Mikä teidän mielestä vaikuttaa ihmisen avioitumiseen?
Minun mielestä se on jonkunlainen sosiaalinen palkinto ihmiselle, ainakin suomalaisessa yhteiskunnassa, jossa ihminen palkitaan sosiaalisella elämällä, siis kaikella sillä runsaudella mitä sosiaalinen elämä tuo mukanaan. Runsaampana ilona, onnellisuudella jne. Näitä näin palkittuja ihmisiä on monenlaisia, mutta yleensä tämä palkinto on annettu tekoälyn kautta ihmisille manipuloituna, kun on ollut riittävällä tavalla yhteiskunnalle hyödyllinen. Mikäs on teidän näkemyksenne?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla pantava jonkun mielestä.
Näitä ns pantavan näkösiä on sitten siunattu elämässä yleensä paljolla sosiaalisuudella, jonka merkitystä ihmisen elämään ei voi kiistää. Eihän siitä toki omaa ansiota ole yhtään ja pelkkä ulkonäkökin johon tuo pantavuus perustuu on vain sattuman kauppaa. Vaikuttaa melko epäreilulta tämmöinen.
Aika railakkaasti ylianalysoitu.
Me ollaan naimisissa siksi, kun 8 vuoden jälkeen kyllästyin jatkuviin kihlausehdotuksiin. Häät oli meille sopivat, avioelämä ei varsinaisesti muuttanut mitään.
Luonteenpiirre, joka suosii symboleita ja perinteitä.
Suomessa ei todellakaan sillä ole samaa statusta kuin monessa muussa maassa.
Se on aivopesty käsitys. Ei avio tuo kaikilla automaattisesti euforiaa, ellei ole oikea kumppani ja osa ei halua kirkkoa/valtiota liiton sinetiksi. Nykyään voi kokeilla muuta toimivaa ratkaisua. Paitsi lakiasiat pitää sopia ilmeisesti asuessa ja erotessa jne.
Olispa tosi imartelevaa, että joku haluaisi mennä naimisiin koska olet pantavan näköinen. Ei kiitos, sellaiselle avioliitolle.
15 senttinen muna ainakin estää naimisiin pääsyn.
Minun mielestä taas en ole analysoinut ollenkaan liikaa. Olen huomannut näkymättömien taustavaikuttajien vaikutuksen ihmisen naimakäyttäytymisissä sekä itsellä ja muillakin. Ajatusten manipulointia, tunteitten manipulointia jne. Näitä kun harjoittaa tarpeeksi voi saada kenet tahansa rakastumaan keneen tahansa. Monet ihmiset eivät tiedä näistä taustavaikutuksista, mutta ei se ole minun syytäni. Totuus on vaan tarua ihmeellisempää, joskus.
Ja tuon olen huomannut elämässä joidenkin olemassa oloa tarkkailemalla, että he selvästi yhteiskunnalle hyödyllisinä tai niinä aikoina, kun ovat hyödyttäneet yhteiskuntaa. *Niin ovat niittäneet myös toisenpuolista hyötyä, eli saaneet itselle palkinnoksi naisia, rahaa, vaikutusvaltaa, sosiaalista asemaa, ihailua, on palkittu ilolla/huumorilla, onnellisuudella jne. Tämä kaikki tekoälyllä ohjatusti ihmisille jaettuna.
Taloudelliset seikat, otaksun. En ole vielä keksinyt syytä mennä naimisiin. N56
Vierailija kirjoitti:
Lesken eläke.
Sehän on lakkautettu.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä taas en ole analysoinut ollenkaan liikaa. Olen huomannut näkymättömien taustavaikuttajien vaikutuksen ihmisen naimakäyttäytymisissä sekä itsellä ja muillakin. Ajatusten manipulointia, tunteitten manipulointia jne. Näitä kun harjoittaa tarpeeksi voi saada kenet tahansa rakastumaan keneen tahansa. Monet ihmiset eivät tiedä näistä taustavaikutuksista, mutta ei se ole minun syytäni. Totuus on vaan tarua ihmeellisempää, joskus.
Ja tuon olen huomannut elämässä joidenkin olemassa oloa tarkkailemalla, että he selvästi yhteiskunnalle hyödyllisinä tai niinä aikoina, kun ovat hyödyttäneet yhteiskuntaa. *Niin ovat niittäneet myös toisenpuolista hyötyä, eli saaneet itselle palkinnoksi naisia, rahaa, vaikutusvaltaa, sosiaalista asemaa, ihailua, on palkittu ilolla/huumorilla, onnellisuudella jne. Tämä kaikki tekoälyllä ohjatusti ihmisille jaettuna.
Niin, yhteiskunnan pohjasakkahan ei pariudu. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Olispa tosi imartelevaa, että joku haluaisi mennä naimisiin koska olet pantavan näköinen. Ei kiitos, sellaiselle avioliitolle.
Ei kai nyt pelkästään sen takia. Mutta kyllä se on yksi perusedellytys, että pitää toista fyysisesti vetävänä. Ei se suhde muuten oikein toimi.
Se on tapa tehdä sitoutumisesta vakavamman tuntuista. Päätetään että ollaan yhdessä myötä ja vastoinkäymisissä, eikä kumpikaan ole jättämässä toista. Siksi otetaan usein myös yhteinen sukunimi, se korostaa sitä että olemme nyt me. Mielestäni myös kaunis tapa ja perinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ns pantavan näkösiä on sitten siunattu elämässä yleensä paljolla sosiaalisuudella, jonka merkitystä ihmisen elämään ei voi kiistää. Eihän siitä toki omaa ansiota ole yhtään ja pelkkä ulkonäkökin johon tuo pantavuus perustuu on vain sattuman kauppaa. Vaikuttaa melko epäreilulta tämmöinen.
Onko joku väittänyt pariutumista reiluksi?
Höpö höpö, ei se avioituminen itsessään tee ketään onnelliseksi. Hyvä suhde tekee. Huono suhde päinvastoin heikentää onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sekin jotain.
Mikä palkinto avioliitto on?
Ei elämä ole mikään peli, missä pitää suorittaa eri tasoja. Ei tästä saa mitään pisteitä.
Kyllä, ihmissuhteet on vuorovaikutusta, myös uhkailu-kiristys-lahjonta -manipulaatiota.
Mihin tekoälyyn viittaat? Onko se sinun nimityksesi sille, mitä muut kutsuvat johdatukseksi tai jumalaksi?
Ikisinkku N52v
Ps. Ei ole mitään ohjekirjaa, karttaa tai huijauskoodeja. Tämä on elämä.
Täysin sen perusteella, miten toinen hyväksikatsotaan. Ei sosiaalisuuden perusteella etenkään tämän maan juoma- ja sekoilukulttuurissa. Örvelletään aikansa ja sen jälkeen muutetaan yhteen. On tässä paljonkin parisuhteita, joissa mies on huonokäytöksinen eikä siis mistään sosiaalisuudesta voi puhua, mutta siitä huolimatta nainen on tämän kanssa, koska katsoo tuon epäsosiaalisuuden läpi sormien. Eli tuo sosiaalisuuden merkitys pariutumisessa on täysin paisuteltua.
Miehellä hyvän jätkän maine, ei sosiaalisuus. Naisella sukupuoli.