Minulla on haaveena että joskus olisi tarpeeksi rahaa että saisin 4 edestä puuttuvaa hammastani korvattua implanteilla...Nyt en voi kunnolla elää elämääni, kun ei esim. edes parisuhteeseen voi päästä
Tällaisia haaveita minulla...että olisi normaali hampaisto...Onko se liikaa vaadittu?
M35
Kommentit (30)
Töihin tehtaaseen tms. ja säästät rahat implanteihin. Kanttattaa ottaa vastaan kaikki mahdolliset ylityöt. Noin. Ongelmasi on ratkaistu. 😊
Vierailija kirjoitti:
Osaproteesin voinet laitattaa. Minulle maksoi 850€, siis tänä vuonna 2022 helsingissä vuosaaressa. Tämä on yleinen hinta hammasteknikolla.
Tietysti implantit ovat parempia, mutta moninkertaisesti kalliimpia.
Ei voi laittaa, muuten hän ei saa enää uhriutua hampaattomuudestaan. Jonkun muun pitäisi nyt maksaa lysti, kun aapee antoi hampaidensa mädäntyä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Implantteja ei julkinen laita. Jotkin väliaikaiset hampaat kyllä.
Kyllä laittaa jos kyseessä on sairauden hoito.
Mulla leukaluun kasvaimen takia jouduttiin poistamaan toisen puolen ylähampaat. Nyt mulla on osaproteesi (tekarit), kun odotellaan, että luusiirre luutuu niin hyvin, että implantit voidaan asentaa. Uskoisin, että loppuvuodesta on valmista. Ja ihan poliklinikkamaksut maksan hoidoista.
Samaa jankutusta, vastaan kuitenkin jos joku vaikka oikeasti miettii vaihtoehtoja.
Halvin ratkaisu on ns joustava proteesi. Sitä voi sanoa pitkäaikaiseksi väliaikaiseksi ratkaisuksi. On siis irroitettava osaproteesi jolla voi korvata puuttuvia hampaita. Ero perinteiseen proteesiin on ettei sitä voi korjata eli lisätä siihen hampaita jos joku hammas lisää joudutaan poistamaan vaan silloin pitää tehdä uusi.
Hinta on vain muutaman satasen. Yläleukaan taisi olla kun viimeksi kuulin n 300. Hammaslääkäriltä kannattaa kysellä tarkemmin ja esim Lumi dental näitä valmistaa.
Hammaslääketieteen laitoksilla on omat vastaanottonsa jossa opiskelijat hoitavat ja harjoittelevat opettajien opastuksella. Ottavat mielellaan potilaita joilla laitetaan siltoja ja kruunuja. Jos asut seudulla esim Oulu, Kuopio, Helsinki, missä hammaslääketieteen koulutusta, hakeudu sinne. Kestää pitempään mutta on halvempaa. Ja osaproteesi hammasteknikolla tulee vielä halvemmaksi. Toimi niin saat asiasi kuntoon. Ei asia murehtimalla etene.
Ei se hampaista kyllä kiinni ole. Ei ainakaan kokonaan. Hampaattomana minäkin olen työpaikan saanut ja naisenkin kainalooni. Kyllä muut asiat painaa vaakakupissa enemmän, kuin muutama hammas. Asennekysymys hyvin pitkälti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se hampaista kyllä kiinni ole. Ei ainakaan kokonaan. Hampaattomana minäkin olen työpaikan saanut ja naisenkin kainalooni. Kyllä muut asiat painaa vaakakupissa enemmän, kuin muutama hammas. Asennekysymys hyvin pitkälti.
Ja joo, 35v olen itsekin. Entinen nosti, siksi ei hampaita. Nyt ollut jo vuosia kuivilla ja elämä reilassa. Ei ne hampaat suakaan estä.
Vierailija kirjoitti:
Mene hammaslääkäriin. Julkinen puoli laittaa kyllä etuhampaat.
Ne olis jo laitettu tänä aikana kun olet asiaa täällä jankannut. Monta vuotta jo, jankuti jankuti etuhampaat.
Luultavasti syy yksinoloosi ei edes ne hampaat ole se päällimmäinen syy.
Onko tämä siis jonkun sortin Allu?
Hammasjankkaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene hammaslääkäriin. Julkinen puoli laittaa kyllä etuhampaat.
Ne olis jo laitettu tänä aikana kun olet asiaa täällä jankannut. Monta vuotta jo, jankuti jankuti etuhampaat.
Luultavasti syy yksinoloosi ei edes ne hampaat ole se päällimmäinen syy.Onko tämä siis jonkun sortin Allu?
Hammasjankkaaja?
Joku HammasAllu tuli kieltämättä itsellekkin mieleen. Ainakin aivan yhtä saamaton asiansa suhteen.
Ap. Eikö ole vanhempia tai sisaruksia, jotka voisivat lainata rahat. Maksaisit pienissä erissä takaisen.