Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut eristettiin työpaikalla

Vierailija
31.05.2022 |

Hei, nyt olin sitten ensimmäisen päivän töissä viime torstain koronapositiivisen jälkeen. Oli todella raskas päivä. Kukaan ei tervehtinyt, kukaan ei tullut lähelle. klo 13 oli henkilökunnan koulutustilaisuus, siitä ei ilmoitettu minulle vaikka asia koskee meidän työpaikalla nimenomaan minua. Kysyin asiasta esimieheltä ennen klo 15 kun työpäivä oli päättymässä. Hän sanoi suoraan, että työpaikan ilmapiiri paheni kun tulin töihin, ei minun takia, vaan sen takia että olen edelleen koronapositiivinen.
Arvasin sen. Kysyin sitten että pitääkö hakea olematonta saikkua koronan takia. Hän vastasi että " sano vaikka että oksettaa". Ymmärrän, minun pitää siis valehdella työterveydessä.

Tämä nykykäytäntö on täysi paska, viisi päivää kotona ja sitten jos ei oireita, mene töihin. Niin tein, ja nyt minua kartetaan koska minä olen edelleen korona-positiivinen. Voin olla kuulemma positiivinen viikon ajan. Minua kyllä alkoi vituttamaan niin paljon että jokohan olisi aika miettiä sitä omaa yritystä, kilpailija nykyiselle työnantajalle kyllä, teen hommat nopeammin, paremmin ja halvemmalla kuin tämä byrokraattinen iso pulju. Mutta ensin katsotaan tämä korona-episodi loppuun. Kunnon lähtörahat haluan, vaikka pienen riidan kera, pesämuna uudelle yritykselle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla positiivinen monta viikkoakin. Tauti ei tartu enää.

Vierailija
2/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva haluaa riskeerata oman terveytensä vain sen takia että kulkutaudin hommannut henkilö saa mielipahaa yksinolosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden päivän jälkeen on kyllä edelleen tarpeen vältellä kontakteja, vaikka suositukset sanoisi mitä. Eivät he sinua välttele, vaan tartuntaa. En ymmärrä noin syvää henkilökohtaista loukkaantumistasi.

Vierailija
4/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka sinun sairauslomasi syy oli levinnyt koko työpaikalle? Jos et itse ollut sitä kertonut jollekin juorukellolle, niin mieti kuka on vuotanut terveydentilaasi koskevia tietoja

Vierailija
5/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, vieläkö jossain on tommoista? Mikä työpaikka tai ala edes? Itse sain koronan aika alkuvaiheessa ekan kerran (ollut kahdesti) ja siihen liittyi kaikkea selän takana puhumista huolettomuudestani ja siitä, miten en varmaan pessyt tarpeeksi käsiä. Olipa minut maskittakin bongattu. Lisäksi työpaikalla oltiin varmoja, että kuolen ja pomo soitti ekana päivänä kaikkia tietoja paniikissa. Minä, perusterve nelikymppien, kuolemassa koronaan? Lievä tauti oli ja nautin saada kertoa kaikille totuuden sen jälkeen, että jokainen flunssa on ollut ikävämpi. Yksi työkaveri kysyi ekana päivänä palattuani, voiko vaatteistani saada vielä virusta. Vastasin, että olen ollut kaksi viikkoa kotona ja täysin oireeton jo 10 päivää, joten tuskin tässä enää mitään levitetään ja itseasiassa taidan olla koko työpaikan turvallisinta seuraa nyt.

Sittemmin korona on normalisoitunut ja meilläkin on enemmistö sen jo sairastanut ainakin kerran. Itse tosiaan kahdesti. Ei kukaan jaksa enää kiihtyä, miettiä altistumisiaan yms.

Vierailija
6/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva haluaa riskeerata oman terveytensä vain sen takia että kulkutaudin hommannut henkilö saa mielipahaa yksinolosta

Hae rokote, jos noin pelottaa. Korona on yksi nuhatauti muiden joukossa tätä nykyä, eikä sen päälle ole syytä enää noin pelätä.

Vierailija
7/7 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae rokote, jos noin pelottaa. Korona on yksi nuhatauti muiden joukossa tätä nykyä, eikä sen päälle ole syytä enää noin pelätä.

Älä vittuile kun et osaa. Itse hain kyllä rokotteet heti kun oli mahdollista mutta nyt kun on kesä ja vihdoin tapahtumia niin välttelen tautisia kuin ruttoa tämän parin vuoden yksin olon jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi