Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat suunnittelee omaisuuden jakamista lapsenlapsille jo etukäteen

Vierailija
31.05.2022 |

Tasasumma kaikille 3 vuoden välein, sen mitä verotta saa antaa. Sikäli reilua, että kaikki saa saman oli perheensä ainoa tai monta sisarusta. Mutta entä jos joku syntyy myöhemmin, onko reilu tapa sittenkään?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos aikuistuisit. Perinnöt ja lahjat eivät koskaan mene tasan, ei edes vanhempien huolenpito ja rakkaus, jos useampi lapsi.

Kaikkia ne ihmiset miettivät.

Meillä oli vastaava tilanne ja mummini kuoli vain pari kuukautta ennen syntymääni, mutta kahdelle veljelleni oli tallentanut sievoisen summan, jotka saivat kun täyttivät 18v ja minä jäin ilman, mutta eipä tullut pahoittaa mieltä, koska jo syntymähetkellä saadaan erilaiset pelikortit.

Vierailija
22/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi, mikään ei joillekin nykyihmiselle ole riittävästi ja kylliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytykää perinnöstä ja sanokaa että muksut saavat opetella hankkimaan itse rahansa. Mummut ja papat ovat tehneet töitä koko ikänsä rahojensa eteen, nauttisivat nyt kaviaarista ja ulkomaanmatkoista, kyllä ne muksut pärjää!

24/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41898 kirjoitti:

ei pysty, rintaperilliset saa lakiosuuden ja jos testsmentissa lukee lasten lapsille jotain, niin ensin otetaan r.perillisten osuus.

mitä alapeukkuja, lukeeka lakikirjasta pöntöt

Vierailija
25/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!

Vierailija
26/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja nämä isovanhemmat on? Kun mun toinen vanhempi menehtyi 74-vuotiaana, niin toinen rupesi matkustelemaan ja käyttämään rahaa itseensä. Ja hyvä niin, olen tyytyväinen, että on saanut nauttia itse tienaamistaan rahoista. Nyt hän on yli 90-vuotias ja vieläkin matkustelee.

27/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42222 kirjoitti:

Kieltäytykää perinnöstä ja sanokaa että muksut saavat opetella hankkimaan itse rahansa. Mummut ja papat ovat tehneet töitä koko ikänsä rahojensa eteen, nauttisivat nyt kaviaarista ja ulkomaanmatkoista, kyllä ne muksut pärjää!

ei onnistu,paitsi omalta osalta, ei voi kieltää lakiosuutta lastenlapsilta, ettekö te tiedä mistään mitään.

Vierailija
28/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

ei pysty, rintaperilliset saa lakiosuuden ja jos testsmentissa lukee lasten lapsille jotain, niin ensin otetaan r.perillisten osuus.

RINTAPERILLISELLÄ ON OIKEUS PÖNTTÖ KIELTÄYSTYÄ PERINÖSTÄ JA OMAN OSUUDEN SITEN ANTAA LAPSILLEN PÖNTTÖ.MONI ULOSOTOSSA OLEVA RINTAPERILINEN KIELTÄYTY PERINTÖ JA AUTOMATISESTI SERAVANA PERILISENÄ ON RINTAPERILISEN LAPSET.

Vierailija
29/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä omat vanhemmat säästivät ja kituuttivat koko lapsuuteni saatesanoin saatte sitten perintönä ja olette kiitollisia. Nyt päättivätkin antaa perinnön suoraan lapsenlapsille koska eihän 50v ihmiset enää mitään perintöä tarvitse!

No ei ne sun lakiosaa voi mihkään antaa.

Vierailija
30/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

RINTAPERILLISELLÄ ON OIKEUS PÖNTTÖ KIELTÄYSTYÄ PERINÖSTÄ JA OMAN OSUUDEN SITEN ANTAA LAPSILLEN PÖNTTÖ.MONI ULOSOTOSSA OLEVA RINTAPERILINEN KIELTÄYTY PERINTÖ JA AUTOMATISESTI SERAVANA PERILISENÄ ON RINTAPERILISEN LAPSET.

Kuullostiko tuo kommentoija siltä, että kieltäytyy? Pönttö

Vierailija
31/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Elinaikanaan saa lahjoittaa rahat miten haluaa. Myös niin ettei rintaperillisille jää senttiäkään

32/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa!

Oliko sarkasmia vai oikeasti samaa mieltä, jos, niin kiitos. joku ehkä täälläkin tietää jotain jostain!

Vierailija
33/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42222 kirjoitti:

Entä jos itse haluavat lahjoittaa jo nyt, kun kerran on säästynyt yli oman tarpeen

Vierailija
34/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona sanon, ettei ole "reilua", sillä aina joku pahoittaa mielensä ja pitää vääränä, oli sitten ne syntymättömät lapset tai kuolleet tai puolison edellisistä liitosta syntyneet lapset. Teki isovanhemmat niin tai näin, se on aina väärinpäin.

Meillä se oli miniän edellisesti liitosta syntyneet lapset, kun poikani perheessä se koettiin epäoikeudenmukaisena ja vääränä, kun annoin syntymä- ja joululahjarahat rahastoihin vain biologisille lastenlapsille, jotka oli nostettavissa, kun täyttivät 18v. enkö miniän edell.liitosta syntyneille lapsille.

Nyt en anna kenellekäån mitään, vaan rahat tulevat lastenlapsilleni testamentin kautta kuolemani jälkeen.

Ja pakko kysyä, miksi pitää kaikesta asioista tehdä ongelma. Luulen ap. tapauksessakin isovanhempien ajattelevat vain parasta.

Ja jos teille syntyy myöhemmin lapsia, niin eikö siinäkin tapauksessa lapsi saa vähemmän syntymäpäivä ja muita lahjoja, kuin teidän esikoinen, jos isovanhemmat kuolevat vaikka 5v päästä. Pitäisikö myös näille mahdollisesti syntymättömille lapsille ostaa etukäteen synttärilahjat yms, jotta nallekarkit menevät tasan.

Vierailija
35/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä omat vanhemmat säästivät ja kituuttivat koko lapsuuteni saatesanoin saatte sitten perintönä ja olette kiitollisia. Nyt päättivätkin antaa perinnön suoraan lapsenlapsille koska eihän 50v ihmiset enää mitään perintöä tarvitse!

Miten voi omat lapset ohittaa perinnöstä kokonaan? Lakiosuus kuuluu saada.

Jos isovanhemmat ovat elossa, mitään perintöähän ei lapsille ole.

Vierailija
36/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan järkevää toimintaa isovanhemmilta. Ei meillekään lapset ole saaneet samoja summia isovanhemmiltaan eivätkä voikaan. Mielestäni se on vanhempien tehtävä ns tasata tilit että täysi-ikäisenä saavat sitten suurinpiirtein saman summan.

37/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Elinaikanaan saa lahjoittaa rahat miten haluaa. Myös niin ettei rintaperillisille jää senttiäkään

Ainoastaan, jos oikeus toteaa asian niin, ettei perintöä anneta ,muuten lakiosuus toteutetaan. Edelleen , lue lakikirjaa, minä olen lukenut.Elin aikanaan saa lahjoittaa, mutta määrätyn summan yli menee vero. Nyt oli puhe testamentista.Pönttö.

Vierailija
38/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni perintö, jos ei enempää ole jakaa

Saa tolla jo vaikka neljälle lapselle yli satatonnia jaettua 18v aikana

Vierailija
39/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Tuo on totta mutta suurten lahjojen vastaanottajan pitää maksaa lahjavero. Toki jos lahjoittaja ja vastaanottaja on rikollisuuteen taipuvainen, verotkin osataan kiertää.

Vierailija
40/60 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään merkitystä, onko se reilua vai ei, sillä päätösvalta on isovanhemmilla, voisivat yhtä hyvin antaa vain yhdelle lastenlapsilleen tai perhekunnittain tai vaikka kodittomalle kissoille. Jokainen saa rahansa käyttää eläessään miten lystää.