakiitos sinulle joka pelottelit sädehoidon tarpeella.
Kummasti parani kurkkukipu😄 vai mitä? Jos jatkuu käy ottamassa nielunäyte. Voi olla angiinaa.
kurlaa suolavedellä ja syö suolaista esim sipsejä