Monta koneellista peset viikossa pyykkiä?
Mä oon pitänyt tänään pyykkipäivän ja pessyt 7 koneellista pyykkiä. Nyt meni pyyhkeitä ja petivaatteita ja yks ihan normaali vaatekoneellinenkin. Yhden koneellisen pikkupyykkiä varmaan joutuu vielä pesemään viikon aikana. Ja tässä siis 4 henkilön pyykit.
Normaalisti menee 3 - 5 koneellista viikossa.
Kommentit (18)
Asun yksin ja pesen keskimäärin 3-4 koneellista viikossa. Urhailuvaatteita kaksi koneellista, muut vaatteet, petivaatteet&pyyhkeet. Sitten toki säännöllisesti muita tekstiilejä, kuten täkit, tyynyt, päiväpeitto, takit jne.
Mitä kieltä tuo otsikko on?
"Monta koneellista peset viikossa pyykkiä?"
Väitelause jonka lopussa on kysymysmerkki.
1-3 koneellista. Kolmen hengen talous.
Asun itsekseni. Vaihdan vaatteet kerran viikossa. T-paita, kalsarit ja sukat nyrkkipyykissä.
En siltikään haise pahalle.
Pertsa kirjoitti:
Ilmeiseti Pertsalla on ymmärryksessä vikaa?
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastutaa pientä kulkijaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun itsekseni. Vaihdan vaatteet kerran viikossa. T-paita, kalsarit ja sukat nyrkkipyykissä.
En siltikään haise pahalle.
Niin no ei kyllä ole ystäviäkään, eikä yhtään sosiaalista elämää. Poislukien kauppareissut.
Pertsa kirjoitti:
Monta = Montako
Vierailija kirjoitti:
En edes pese joka viikko ja asun yksin. Sitten kun pesen niin pesen usein 3 konetra kerralla pesutuvassa. Yksi värikkäitä vaatteita, toineb mustia ja kolmas petivaatteeita.
Kuulostaa ihan samalta kuin mitä itse toimin.
Yleensä yhden. Joskus en yhtään, riippuu siitä miten paljon pyykkiä mulla on. Asun yksin niin sinällään sitä ei paljoa kerry
Vierailija kirjoitti:
Pertsa kirjoitti:
Monta = Montako
Ymmärsit kuitenkin. Miksi suomalaiset puhuvat niin vähän? Koska joukossa on aina yksi pilkunviilaaja nillittäjä.
On niin paljon vaatteita ettei tarvi useasti pestä :D
Vastasin 1-2, mutta todenmukaisempi olisi ollut 2-3. Taloudessa on kaksi ihmistä, minä ja kohta täysi-ikäinen tyttö (urheilija, joten pyykkiä tulee).
Koneellinen lähes päivittäin. Eri pyykkilajeille on khh:ssa omat korit ja sitä mukaa menee pesuun, kun kori täyttyy. Olemme nelihenkinen perhe ja urheillaan päivittäin. Paljon tulee pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
On niin paljon vaatteita ettei tarvi useasti pestä :D
Se on ihan sama pesetkö kerran 5 koneellista ja sit et kuukauteen pese. Peset keskimäärin sen koneellisen viikossa.
Tällä haettiin vähän sitä, että paljon sitä pyykkiä tulee per henkilö viikossa.
Meillä on taloyhtiön pyykkitupa ja joku pesee yli 10 koneellista viikossa, varmaan pesee kaikkien sukulaistensakin vaatteet.
Asutaan kahdestaan ja varmaan keskimäärin yksi koneellinen viikossa. Käytännössä saattaa mennä vaikka kolmekin viikkoa ilman pesemistä, mutta sitten pestään useampi koneellinen kerralla.
En edes pese joka viikko ja asun yksin. Sitten kun pesen niin pesen usein 3 konetra kerralla pesutuvassa. Yksi värikkäitä vaatteita, toineb mustia ja kolmas petivaatteeita.