Muotitietäjät apua!!! (Mekkoasiaa)
Tilasin mekon jossa on "laskettu vyötärö" vähän 20-luvun tyyliin. Näyttääkö typerältä?
Itse olen vähän epävarma...
entä onko täällä paikalla jotain ompeluasiantuntijoita? Onko tolle vyötärölinjalle mitään tehtävissä? Miten sen saisi vähemmän takaa pussittavaksi? :D
Tässä mekko:
https://www.y-a-s.com/dw/image/v2/BDTC_PRD/on/demandware.static/-/Sites…
(Ja olen pitkä ja hoikka, keholtani hyvin samanlainen kuin tuo malli tuossa kuvassa. Jos sillä on väliä)
Kommentit (27)
Itse ostin shifongista tehdyn keltaisilla kukilla kesäksi. Tosi sievä, muistuttaa sinun mekkoa. Kokopitkä.... Juhannukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ihana mekko, miksi haluat siihen muutoksia.
Leikkaus ei ole imartelevin. 😅
Mietityttää tosiaan se että tuo alaosa/helma törröttää ehkä hassusti?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nätti, minulle tulee mieleen tuosta jonkun eskarilaisen tekemä iso äitienpäiväkortti, mikä on taitettu ja sen jälkeen tehty päänreikä ja vedetty päälle. Mutta iso on nykyään muotia. 🙂
Ihana kuvaus! Sama tulee mieleen! Äitienpäivän sini- ja valkovuokot 😍
Ap
Hei!
Ompeluosaajan kommentti: sinulla pitkällä ihmisellä mekko on upea! Tyyli mekossa on väljä ja valmiiksi A-linjainen, frillahelmalla. Ainoa mitä voin suositella mekon "kaventamiseksi" ylempää vyötärön kohdalla, on tehdä noin 10 cm sisäänotot keskelle selkään vyötärön huudeille. Mutta, koska tyyli on mekossa trendikäs ja kuviointi/ värit kauniit, en tekisi mitään.
Mitä materiaalia mekon kangas on? Jos 100 % viskoosia, voi kutistua pesussa kuten viskoosi aina tekee, ja siksi ostettava 1 kokonumero suurempi. Myös 100 % puuvilla kutistuu, joten mekkosi voi pienentyä jo pesun ansiosta!
On tosi nätti ja jos olet pitkä ja hoikka, niin näyttää varmasti hyvältä päälläsi.
Kokeile erilaisten vöiden kanssa. Sellainen joustava vyötärövyö voisi toimia.
Tuohan ihana mekko, miksi haluat siihen muutoksia.