Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele uutta alaa opettajalle/ muta vinkkiä?

Vierailija
01.06.2022 |

Opetan matemaattisia aineita peruskoulussa. Pätevyys ma,fy,ke ja vakivirka on. Palkka on minun tarpeisiin ok ja lomat tietysti plussaa, mutta vähän kaivelee, että olenko kuitenkaan alalle ihan sopiva. Kuormitun ainakin kovasti, tiedä sitten johtuuko se minusta vai tästä työstä.

Pärjäilen ihan ok ryhmien kanssa, ainakin useimpien. Veikkaisin että olen ihan ok ope oppilaiden mielestä. Harvemmille mikään lemppariope, mutta tuskin inhokkikaan.

Mutta niin, koen että jatkuva "vääntö" ja kurinpito ei ole sitä ominta juttua. Teen sitä kyllä, koska noh, on pakko. Se vaan vie voimat. Kaipaisin vähän seesteisempää ilmapiiriä.

Opintovapaa olisi taloudellisesti mahdollista, mutta en keksi alaa, mitä lähteä opiskelemaan. Suositteleppas jotain!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lukio tai aikuiskoulutuksen puoli? Lukiossakin tosin joutuu tätä nykyä vääntämään ja kasvattamaan, ellei sitten johonkin eliittilukioon pääse, mutta varmasti vähemmän kuin peruskoulun puolella.

Vierailija
2/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on tosi erilaista koulun ulkopuolella, mut varmaan joku matemaattinen ala, jos sua kiinnostaa.

Lähteeks ohjelmointi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen 31 v nainen, jos sillä on vaikutusta.

AP

Vierailija
4/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajaksi kannattaa ruveta, töitä riittää ja palkka on työhön nähden loistava, lisää liksaakin saattaa olla luvassa piakkoin.

Vierailija
5/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri tai koodaaja? Lääkäriksi pääsisit myös helposti opiskelemaan kun matemaattiset aineet taipuu.

Vierailija
6/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin laboratorioala, tai tekninen myynti?

Vierailija
7/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööri tai koodaaja? Lääkäriksi pääsisit myös helposti opiskelemaan kun matemaattiset aineet taipuu.

Lääkiksen pääsykokeet nyt ei oo mitenkään matemaattiset, puhumattakaan itse opinnoista ja duunista.

Mut biologia + kemia pitää olla ihan lokettipoketissa.

Vierailija
8/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet se, joksi sinua luulen, niin lähde ihmeessä muualle. Et todellakaan osaa pitää minkäänlaista työrauhaa luokassa ja oppilaatkin naureskelevat, että tunneillasi voi tehdä ihan mitä lystää.

Vierailija
9/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen pääsykokeet nyt ei oo mitenkään matemaattiset, puhumattakaan itse opinnoista ja duunista.

Lääkiksen pääsykoe vuonna 2022 Pääsykoe perustuu lukion fysiikan, kemian ja biologian oppimääriin. Lisäksi koe käytännössä edellyttää lukion lyhyen matematiikan erittäin hyvää osaamista

Eiköhän matematiikan, fyssan ja kemian opettaja pääsis sisään ihan heittämällä. Kukaan ei puhunut itse työn sisällöstä mitään mutta onhan se selvä että siinä vaaditaan loogista päättelykykyä ja tarkkuutta. Toki muitakin ominaisuuksia näiden lisäksi.

Vierailija
10/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko esim. pankissa rahoitusalan ammattilainen? Vakuutuspuolella jotain mielenkiintoisia työtehtäviä?

Vierailija
11/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen pääsykoe vuonna 2022 Pääsykoe perustuu lukion fysiikan, kemian ja biologian oppimääriin. Lisäksi koe käytännössä edellyttää lukion lyhyen matematiikan erittäin hyvää osaamista

Eiköhän matematiikan, fyssan ja kemian opettaja pääsis sisään ihan heittämällä. Kukaan ei puhunut itse työn sisällöstä mitään mutta onhan se selvä että siinä vaaditaan loogista päättelykykyä ja tarkkuutta. Toki muitakin ominaisuuksia näiden lisäksi.

Ap sanoo opettavansa PERUSKOULUSSA.

Lääkiksen pääsykoe on tosiaan matematiikan ja fysiikan osalta täyttä läpsyttelyä. Toki nämä pitää olla lukiotasoisesti 9 1/2 hallussa.

Sen sijaan biologia ja kemia tarttee osata oikeastaan ulkoa.

—> mun arvostelmaa saattaa vääristää se, että oon ns hyvä matikassa ja fysiikassa, noita softimpia aineita en jaksa lukea koska se lässytys hatuttaa.

Vierailija
12/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutuspuoli voisi ratkaista monia ongelmia! Vois katella löytyykö paikkoja.

Ap

Vierailija
13/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkiksen pääsykoe on tosiaan matematiikan ja fysiikan osalta täyttä läpsyttelyä. Toki nämä pitää olla lukiotasoisesti 9 1/2 hallussa.

—> mun arvostelmaa saattaa vääristää se, että oon ns hyvä matikassa ja fysiikassa, noita softimpia aineita en jaksa lukea koska se lässytys hatuttaa.

Luuletko että koska kyseinen henkilö nyt sattuu opettamaan peruskoulussa niin hänellä ei olisi pätevyyttä tai osaamista opettaa kyseisiä aineita myös lukiossa? Hohhoijjaa🥱

Vierailija
14/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on tosi erilaista koulun ulkopuolella, mut varmaan joku matemaattinen ala, jos sua kiinnostaa.

Lähteeks ohjelmointi?

Valitettavasti ei. Ehkä en myöskään mieluusti olisi ihan niin kauheasti tietokoneella.

Ap

Vierailija
15/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin matemaattinen, lähtisin heti rahoitus- tai vakuutuspuolelle tahkoamaan rahaa. Rahoitus on lainannut paljon käsitteistöä fysiikasta, esim. momentum. Numeroista kuitenkin edelleen puhutaan, oli konteksti mikä tahansa.

Vierailija
16/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa on motivoituneempaa porukkaa eivätkä ole niin rasavillejä. Etenkin fysiikan ja kemian jatkokursseilla on vain todelliset nörtit. Tosin monessa lukiossa lehtorit opettavat myös yläasteen luokkia.

Vierailija
17/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että koska kyseinen henkilö nyt sattuu opettamaan peruskoulussa niin hänellä ei olisi pätevyyttä tai osaamista opettaa kyseisiä aineita myös lukiossa? Hohhoijjaa🥱

No siis, nuo on ihan eri asioita. Luokanopettaja vs. aineenopettaja (tms, joku pedagogi voi selventää?).

Enkä luule mitään.

Vierailija
18/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei sentään helposti! Lääkis on käynyt mielessä. Olisi vain niiiin iso urakka, että en tiedä onko minusta sellaiseen. Jo se työn ohessa pääsykokeeseen valmistautuminen...huh. Ja on ne itse opinnotkin kyllä hirvittävän pitkät vaikka toisaalta opiskelusta olen kyllä aina tykännyt.

Insinööri ehkä, pitää perehtyä!

Ap

Vierailija
19/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähteeks ohjelmointi?

Valitettavasti ei. Ehkä en myöskään mieluusti olisi ihan niin kauheasti tietokoneella.

Ap

Dippaosaston kautta on kaikenlaisia mahdollisuuksia, sukupuolesta voi olla jopa hyötyä (ilman sarvia-hampaita-kitkeryyttä tämä).

Opinnot saa aika sukkelaan sille mallille, et työllistyy. Toisaalta se ohjelmointi.

Kauppiksen kautta laskentatoimen hommat, töitä riittää, tosi kivat liksat. Noista suunnista jompi kumpi?

Ihmishommia ei meikämandoliino osaa suositella, kun en niistä mitään tiedä 🙂

Vierailija
20/52 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atk-hommiin tai pankkiin. Monet tutut matikasta valmistuneet on noissa hommissa! Myös koulutusteknologian alalta voisi löytyä mielenkiintoista työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi