Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tarjoilette teen ylioppilasjuhlissa?

pulassa
31.05.2022 |

Pitääkö jokaiselle juojalle haudutella tee erikseen? (tiedän, että juhliin on tulossa ainakin 2 teenjuojaa, jotka tulevat n. 2 tunnin kuluessa)
En haluaisi taas juottaa heille pussiteetä.
Eli voiko teen tehdä valmiiksi ja iskeä termariin niinkuin kahvinkin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kata kuppi, (hyvin) kuuma vesi ja siivilä jossa on valmiina sopivasti teenlehtiä ja ohjaa teehippi hauduttamaan itse oman makunsa mukaan. 

Ei ole hyvää termaritee. Kahvilla ei ole niin väliä, koska sen pistävä ominaismaku peittää termarinmaun, mutta teetä pitää kohdella paremmin.

Vierailija
2/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittimellä vettä ja teepusseja tarjolle erilaisia. Juhliin kutsutuista 50 henkilöstä ehkä yksi juo teetä. Tosin hänkin voi juoda kahvia, jos vatsa sen sallii.

Meidän teejuojakaverit eivät itsekään juo irtoteestä haudutettua teetä. Eivät oikeastaan tajunneet koko haudutuksen ideaa. Juon itse kahvia, mutta monesti talvella tai flunssaisena haudutan teen pitkän kaavan mukaan ja saatan juoda vaikka venäläisittäin.

Vierailija
4/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta teelehtiä tai irtoteetä. Kun vieraat tulevat, kiehauta vesi ja kaada kuppiin laitettujen lehtien tai irtoteellä täytetyn sihtipallon päälle. Saavat näin itse hauduttaa teetä haluamansa ajan.

Vierailija
5/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta haudutettua teetä voi hyvin pitää pari tuntia termarissa, kunhan on siivilöinyt teen lehdet pois. Pussitee on juhlissa epämukavaa, koska tyypillisesti käytetylle pussille ei ole mitään järkevää paikkaa sen jälkeen, kun sen on nostanut pois kupista.

Mutta kaikkein tärkeintä on se, että tarjoat kunnon teetä eikä mitään maustettuja litkuja, kuten Keisarin morsianta. Se on ihan hirveää. Myös Liptonin teet ovat kamalia.

Vierailija
6/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain vihreää, haudettua ja vahvaa teetä. En kuitenkaan nirsoile, miten tee juhlissa halutaan tarjoilla. Olkoot pussiteetä. Keisarin morsianta, muuta karseaa. En todellakaan  ryhdy juhlissa pitämään esitelmää teetottumuksistani, sillä uskon etteivät kahviakaan kittaavat vieraat nirsoile vaaleapaahtoisen kahvin kanssa niin kuin se joillekin pahaa varmasti on.

On huomaavaista muistaa isoissa juhlissa myös teetä juovat vieraat, mutta sen takia ei pidä järjestäjän hermoilla. Vieraan hyviin tapoihin kuuluu ymmärtää, että muitakin vieraita on paikan päällä ja juhlasta vastaavat juoksevat ympäriinsä etsimässä kukkamaljakkoja, ottamassa vieraita vastaan, etsimässä sadesään vallitessa sateenvarjoille kuivatuspaikkaa jne. Siinä sitten vielä teefriikki mölisemässä  tarpeistaan. Ei niin vaan käyttäydytä. 

Vierailija
7/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mölisevä teefriikki! Hitsi, mä haluan kutsua sellaisen!

Vierailija
8/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetään erillisellä kahvinkeittimellä, jossa kahvinpurujen sijasta teenlehtiä.

Vierailija
9/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kata kuppi, (hyvin) kuuma vesi ja siivilä jossa on valmiina sopivasti teenlehtiä ja ohjaa teehippi hauduttamaan itse oman makunsa mukaan. 

Ei ole hyvää termaritee. Kahvilla ei ole niin väliä, koska sen pistävä ominaismaku peittää termarinmaun, mutta teetä pitää kohdella paremmin.

Teetä pitäisi kohdella tasapainoisemmin, aina on parempaa.

Termari käy.

Vierailija
10/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu on tärkeintä eli kaikki mahdollinen tehtävä etukäteen valmiiksi. Termari on yllättävän hyvä ja kätevä. Hauduttaminen ja teelehtien kanssa pluraaminen voi viedä aikaa.

Vierailija
11/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teetä ei koskaan termariin, jossa on koskaan ollut kahvia. Oma , teelle pyhitetty termari on hyvä.

Vierailija
12/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teetä ei koskaan termariin, jossa on koskaan ollut kahvia. Oma , teelle pyhitetty termari on hyvä.

Riippuu termarin laadusta.

Vierailija
13/13 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen huolella ja haudutan valmiiksi. Meillä juhlavieraissa paljon teen juojia (olen myös itse) ja yleensä saan haudutella uuden satsin juhlien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän