Ärsyttää joutua 10.luokalle
Hain jatkuvass ahauss aperustason ensihoitajaksi, mutta en päässyt sinne... sittne hain yhteishaussa sotealalle 4 eri paikkakuntaan, mutta soveltuvuuskokeet menivöt ihan penkinalle varsinkin luetunymmärtäminen sekä sellainen sovellustehtävä ja myös osin matikka. Harmittaa joutua jonnekkin 10. Luokalle missä mua ei todellakaan kiinnosta opiskella. Sinut mikä oikeasti noista kiinnosti oli ensihoito, ja luin kokeisiin monta kuukautta, sekä olen urheilullinen niin ajattelin että pärjään fyysisissä testeissä. Lisäksi siellä oli haastattelu, joka oli minulle aika haastava sillä ryhmissä juttelimme eri aihesta ja en ole ehkä sosiaalisin ihminen, mutta pärjään sosiaalisilla taidoillani. Siinä kun tehtiin kirjallista koetta jäin miettimään ihan muita asioita ja siellä käytävällä oleva söpö pikkukoira vei huomiota itse testistä. Mitä oikein teen kun oikeasti en halua kymppiluokalle. Missä niitä edes järjestetään jos asuu pienellä paikkakunnalla? Onko niin että menee sitten vain tulevan 9-luokan luokkaan kertaamaan vuodeksi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään kymppiluokka vaan
TUVA.
Tietäisit jos olisit ysillä.
Mutta kun et ole, olet pelkkä provohttps://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/tutkintokoulutukseen-valmen…
No mikä se valma sitte oli? Eiks se oo muka sama asia ku 10.luokka?
Mene Suomi 24. Ikä ryhmät ja klikaa sieltä omaan ikäluokan kuluvan plokiin.Tämä ei ole sinun ikäisesi sivusto.Lisäksi ikäisiläsi on monta muta netti sivua kirjautumatta. Joten olet valhelinen nimetön mies,esitämässä 10-luokka jutujasi.Kukan terve nuori ei tällä sivu ole!
Vierailija kirjoitti:
Niin ei mulla edes ole huono lukuaineiden keskiarvo (8.2) ja kyllä olen ihan kaikkeni yrittänyt. Jotkut aineet vahvempia toiset taas huonopia kiinnostuksen kohteiden mukaan.
Onkohan todistukset muuttuneet mun kouluajoista? Koulusysteempi kai ainakin on. Silloin sai tai joutui valitsemaan 4 kouluvuoden jälkeen, jatkaako samaa rataa, vai vaihtaako toisentyyppiseen kouluun, josta, jos jatkaa 8 vuotta, kirjoittaa ylioppilaaksi. Valitsin sen tien, en katunut, vaikka vanhemmat olivat sitä mieltä, että vähempikin koulunkäynti riitti.
Kun valitsin neljännen luokan jälkeen, valinta oli minulle varsin helppo, halusin pitemmälle, kuin luudan tai lapion varteen. 9 kouluvuoden jälkeen oli taas valinta, piti haka jatkoon todistuksella, jonka keskiarvo oli juuri 8,2. No, hyvin meni, YO-tutkinto ok, ei loistavasti mutta hyvin, sitten lisää koulutusta länsinaapurissa, ammattikorkeaa, yliopistoa, kaikkiaan 5,5vuotta koulua. Olen siitä iloinen vielä nyt kymmenien vuosien kuluttua.
Kaiken summa: e aina kannata mennä siitä, missä aita on matalin. Voi kannataa joko kiertää sinne, missä on portti, tai kiivetä aidan yli paikassa, jossa ruoho on vihreämpää toisella puolella. Onnea ja menestystä sinulle ja kaikille muillekin opintiellä!
Vierailija kirjoitti:
Mene Suomi 24. Ikä ryhmät ja klikaa sieltä omaan ikäluokan kuluvan plokiin.Tämä ei ole sinun ikäisesi sivusto.Lisäksi ikäisiläsi on monta muta netti sivua kirjautumatta. Joten olet valhelinen nimetön mies,esitämässä 10-luokka jutujasi.Kukan terve nuori ei tällä sivu ole!
Kiitos tiedosta täällä ihan 15-v. Tyttö mutta ihan kiva, että osatte olla kriittisiä täällä netissä.
Tottahan se on, että täällä ne nuoret eiole kun en halua heiltä neuvoja vaan aikuisilta joilla ehkä elämän kokemusta enemmän kuin mulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TUVA.
Mutta kun et ole, olet pelkkä provohttps://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/tutkintokoulutukseen-valmen…
Valma kuuluu tuohon TUVAan
"TUVA-koulutuksessa yhdistyvät aiemmat nivelvaiheen koulutukset perusopetuksen lisäopetus, lukiokoulutukseen valmistava koulutus (LUVA) ja ammatilliseen koulutukseen valmentava koulutus (VALMA). "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TUVA.
Valma kuuluu tuohon TUVAan
"TUVA-koulutuksessa yhdistyvät aiemmat nivelvaiheen koulutukset perusopetuksen lisäopetus, lukiokoulutukseen valmistava koulutus (LUVA) ja ammatilliseen koulutukseen valmentava koulutus (VALMA). "
Aa okei
TUVA.
Mutta kun et ole, olet pelkkä provo
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/tutkintokoulutukseen-valmen…