Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 96kg ok paino 162 senttiselle? Verrattuna 101 kiloon?

Vierailija
02.06.2022 |

Sen verran pudonnut vuodessa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi hyvä alku ja selkeä osoitus siitä, että pystyt pudottamaan painoasi! Osaat ja jaksat! Lääkärit ovat sanoneet, että jo 5% painonpudotuksesta olisi selvä hyöty terveydelle, eli varmasti jo tällä saavutuksella olet tehnyt terveydellesi hyvää. Tsemppiä jatkoon!

En ole siis pudottanut tahallaan. Vuosi sitten paino oli 101kg, päätin että joko it*emurh a tai vaaka roskiin. No laitoin roskiin ja jatkoin normaalia elämää, söin miten halusin.

Nyt eilen menin uimahallin vaa'alle, joka näytti vuosi sitten 101kg, ny tosiaan 96kg

Ap

Vierailija
22/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputahan ap vielä 35 kg , niin pääset mm diabeteksesta eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi hyvä alku ja selkeä osoitus siitä, että pystyt pudottamaan painoasi! Osaat ja jaksat! Lääkärit ovat sanoneet, että jo 5% painonpudotuksesta olisi selvä hyöty terveydelle, eli varmasti jo tällä saavutuksella olet tehnyt terveydellesi hyvää. Tsemppiä jatkoon!

En ole siis pudottanut tahallaan. Vuosi sitten paino oli 101kg, päätin että joko it*emurh a tai vaaka roskiin. No laitoin roskiin ja jatkoin normaalia elämää, söin miten halusin.

Nyt eilen menin uimahallin vaa'alle, joka näytti vuosi sitten 101kg, ny tosiaan 96kg

Ap

Joko tapat itsesi tai lakkaat välittämästä eli menet sieltä mistä aita on matalin. Eikö itsekuri olisi yksi vaihtoehto?

Vierailija
24/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joko tapat itsesi tai lakkaat välittämästä eli menet sieltä mistä aita on matalin. Eikö itsekuri olisi yksi vaihtoehto?

Ei ole itsekuria. Olen monta vuotta yrittänyt, ei riitä itsekuri. Ap

Vierailija
25/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos painon miettiminen lisää ahdistusta ja syömistä, niin eikö ole parempi ilman vaakaa?

Tässä tapauksessa paino lähti sen vuoksi laskuun.

Vierailija
26/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime heinäkuussa 170cm/120 kg. Tänään painan 75 kg. Ei ole vaatinut lainkaan itsekuria, vain tervettä järkeä.

Aloitin pätkäpaastolla ja poistamalla sokeri täysin ruokavaliosta, mutta söin mitä mieleen tuli.

Olen kyllä yrittänyt pätkäpaastoa ja sokerin poistoa

Ap

Vierailija
27/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä läskihän tuo on, muttei Suomessa joukosta juuri erotu.

Vierailija
28/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä kahjo laihdutushöpöttäjä. Vuosia jo jankannut asiasta.

Vierailija
29/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 kg maksimissaan on ok.

Vierailija
30/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos painon miettiminen lisää ahdistusta ja syömistä, niin eikö ole parempi ilman vaakaa?

Paino lähti laskuun? Vuodessa 5kg eli kuukaudessa 400grammaa. Ihan turha puhua laskusta, tuo on normaalia heittelyä.

Ilmeisesti olet tosissasi meinatessasi että parempi kadottaa vaaka kuin ottaa vastuu omasta terveydestä. Ihmisen on vaan pakko kohdata ahdistusta aiheuttavia juttuja, ei siitä pääse mihinkään. Vai työnnätkö karhukirjeetkin suoraan roskiin koska ne auttavat ahdistusta ja toivot että ongelma katoaa kun työntää päänsä pensaaseen?

Vierailija
31/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi toi 96 kuin 101.

162 senttisen sopiva paino maks 50 kg.

Vierailija
32/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt paljoa ole. Vaimo on 156/105 eikä nyt erityisen pyöreä ole. Sopivan muhku. Xl. Sitten kun alkaa olla painoa yli 150 ja useampaa x:sää edessä niin alkaa olla hankala.

Vierailija
33/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi toi 96 kuin 101.

Olen tasan 162 cm pitkä ja painoin 50 kg viimeksi ala-asteella. Eli voidaanko lopettaa tällaiset ääliömäiset yleistykset? En ole grammaakaan ylipainoinen, on hoikka vyötärö ja vähän lihasta, vaikka painan yli 60 kg. Vaatekoko S, alaosasta M koska on iso peräsin. Eli miksi ikinä haluaisin olla 50 kg koska juuro minun kohdallani se tarkoittaisi alipainoista, nääntynyttä ja kurvitonta ulkomuotoa.

Vierailija
34/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi toi 96 kuin 101.

Laiha luikku jo 50kg.

Vierailija
35/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin syksyllä vielä 102kg ja painan nyt 67kg. Mahaa on vielä, mulle ihannepaino on varmaan 55kg, jonka koitan nyt kesän aikana saada. T:165cm 24N

Vierailija
36/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä kahjo laihdutushöpöttäjä. Vuosia jo jankannut asiasta.

Juuri näin. Jokainen järkevä tajuaa kysymättäkin, että tuo paino ei ole OK. Ei vaikka olisi kuinka pudottanut painoa 5 kg vuodessa.

Vierailija
37/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi normaalipainoinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viime heinäkuussa 170cm/120 kg. Tänään painan 75 kg. Ei ole vaatinut lainkaan itsekuria, vain tervettä järkeä.

Aloitin pätkäpaastolla ja poistamalla sokeri täysin ruokavaliosta, mutta söin mitä mieleen tuli.

Siis onnittelut! Wautsi mikä suoritus. Sä teit sen, etkä vaan puhunut. Olisko sulla jotain esimerkkiä antaa sun nykyisestä ruokavaliosta tai kellonajoista. Kaksi kaveria on juuri tuossa sun alkuperäispainossa (suunnilleen saman pituisiakin) ja kumpikin aina puhuu itsekurin puutteesta. Haluaisivat siis laihtua (ainakin puheissa), mutta mitään ei tapahdu. Ollaan tunnettu yli 20 vuotta ja tilanne vain pahenee. Aikamoista mättämistä molemmilla eli en sinänsä ihmettele. Mutta miten pääsisivät tuohon laihtumisen tielle, edes alkuun?

Kuten sanoin, aloitin pätkäpaastolla mutta siirryin OMADiin jossain vaiheessa aika luonnollisesti, koska nälkä vähenee kehon siirtyessä tehokkaampaan rasvanpolttomoodiin. Syön nykyään yhden aterian viitenä päivänä viikossa ja kahtena päivänä kaksi ateriaa -- en nälän vuoksi vaan siksi, että liika rutiini on keholla pahasta. "Herkkuja" eli teollista sokerimössöä syön noin viitenä-kuutena juhlapäivänä vuodessa.

Ruoan sisältö on aika normaali. Syön täysirasvaisia tuotteita, mutta esim. leipää ja puuroa olen syönyt joka päivä.

Vierailija
38/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paino lähti laskuun? Vuodessa 5kg eli kuukaudessa 400grammaa. Ihan turha puhua laskusta, tuo on normaalia heittelyä.

Ilmeisesti olet tosissasi meinatessasi että parempi kadottaa vaaka kuin ottaa vastuu omasta terveydestä. Ihmisen on vaan pakko kohdata ahdistusta aiheuttavia juttuja, ei siitä pääse mihinkään. Vai työnnätkö karhukirjeetkin suoraan roskiin koska ne auttavat ahdistusta ja toivot että ongelma katoaa kun työntää päänsä pensaaseen?

Normaalitilassa mun paino nousee n. 5kg alle 6 viikossa. Eli nyt nousu on pysähtynyt ja jopa laskee! Minusta todella hyvä saavutus, kun 6 vuoteen paino ei ollut laskenut yhtään!

Ap

Vierailija
39/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin syksyllä vielä 102kg ja painan nyt 67kg. Mahaa on vielä, mulle ihannepaino on varmaan 55kg, jonka koitan nyt kesän aikana saada. T:165cm 24N

Varmasti helppoa, koska olet nuori. Elämä edessä ja motivaatiota löytyy sen vuoksi.

Mulla elämänä naisena ohi, ikää jo 38v, eli vaikea ehtoo puolella löytää elämästä mitään hyvää, joka motivoisi syömään terveellisesti

Ap

Vierailija
40/51 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti helppoa, koska olet nuori. Elämä edessä ja motivaatiota löytyy sen vuoksi.

Mulla elämänä naisena ohi, ikää jo 38v, eli vaikea ehtoo puolella löytää elämästä mitään hyvää, joka motivoisi syömään terveellisesti

Ap

38-vuotias nainen on parhaimmillaan, ei missään nimessä ehtoopuolella.