Kuinka moniin ylioppilasjuhliin menette?
Meillä olisi ollut viidet mutta on myös omat niin ei tietty mennä yksinkään.
Kommentit (26)
Meillä on tänä vuonna nollat. Tavallaan olisi ollut ihan hauskaakin käydä jossain pihajuhlissa, sisälle en olisi näinä aikoina mennyt.
Jaa, toinen vastaaja ei pidä juhlista ja toinen pelkää koronaa. Huh.
Onneksi ei ole ollut vuosiin yksiäkään, viimeisin oli nuorimman lapsemme lakkiaiset kuusi vuotta sitten. Lähipiirin lapset ovat lakkinsa saaneet ja ammatteihin valmistuneet, myös ammattikoulusta valmistuneille on järjestetty juhlansa. Naapureillakaan ei ole sen ikäistä jälkikasvua, että tarvitsisi muistaa.
0
Kaikkien lapset ovat jo koulunsa käyneet. Yksi ehkä enää tulossa ensi vuonna.
Mikä on aloituksen syvällisempi pointti?
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: miksi ei saa kysyä kepeitä kysymyksiä? Kyllä minä ainakin luin ketjun läpi.
Vierailija kirjoitti:
Onko jokaisella aloituksella syvällinen pointti? Tämähän on viihdepalsta :)
0
Kierrän kaukaa sukujuhlat, joihin tulee vieraita ympäri Suomea ja toki myös Ruotsista.
Yhdet on tänä vuonna. Sitten tuleekin 7 vuoden tauko ennen seuraavia.
Vain 1. Ystäväporukan lapsista viimrinen saa lakin.
Sitten onkin 5v tauko ennenkuin seuraava sukupolvi aloittaa
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole ollut vuosiin yksiäkään, viimeisin oli nuorimman lapsemme lakkiaiset kuusi vuotta sitten. Lähipiirin lapset ovat lakkinsa saaneet ja ammatteihin valmistuneet, myös ammattikoulusta valmistuneille on järjestetty juhlansa. Naapureillakaan ei ole sen ikäistä jälkikasvua, että tarvitsisi muistaa.
Miksi ihmeessä naapurien jälkikasvua pitäisi muistaa?
Viimeisimmät suvussa pidetyt lakkiaiset olivat ennen koronaa. Uusia ei tule vielä pitkään aikaan, koska esim. serkkujeni lapset ovat vasta ala- ja yläasteikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin juttelen aina naapurien kanssa ulkona, mutta auta armias, heidän kotiinsa en astuisi missään nimessä, ja heidän yo-juhlansa eivät kuulu minulle millään tavalla!
En yksiinkään. Miksi menisin? Miksi muuten aloituksessa puhutaan vain lakkiaisista, ovathan muutkin valmistuneet juhlimisen arvoisia?
Ei ole tullut kutsua aikoihin mihinkään mutta tänä vuonna päästään järjestämään omat.
Minulla 0, tyttärellä yhdet (joukkuekaveri).
Tajusin juuri, että omien ylppäreideni jälkeen en ole ollut yksissäkään. Yksi veljen lapsista valmistui kyllä ylioppilaaksi, mutta he asuvat niin kaukana, että onnittelin häntä vasta kun menin sinne kesälomalla. Muiden sukulaisten kanssa en ole ollut läheisissä tekemisissä sen jälkeen, kun 40 vuotta sitten muutin kotiseudulta pois. Ystävillä ja tuttavilla ei ole kovinkaan paljon lapsia eivätkä ne lapset ole minulle sillä tavalla läheisiä, että edes kutsuttaisiin ylppäreihin.
Kolmissa ristiäisissä olen ollut, kaikki veljeni lapsia. Neljissä häissä viimeisten 40 vuoden aikana. Kaksissa hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin juttelen aina naapurien kanssa ulkona, mutta auta armias, heidän kotiinsa en astuisi missään nimessä, ja heidän yo-juhlansa eivät kuulu minulle millään tavalla!
Entä jos tulee kutsu? Et siltikään suostu astumaan heidän kotiinsa missään nimessä?🙄
En onneksi mene lainkaan.