Opiskelen hoitoalaa enkä saanut lääkelaskuja läpi
Olen niin huono ja surkea enkä ikinä onnistu missään. En osannut pyöristää kahden desimaalin tarkkuudella vastausta. En oikeasti osannut. Minulla löi täysin tyhjää. Harjoituslaskuissa vastausta ei ikinä käsketty antaa tietyn luvun tarkkuudella enkä edes liiemmin pyöristellyt niitä. Osaan pyöristyssäännöt kyllä. Ei minusta ikinä mitään tule. Miksi jatkaisin? Kaikki olivat oikeassa suhteeni. Olen täysi nolla.
Kommentit (72)
jossei ymmärrä grammojen, milligrammojen ja mikrogrammojen eroa ja ne miljoonasosat? Ne kai on sama juttu ku mikrogrammat, eiks je?
Joo, tapat potilaita olemalla noin ympäripyöreä.
Ei se oo niin nökö-nuukaa, pääasia, että on vähän sinne päin. Niin sillä alalla tänäpäivänä toimitaan. Viskelet vaan niskoja, jos joku valittaa.
Eikö siihen voi saada tukiopetusta ja uusia kokeen? Älä nyt heti luovuta. Oletko amiksessa vai amk?
Vierailija kirjoitti:
jossei ymmärrä grammojen, milligrammojen ja mikrogrammojen eroa ja ne miljoonasosat? Ne kai on sama juttu ku mikrogrammat, eiks je?
Joo, tapat potilaita olemalla noin ympäripyöreä.
Ymmärrän noiden eron ja olisin osannut pyöristää, jos olisi sanottu pyöristä sadasosan tarkkuudella.
Ap
Jos tehtävässä on esim. annettu laske paljon on 10,10 + 10,90, niin tulos on 21.00 eikä 21
Tulos pitää antaa oikeaoppisesti annetun arvon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siihen voi saada tukiopetusta ja uusia kokeen? Älä nyt heti luovuta. Oletko amiksessa vai amk?
Kyllähän minä nyt sitten tiedän, mitä se tarkoittaa. Uusintakoe on kuitenkin niin paljon vaikeampi, että siinä on varmasti jotain muita asioita mihin kompastun. Olen nolla. Turha tässä on yrittää mitään muuta esittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tehtävässä on esim. annettu laske paljon on 10,10 + 10,90, niin tulos on 21.00 eikä 21
Tulos pitää antaa oikeaoppisesti annetun arvon perusteella.
Tuossa ei edes tarvinnut päätellä mitään. Olisi pitänyt antaa arvo vain niin kuin on pyydetty. Peruskoulun asiahan tuo on, mutta minulla löi täysin tyhjää.
Ap
Annatko morfiinia mikrogramman vai kilogramman? Onhan siinä nyt pieni ero.
Huonostippa menee.
Sain lääkelaskut oikein ekalla yrittämällä ja ilman, että edes istuin oppitunneilla. Luokalla oli kaksi, jotka säälistä päästettiin läpi pitkällisen tukiopetuksen jälkeen ja tämä on mielestäni väärin. Jos ei osaa, ei ole kykenevä vastaamaan työssäkään lääkelaskuista. 10% palkasta pois, jos ei osaa laskea, olisi reiluinta!
Jos epäonnistuu niin silloin epäonnistuu. Miksi pitää aina yrittää uudelleen? Ei oikeassakaan elämässä saa toisia mahdollisuuksia. Minä epäonnistun aina kaikessa? Eikö pitäisi jo ymmärtää luovuttaa?
Ap
Jos ei muuta vikaa laskuissa ollut, kuin virheellinen pyöristys, pystyt kyllä sen oppimaan. Harjoittelet nyt ennen uusintakoetta niitä asioita, missä on ongelmia. Kyllä sinä opit.
Oppimisessa tärkeintä on, että tiedät, mitä et osaa, ja sinulla on tieto, miten voit sen oppia. Sitten vain päätät oppia, ja teet sen eteen töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minä nyt sitten tiedän, mitä se tarkoittaa. Uusintakoe on kuitenkin niin paljon vaikeampi, että siinä on varmasti jotain muita asioita mihin kompastun. Olen nolla. Turha tässä on yrittää mitään muuta esittää.
Ap
Olkoon aihe mikä tahansa erityisesti aihe mikä ei kiinnosta, niin sitä pitää jatkuvasti hinkata ja harjoitella olkoon kuka tahansa ihminen. Muisti ei toimi kuten kovalevy. Eli katot tunnilta mitä tapahtuu ja muistat kaikki vielä kuukauden päästä.
Jos on mahdollista etsi matikka kirja ja myös tehtävien ratkaisut. Esim hanki itsellesi vaikka MAY 01 kirja
ja tästä esim näet kaikkien tehtävien oikeaopposet ratkaisut. Jos et pääse linkkiin, niin googleta "may 01 ratkaisut".
https://peda.net/helsinki/tyk/tya/lukio/matematiikka-lyhyt/arkisto/2017…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tapat potilaita olemalla noin ympäripyöreä.Ymmärrän noiden eron ja olisin osannut pyöristää, jos olisi sanottu pyöristä sadasosan tarkkuudella.
Ap
Ehkä myös että 1000 milligrammaa on yksi gramma joten jos 10 grammaa ja 5% tuosta niin ois 500 milligrammaa, eikä joku ~1gramma. Vaihda etuliitettä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Huonostippa menee.
Sain lääkelaskut oikein ekalla yrittämällä ja ilman, että edes istuin oppitunneilla. Luokalla oli kaksi, jotka säälistä päästettiin läpi pitkällisen tukiopetuksen jälkeen ja tämä on mielestäni väärin. Jos ei osaa, ei ole kykenevä vastaamaan työssäkään lääkelaskuista. 10% palkasta pois, jos ei osaa laskea, olisi reiluinta!
Miten he pääsivät säälistä läpi? Kyllähän siitä kokeesta täytyy saada se 5/5, vaikka mikä olisi ja niitähän kokeitahan on useampi kuin yksi. Kyllä varmaan kaikki valmistumisen jälkeen sentään osaavat laskea.
Ap
Juu ei kiva jos potilasta hoitaessa pää lyö tyhjää, kyllä pitää osata. Olisko joku laitoihoitajan työ parempi?
Niin ja tuosta linkistä klikkaa malliratkaisut1.pdf 236,8 kt
Ota itestäs niskasta kiinni ja ala vain laskea 1-2 tuntia päivässä.
Meidän ryhmässä amkissa joku puolet joutui uusimaan lääkelaskut. Jotkut ei päässeet läpi tokallakaan. Itse en ole vielä ollut töissä, mutta tutut sairaanhoitajat sanoo, ettei töissä niitä laskuja edes tarvitse, että käytännössä ne lääkelaskut on paljon helpompia kuin tentissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos epäonnistuu niin silloin epäonnistuu. Miksi pitää aina yrittää uudelleen? Ei oikeassakaan elämässä saa toisia mahdollisuuksia. Minä epäonnistun aina kaikessa? Eikö pitäisi jo ymmärtää luovuttaa?
Ap
Kyllä niitä toisia mahdollisuuksia saa oikeassakin elämässä. Ainoastaan, jos teet niin ison virheen, että kuolet siihen, et voi saada uutta mahdollisuutta.
Loputtomiin ei tietenkään kannata päätään seinään hakata, mutta ei kannata kerrasta luovuttaa, ainakaan joka asiassa.
Toki, jos tarvitset vain hyvän tekosyyn keskeyttää opintosi, nyt sinulla on sellainen.
up