Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muotitietäjät apua!!! (Mekkoasiaa)

Vierailija
31.05.2022 |

Tilasin mekon jossa on "laskettu vyötärö" vähän 20-luvun tyyliin. Näyttääkö typerältä?
Itse olen vähän epävarma...

entä onko täällä paikalla jotain ompeluasiantuntijoita? Onko tolle vyötärölinjalle mitään tehtävissä? Miten sen saisi vähemmän takaa pussittavaksi? :D

Tässä mekko:

https://www.y-a-s.com/dw/image/v2/BDTC_PRD/on/demandware.static/-/Sites…

(Ja olen pitkä ja hoikka, keholtani hyvin samanlainen kuin tuo malli tuossa kuvassa. Jos sillä on väliä)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä mekko edestä. Hihat on tuolla alla kuminauhakiristyksellä niin ne saa vielä lyhyemmiksi.

https://www.y-a-s.com/dw/image/v2/BDTC_PRD/on/demandware.static/-/Sites…

Vierailija
2/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, näyttääkö sinun päälläsi typerältä. Tuon kuvan mallin päällä ei näytä typerältä, vaan oikeastaan aika hauskalta.

Se nyt on tarkoitettu olemaan tuolla lailla, ei sitä kannata yrittää muuttaa. Miksi tilasit, jos olet asussa tuollaiseen perusasiaan tyytymätön?

Hah, jo toinen mekkokysymys tänään... selvästi muodin muuttuminen väljemmäksi tuottaa pukeutumisongelmia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi sievä mekko.  Älä tee mitään .

Vierailija
4/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto. Voi sopia jollekin.

Vierailija
5/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nopeista vastauksista!

Mekko näyttää päälläni hyvältä edestä (vielä paremmalta mielestäni kun tuossa mallikuvassa :D), hyvältä sivusta, mutta tuota takaosaa mietin.

Tiedän että tällainen leikkaus tekee "pyrstömäisen" efektin mutta ihastuin mekon kuosiin ja väriin niin paljon, että halusin testata. Otin itsestäni kuvia takaapäin ja tuoltahan se näyttää kun esimerkissä. Ei se nyt kamala ole mutta mietin onko muiden silmään....

Ja vaikeahan sitä on tietty lähteä muokkaamaan. Jonkinverran olen vaatteitani uudistanut mutta tälle en kyllä taida osata tehdä mitään.

Ap

Vierailija
6/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silitysrauta anyone?

Vierailija
7/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samanlainen ollut mulla 60-l, hihat vain olivat lyhyemmät eli melkein kyynärpäihin asti.

Vierailija
8/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvio menee rikki ja mekon malli muuttuu täysin, jos siihen tekee muotoa taakse vyötärölle. Tuon mekon idea on olla vähän överi, vaikea muokata onnistuneesti kotelomekoksi. Tai sitten pitää muokata paljon, laittaa piilovetoketju ja käytännössä tehdä uusi mekko.

Vierailija
9/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika samanlainen ollut mulla 60-l, hihat vain olivat lyhyemmät eli melkein kyynärpäihin asti.

Unohdin mainita että mekkoni oli samanvärinen vihertävä ja kotoisin garnaby streetiltä.

Myös sinun mekkosi on hyvin kaunis.

Vierailija
10/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lähinnä sitä mietin, pystyykö tuosta mitenkään tekemään a-linjaista mutta tuskin.

Tykkään löysistä mekoista, ei tarvii olla kireä kotelomekko. :)

Kiitos myös positiivisista kommenteista! Täytyy vielä miettiä mutta nyt on vähän varmempi fiilis kun sitä ei täysin tyrmätty. Tietenkään ei se varmaan kaikkien makuun ole, eikä tarvitsekaan.

Ap

Vierailija
11/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde muuttamaan mitenkään, menee nätti mekko pilalle. Sen kuuluu olla juuri tuollainen.

Vierailija
12/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on nyt muotia eikä näytä hassulta. Ehkä 5 vuoden päästä ihmetellään, miksi tällainenkin muotivirtaus oli. Joka tapauksessa ihana kuori, sopii just tähän kesään!

Vierailija
13/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on nyt muotia eikä näytä hassulta. Ehkä 5 vuoden päästä ihmetellään, miksi tällainenkin muotivirtaus oli. Joka tapauksessa ihana kuori, sopii just tähän kesään!

Heh. Ehkä. :D 20-luvulla tuommoiset oli kovaa kamaa.

Vierailija
14/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään muotitietäjä, mutta mekko on mielestäni tosi nätti.

Vierailija
15/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot pitkä ja laiha niin mekko on tosiaan ihana ja täydellinen, älä vaan ala muuttamaan linjoja! Ihana mekko, sopis mullekin. Oon vähän kateellinen!

Vierailija
16/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti, minulle tulee mieleen tuosta jonkun eskarilaisen tekemä iso äitienpäiväkortti, mikä on taitettu ja sen jälkeen tehty päänreikä ja vedetty päälle. Mutta iso on nykyään muotia. 🙂

Vierailija
17/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii pitkälle ja hoikalle. Itse en käytä tuollaisia, koska haluan korostaa vyötäröäni. Minulla on todella leveä lantio, jos en korosta vyötäröä näytän tuhdilta tädiltä (toki tuhdit tädit voiva olla hyvinkin kauniita ja viehkeitä, en minä sillä).

Älä muuta mekon mallia, vaan pidä tuollaisenaan. Jos et tykkää mallista, niin pistä se muistiin, ettet osta lisää saman mallisia (jos vaikka tällä kertaa sopisikin paremmin).

Vierailija
18/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan on vaikka mitä kivoja mekkoja <3

Vierailija
19/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat a linjaisen hanki sievä pitempi huivi hapsuilla tai ilman  . Mieluitenvirkattu tai kudottu tai shifonkia.  Kietaise sivulle kiinni , väri vihreä tai vaikkapa oranssi. 

Vierailija
20/27 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nopeista vastauksista!

Mekko näyttää päälläni hyvältä edestä (vielä paremmalta mielestäni kun tuossa mallikuvassa :D), hyvältä sivusta, mutta tuota takaosaa mietin.

Tiedän että tällainen leikkaus tekee "pyrstömäisen" efektin mutta ihastuin mekon kuosiin ja väriin niin paljon, että halusin testata. Otin itsestäni kuvia takaapäin ja tuoltahan se näyttää kun esimerkissä. Ei se nyt kamala ole mutta mietin onko muiden silmään....

Ja vaikeahan sitä on tietty lähteä muokkaamaan. Jonkinverran olen vaatteitani uudistanut mutta tälle en kyllä taida osata tehdä mitään.

Ap

Tosi nätti mekko.

En suosittele, että rupeat askartelemaan sitä millään tavalla.