Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni myöntää työnsä olevan täysin turha?

Vierailija
01.06.2022 |

Itse ainakin. Tänään alkoi kolmen viikon kesäloma, ja tuskin kukaan edes huomaa poissaoloani. Viime viikolla taisin tehdä etätöissä töitä noin viisi tuntia, joista kaksi oli viikkopalaveri.

Se on jännä, että vaikka työedut ja palkka ovat hyvät, niin tämä, jos joku hajottaa. Olen ihan turha. Tämän takia kävin 5 vuotta yliopistoa, että voin uudelleenlähettää pari sähköpostia viikossa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan heti ole myöntämässä.

t. maanviljelijä

Vierailija
2/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on jokin merkitys maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisinkin turha, en silti ole arvoton. Mutta itse kyllä siitäkin viime kädessä päätän.

Ihmisten leimaaminen turhiksi on ylipäänsä aika outoa. Mikä motiivi?

Vierailija
4/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin. Tänään alkoi kolmen viikon kesäloma, ja tuskin kukaan edes huomaa poissaoloani. Viime viikolla taisin tehdä etätöissä töitä noin viisi tuntia, joista kaksi oli viikkopalaveri.

Se on jännä, että vaikka työedut ja palkka ovat hyvät, niin tämä, jos joku hajottaa. Olen ihan turha. Tämän takia kävin 5 vuotta yliopistoa, että voin uudelleenlähettää pari sähköpostia viikossa?

Julkinen sektori?

Vierailija
5/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ! Oon töissä hankkeessa, jossa tarkoitus on hyvä ja arvokas, mutta resurssiongelmien (ei hankkeen vaan toteuttamisympäristön) takia mitään ei oikeesti saada aikaan. Lähettelen kans vaan turhia sähköposteja ja istun palavereissa...

Vierailija
6/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työt tekemälllä lopu.

Vierailija
7/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myönnä. Palkkaus on sen mukainen eli matalapalkka-ala. Kun olen tehnyt työni, kukaan ei huomaa sitä, mutta jos jättäisin sen tekemättä, niin kyllä huomattaisiin. Jos olisi turha työ, niin olisi korkea palkka XD

Vierailija
8/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentokoneiden huoltomekaanikko. Monissa duunariammateissa on se hyvä puoli, että näkee työnsä tuloksen konkreettisesti. En koe työni olevan turhaa.

Vierailija
9/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni ei ole sinänsä turhaa, vaan se takaa apua tarvitsevalle ihmiselle mahdollisuuden itsenäiseen elämään. Mutta aivan uskomattoman kalliiksi tämä yhteiskunnalle tulee.

Vierailija
10/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä aloittaja on töissä?

Vierailija
11/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen työni melko turhaksi, onneksi elämässä on muutakin.

Se vähän harmittaa, että hukkaan aikaani töissä, kun voisin tehdä yhteiskunnan kannalta hyödyllisempiä asioita, mutta kun niistä ei makseta, niin aika ja energia kuluu "turhaan työhön".

Vierailija
12/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni ei ole sinänsä turhaa, vaan se takaa apua tarvitsevalle ihmiselle mahdollisuuden itsenäiseen elämään. Mutta aivan uskomattoman kalliiksi tämä yhteiskunnalle tulee.

Onko tällaista apua, tämähän se juuri kalliiksi tulee ja hyöty lähes nolla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccdee0f-1e99-43e1-b30a-efecec6a881d

Vierailija
13/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja vanhustenasumispalvelut. Periaatteessa aika turha, koska suurimman osan elämää ehtoopuolella jatketaan keinotekoisesti todella pitkään vaikka se on yhtä sumua ja kipua itse vanhukselle joka myös itse olisi jo valmis elämästään luopumaan. Noh, meillä on tämä ylihoitojärjestelmä ja tällä mennään. Onpahan töitä sitten minullakin (työ jota hyvin harva enää haluaa tehdä).

Vierailija
14/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshoidon sanotaan olevan kalleinta.

Siksihän tätä itsenäistä tuettua asumista on viety niin pitkälle.

Vierailija
15/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen työ oli ja sen voisi automatisoida pitkälle. On ns. bullshit job ja totesin, että olen työtön ennemmin kuin siinä tylsässä työssä enää päivääkään. Vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
16/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nyt puhua uskossa jeesukseen jotta en pahentaisi jo valmiiksi huonoa tilannetta.

Väite 1: suomi ylivelkaantuu jatkuvasti

Syy: yksi syy on se että työpaikat on vain etupiirijakoa varten eli eivät tuota oikeastaan mitään rahaa, ja koska niihin aina palkataan se kaveri joka ei ole lahjakas eikä hyvä missään mutta on syntynyt oikeisiin piireihin niin työn tuottavuskaan ei pääse koskaan nousemaan eikä innovaatioita synny

Vierailija
17/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä yhteiskunta on paljon kehittynyt jos ajatellaan kehitystä 20 vuoden sisään. Esiim vaikka nuorten koulunkäynnissä kodin ja koulun välinen yhteydenpito.

Vierailija
18/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä tämä ns. työni on kyllä täysin turhaa. Se toki sitten näkyykin kohtelussa ja tästä saadussa korvauksessa. Tämä ns. etuina riittävän vapaa-ajan ja tylsyyden lisäksi on sitten mm. taloudellisia ongelmia ja mielenterveysongelmia.

Vierailija
19/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä olen miettinyt: Jos olisin avun tarpeesa ja tietäisin sen tulevan kalliiksi yhteiskunnalle, mitä tekisin? En toki itsemurhaa, koska 'elettävä se on kun tänne on elämään laitettu' (Punainen viiva). Mutta jotakin siitä pitäisi osata ajatella.

Vierailija
20/53 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän! Tehdastyötä tein 38v. Kolmivuorotyö ja ainainen kiire pilasi työntekemisen täysin! Palkinnoksi sain terveyden heikkenemisen erilaisista kemikaaleista! Kuulovaurio oikeaan korvaan! Eriasteisia ihottumia! Ym ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme