Minkälaisissa ammateissa tai töissä on nettopalkka (verojen jälkeen) 2000-2500 väliltä täydellä työajalla?
Millaisissa ammateissa tai töissä jää verojen jälkeen tuon verran käteen täydellä työajalla?
Kommentit (79)
Nettopalkka on mielenkiintoisempi kuin brutto, kun ei veroihin menevällä summalla eli bruton ja neton erotuksella voi ostaa tai maksaa yhtään mitään.
Vain nettoa voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdissä on ollut paljon kirjoituksia kuinka jollain käteen jää vain päälle pari tonnia eikä sillä tule toimeen.
Jos asuu yksin ja tarvitsee autoa niin ei tuolla 2000e nettopalkalla kovinkaan hyvin elä etenkään nyt vielä kun hinnat ovat nousseet rajusti.
Vielä jos on velkaa ottanu niin nyt kun korot nousee niin saattaa monella olla tiukat ajat edessä.Meillä 4 hengen perheessä nettotulot 2000e.
Pakko tulla toimeen kun enempää rahaa ei tule.Mitä töitä te teette?
Työtön ja yrittäjä.
Aika huonosti menee yrittäjällä jos se saa nettona kuukaudessa vain noin 1000e palkkaa, työtön saa tuet ja saatte lapsilisät myös.
Ehkä sen työttömän kannattaisi tuossa perheessä mennä töihin niin tulonne tuplaantuisi helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdissä on ollut paljon kirjoituksia kuinka jollain käteen jää vain päälle pari tonnia eikä sillä tule toimeen.
Jos asuu yksin ja tarvitsee autoa niin ei tuolla 2000e nettopalkalla kovinkaan hyvin elä etenkään nyt vielä kun hinnat ovat nousseet rajusti.
Vielä jos on velkaa ottanu niin nyt kun korot nousee niin saattaa monella olla tiukat ajat edessä.Meillä 4 hengen perheessä nettotulot 2000e.
Työtön ja yrittäjä.
Aika huonosti menee yrittäjällä jos se saa nettona kuukaudessa vain noin 1000e palkkaa, työtön saa tuet ja saatte lapsilisät myös.
Ehkä sen työttömän kannattaisi tuossa perheessä mennä töihin niin tulonne tuplaantuisi helposti.
Yrityksellä menee hyvin, monta osakasta niin ei voi isoa palkkaa yhdelle maksaa.
Miten mennään noin vain töihin? Luuletko että en ole hakenut?
Minä farmaseutti, mies verohallinnon asiantuntija. Tuo on kyllä tosiaan ihan todella yleinen palkka, brutto noin 2800-3500e välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ja yrittäjä.
Ehkä sen työttömän kannattaisi tuossa perheessä mennä töihin niin tulonne tuplaantuisi helposti.Yrityksellä menee hyvin, monta osakasta niin ei voi isoa palkkaa yhdelle maksaa.
Miten mennään noin vain töihin? Luuletko että en ole hakenut?
Yrityksellä ei voi mennä hyvin jos ei ole varaa maksaa osakkaille palkkaa, yritystä myös huonosti johdetaan jos siellä on liikaa osakkaita.
Avoimia työpaikkoja on vaikka kuinka paljon, jos menisit kaupan kassalle ja saisit nettona sieltä vaikka 1400e/kk niin perheenne tulot kasvaisi.
Tosi monet alemman korkeakoulututkinnon ammatit, naisvaltaiset ylemmän korkeakoulututkinnon alat sekä miesvaltaiset ammattikoulun alat. Noin karkeasti, poikkeuksia tähän on runsaasti. Mutta siis sairaanhoitajat, farmaseutit, fysioterapeutit ym, sosiaalityöntekijät, opettajat, raksamiehet, monet tehdastyöläiset jne. Uransa alkuvaiheissa olevat insinöörit ja kauppatieteiden maisterit myös.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole koskaan tuohon yltänyt. Olen saanut korkeimmillaan noin 1800 netto. Olen ollut tilitoimistossa kirjanpitäjänä, verotoimistossa, sihteerinä, asiakaspalvelijana jne. Hki
Joo siis mulla ihan sama.
Varhaiskasvatuksessa 16v ajan lastenhoitajana, 2 eri pätevyyttä ja nettopalkka jää alle tuon 2000e.
Ei paljoa naurata.
Oho mä pääsen tuohon nettopalkkaan juuri!
Olen cnc koneistaja ja nettona saan 2100e/kk.
Ammattikoulu ja 160h/kk.
Tuo on perus palkka ja lisiä tulee harvoin tilille.
Pärjään ihan ok, auto ja asuminen vie kuukaudessa noin 1000e palkastani.
M31
Nettopalkka vaihtelee 1500-2400e välillä. Palkkani koostuu pitkälti myyntituloksista. Stressaavaa olla myyntiedustaja, kun joutuu joka kk aloittaa ns. puhtaalta pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön ja yrittäjä.
Ehkä sen työttömän kannattaisi tuossa perheessä mennä töihin niin tulonne tuplaantuisi helposti.Yrityksellä menee hyvin, monta osakasta niin ei voi isoa palkkaa yhdelle maksaa.
Miten mennään noin vain töihin? Luuletko että en ole hakenut?Yrityksellä ei voi mennä hyvin jos ei ole varaa maksaa osakkaille palkkaa, yritystä myös huonosti johdetaan jos siellä on liikaa osakkaita.
Avoimia työpaikkoja on vaikka kuinka paljon, jos menisit kaupan kassalle ja saisit nettona sieltä vaikka 1400e/kk niin perheenne tulot kasvaisi.
Ei perheyrityksestä voi ketään potkia pois.
Avoimia paikkoja ei todellakaan ole paljon, noin 15 ja kaikkiin tarvitaan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulu ja 160h/kk.
M31
Jotenkin myyttinä elää että kaikilla miesvaltaisilla ammattikoulupohjaisilla töillä olisi jotenkin merkittävästi korkeammat tulot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulu ja 160h/kk.
M31Jotenkin myyttinä elää että kaikilla miesvaltaisilla ammattikoulupohjaisilla töillä olisi jotenkin merkittävästi korkeammat tulot
Miesvaltaisilla ammattikoulupohjaisilla töillä pääsee hyville palkoille ylitöillä jos niitä ylitöitä on tarjolla.
On myös paljon insinöörejä miesvaltaisilla aloilla ketkä tienaa bruttona sen 3000e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulu ja 160h/kk.
M31Jotenkin myyttinä elää että kaikilla miesvaltaisilla ammattikoulupohjaisilla töillä olisi jotenkin merkittävästi korkeammat tulot
Miesvaltaisilla ammattikoulupohjaisilla töillä pääsee hyville palkoille ylitöillä jos niitä ylitöitä on tarjolla.
On myös paljon insinöörejä miesvaltaisilla aloilla ketkä tienaa bruttona sen 3000e/kk.
Voisi helposti uskoa. Ainakin remonttia teettäessä samat työntekijät tulevat aamuvarhain ja jos työt venyy niin moni saattaa jäädä iltaankin tai olla vielä päivän päätteeksi muuta työasiaa hoidettana
Olen anssilla.
Brutto 2200 e kk, netto 1700 e kk.
Eli perkeleen hyvin tienaa työtön suomessa.
Ei voi kuin ihmetellä systeemin hölmöyttä.
Nyt pikkuhiljaa katselemaan uusia hommia.
4000 e on alamittani.
Olen anssilla.
Brutto 2200 e kk, netto 1700 e kk.
Eli perkeleen hyvin tienaa työtön suomessa.
Ei voi kuin ihmetellä systeemin hölmöyttä.
Nyt pikkuhiljaa katselemaan uusia hommia.
4000 e on alamittani.
Itselleni jää sellainen 2000 €. Olen ylemmän korkeakoulututkinnon käynyt ja asiantuntijatyössä, mutta järkyttävän alipalkattu. Olen kyllä etsinyt parempaa työpaikkaa, mutta ei ole napannut.
Yläkoulun aineenopettaja, käteen jää 2013 euroa kuukaudessa verojen jälkeen täysillä tunneilla. Maisteritutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulun aineenopettaja, käteen jää 2013 euroa kuukaudessa verojen jälkeen täysillä tunneilla. Maisteritutkinto.
Onko sulla tunne että muut ajattelee sun olevan parempituloinen kuin mitä olet tai että yhteiskunnassa yleisesti ei ymmärretä mitä vaikkapa sinulle maisterina maksetaan?
Valtioiden ja kuntien asiantuntijatehtävät?