Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikuinen riita miehen tupakoimisesta - mikä auttaa???

Vierailija
30.05.2022 |

Kun aloimme seurustella, mies ei polttanut. Suhteen alkuhuumassa poltettiin viinin juomisen ja ravintoloissa käymisen yhteydessä. Mies jäi taas koukkuun röökiin.

Lupasi lopettaa yhteenmuuton jälkeen, jos minäkin lopetan. Tehtiin selvä sopimus, että rööki jää kerrasta. No, vuosi myöhemmin kävi ilmi, että sitä sopimusta noudatin vain minä. Oli polttanut töissä ja muualla silloin kun en ollut hajuetäisyydellä.

Alettiin yrittämään lasta ja sovimme, että kun tulen raskaaksi, hän viimeistään silloin lopettaa kokonaan. No, ei lopettanut, tietenkään. Raskas pikkulapsiarki vain lisäsi tupakointia entisestään.

Nyt lapsi on 2-vuotias ja tuo edelleen polttaa. Ahdistaa se ihan sairaan paljon lähinnä lapsen terveyden yms takia. Miten saan sen lopettamaan?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Lopettaminen lähtee itsestä, jos lähtee.

Polttaako lapsen läheisyydessä? Jos ei, älä valita.

Vierailija
2/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei se polta sun hajuetäidyydellä ja omilla rahoillaan niin anna olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kuulua sinulle. Polttakoon jos haluaa, ota ero jos häiritsee.

Vierailija
4/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on väärin meidän lasta kohtaan mennä esim. Nukuttamaan lasta tuhkakupin hajuisena. Tosi ällöttävää. Lapsiparka altistuu pikkuisena jo tupakan tuoksulle ja kenties alkaa itsekin joskus polttamaan (turvallinen tuttu tuoksu).

Ja ennen kaikkea tässä harmittaa lupausten rikkominen!!

Vierailija
5/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina yhtä järkevää alkaa perustamaan perhettä miehen kanssa johon ei voi luottaa ja joka lupailee lämpimikseen vaikka kuun taivaalta.

Vierailija
6/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua miehenä tupakointi häiritsee siinä määrin että otan pidän luonnostaan turvavälin tupakoitsijoihin jo pelkästään sen pahan hajun takia. Tupakoitsijoiden oma haju- ja makuaisti ilmeisesti turtuu kyseiselle lemulle vaikka sen huomaa selvästi kun röökin polttaja tulee ulkoa sisätiloihin.

Vierailija
7/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa. Lopettaminen lähtee itsestä, jos lähtee.

Polttaako lapsen läheisyydessä? Jos ei, älä valita.

Polttajat haisevat karsealle vaikka kuinka polttaisivat sen kääryleensä jossain nurkan takana. Haisevat hirveälle.

Vierailija
8/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat eroon tupakoinnista, niin on erottava miehestä. Tähän pätee legendaarinen "jätä se sika".

Vierailija
9/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että valitsee joko sinut tai tupakan. Aika paskaa kun mieheen ei voi selvästikään luottaa ja lapsikin joutuu altistumaan tuollaiselle.

Vierailija
10/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ainut miten voit rajoittaa toisen tekemisiä on riistää sen vapaus esim kahlitsemalla. Toi teiän asetelma, että toisella on riippuvuus ja toinen haluaa siitä eroon voi vaan tehdä sen katkaisemisesta vaikeampaa. Esim luo stressiä joka vaan tukee sitä käytön jatkumista. Ite kokeilisin vaan suhtautua mahdollisimman rennosti vaatimatta mitään ja luottaa siihen että mies osaa hoitaa oman asiansa lapsi huomioiden

Vierailija
11/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ukkosi juo viiniä? Hän taitaa olla *omo.

Vierailija
12/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina yhtä järkevää alkaa perustamaan perhettä miehen kanssa johon ei voi luottaa ja joka lupailee lämpimikseen vaikka kuun taivaalta.

Miehen lompakko pitää monet naiset otteessaan.

Vierailija
13/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päättää itse polttaako vai lopettaako. Rouvan käyttäytyminen kuulostaa vallan käytöltä, verukkeena lapsi.

Vierailija
14/51 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva päättää itse vetääkö viinaa vai eikö. Vallankäyttöä, jos kielletään.

Rouva päättää itse, pelaako uhkapelejä 100 000 eurolla vai eikö?

Missä menee raja, jos kaikki kerran on sallittava, muuten on vallankäyttäjä?

Ap

Vierailija
15/51 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ärsyttää. Varsinkin toi että on luvannut lopettaa mutta pimittää ja valehtelee.

Vierailija
16/51 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että ärsyttää. Varsinkin toi että on luvannut lopettaa mutta pimittää ja valehtelee.

Juu, nyt on otettava puheeksi lupaukset. En oikein mitenkään usko, että mies on mikään paras mies muutenkaan, vaan hän tekee varmaan kaiken teininäisesti ja uhmaa kuin joku itsepäinen lapsi. Esimerkkejä on varmaan paljon joten miettisin onko mies enää yhtään sellainen kuin joskus oli ja haluaako sitä pitää elämässään tyyppiä, joka ei aikuistu.

Oma ja lapsen elämä olisi nyt tärkeämpää kuin jonkun miehen valheet. Lapselle mies olisi isä yhä vieläkin, mutta lapsen elämä menee pilalle passiivisena tupakoijana ja tekisin siihen kunnon hajuraon, joten muuttaisin lapsen kanssa pois. Tekisin kaikille selväksi, että se oli tupakointi, joka tämän aiheutti, netistä löytyy hyvin helposti kaikki vaarat.

Jos mies ei lopeta, niin tupakka menee ensimmäiseksi ja sitten vasta muut asiat. Päätös on helppo, jos todella rakastaa.

Vierailija
17/51 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sinun takapuoltasi kutittaa, jos mies polttaa jossain muualla kuin sinun läsnäollessasi? Selvästi ottaa sinut ja toiveesi kuitenkin huomioon, jos on tupakoimatta seurassasi.

Vierailija
18/51 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lapselle ei sovi tupakoiva vanhempi. Savu on todella inhottavan hajuinen. Haluatko seurustella enää vai lähekkäin eri asunnot (mutta parvekkeet tarpeeksi kaukana), jolloin et kärsisi itse asiasta ja lapsi turvassa. Miehellä voi olla työ/koulu ym paineita jolloin ei lopettaminen enää onnistukaan ja muuta sellaista, koukuttunut. 

Vierailija
19/51 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
20/51 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on väärin meidän lasta kohtaan mennä esim. Nukuttamaan lasta tuhkakupin hajuisena. Tosi ällöttävää. Lapsiparka altistuu pikkuisena jo tupakan tuoksulle ja kenties alkaa itsekin joskus polttamaan (turvallinen tuttu tuoksu).

Ja ennen kaikkea tässä harmittaa lupausten rikkominen!!

Oma äitini poltti tupakkaa, enkä ole kokenut sitä turvallisena tuoksuna, päinvastoin... Kukaan meistä neljästä sisarruksesta ei polta. Mutta näin meillä.

Toki ymmärrän AP:n pointin, mutta fakta on, että päätös lopettamisesta pitää tulla käryttelijältä itseltään. Ei alkoholistikaan lopeta juomista, ellei itse halua.