Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellä on jatkuva palkkatukioikeus?

Vierailija
30.05.2022 |

Otsikon mukaan , tietääkö joku tästä ?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keillään.

Kun on ollut tietyn ajan palkkatukitöissä, niin sitten taas täyty taas olla taas olla tietty aika työttömänä, että voi saada uudestaan palkkatuki työpaikan.

Mutta on myös on niin, että koulutettu ja ammattitaitoinen palkkatuki työntekijä voi saada työpaikalta jonkun sijaisuuden, jonka palkan työnantaja maksaa kokonaan.

Sillon hän ei olen enää missään palkkatuki työssä.

Koulutettu ja ammattitaitonen ja hyvä työntekijä voi saada myös vakituisen työpaikan, esimerkiksi silloin, jos joku työpaikalta jää eläkkeelle ja hänen tilalleen tarvitaan tilalleen tarvitaan työntekijä.

Palkkatuki töihin työnantaja valkkaa eli tutkii ja valitsee tarkkaan henkilön, kenet hän ottaa.

Sillä kaikissa tapauksissahan työnantaja itse maksaa hänelle maksaa tuolle työntekijälle palkan.

Vain osa palkasta tulee tukena yhteiskunnalta.

Palkktyössä oleva työntekijä ei ole ilmainen työntekijä työntekijälle.

Toisin kuin työkokeilussa ja työelämän tutustujat olevat työntekijät ovat.

Vierailija
2/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään. Asian voit tarkistaa laista https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2012/20120916#L7P12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään. Asian voit tarkistaa laista https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2012/20120916#L7P12

Mun naapurilla on.

Vierailija
4/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurilla on.

Ja höpsis, sinua on taas kerran höpnäytetty.

Vierailija
5/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaakuntoisille oli ennen eikö enää ole? Tosin 2 vuotta kerrallaan, mutta uusittiin ilman työttömyysjaksoja.

Vierailija
6/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurilla on.

Kyllä niitä joillekkin uusitaan käytännössä vakituisesti. Kierrätyksessä nähty kun siellä on muutaman kerran ollut töissä ja orjana. Palkkaisivat oikeasti vakituiseksi. 

Vierailija
7/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaakuntoisille oli ennen eikö enää ole? Tosin 2 vuotta kerrallaan, mutta uusittiin ilman työttömyysjaksoja.

Taitaa olla kun tiedossa on yksi osaeläkeläinen jolla sopimus jo kolmatta vuotta.....

Vierailija
8/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurilla on.

Tällä(kin) kertaa olet väärässä. Onneksi olet. Naapurini jää piakkoin eläkkeelle, palkkatukityöstään... Kysy mieluummin perusteluja kuin yrität häpäistä muita.

Vierailija
9/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuen saamisesta ei kannata olla kateellinen. Palkkatuli on tehty siten, että palkkatuen maksaminen tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin työttömänä pitäminen. Palkkatuki esim 50 % tarkoittaa että työnantaja maksaa loput. Siitä maksetaan verot. Alvit päälle, kun työnantaja myy palkkatuetun työpanoksen markkinoille. Yhteiskunta säästää asumistuen, työttömyyspäivärahan, toimeentulotuen sekä terveydenhoitomenoja. Työllistetty kuluttaa saamansa palkan Suomessa, toisin kuin Kelan rahoilla elävät vapaamatkustajat. Ostoksista tukityöllistetty maksaa arvonlisäverot.  Lopputulos on, että valtio tienaa palkkatuen määrää enemmän. 

Vierailija
10/17 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se tietyillä ihmisillä koko ajan. Se vain vaihtelee mikä on se palkkatuen prosentti.

Itsellä se on ainakin mennyt niin, että aina kahden vuoden välein olisin oikeutettu 100 % palkkatukeen ja olisikohan ollut, että vuoden jälkeen edellisestä se tuki olisi ollut 50%.

Vierailija
11/17 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kun tiedossa on yksi osaeläkeläinen jolla sopimus jo kolmatta vuotta.....

Miksi yksi ja sama saa uudistaa ilman väliaikoja sopimustaan?   Onko se syy vajaakuntoisuus ?

Vierailija
12/17 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tiedoissani on ties miten pitkään lukenut "palkkatuki 50 % palkkatuki 100 %", mutta en oikein tiedä, mitä se tarkoittaa. Minua ei nimittäin ole kertaakaan pyydetty työpaikkahaastatteluun, ei edes niihin paikkoihin, jotka on tarkoitettu vain palkkatukeen oikeutetuille.

13/17 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tiedoissani on ties miten pitkään lukenut "palkkatuki 50 % palkkatuki 100 %", mutta en oikein tiedä, mitä se tarkoittaa. Minua ei nimittäin ole kertaakaan pyydetty työpaikkahaastatteluun, ei edes niihin paikkoihin, jotka on tarkoitettu vain palkkatukeen oikeutetuille.

iso vitsi koko tuki vissiin???? Täälläkin samat saa jatkaa jos naama miellyttää.

Vierailija
14/17 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso vitsi koko tuki vissiin???? Täälläkin samat saa jatkaa jos naama miellyttää.

Tiedäpä tuota. Minua vain kummastuttaa se, kuka ihmeihminen palkkatukipaikan saa, kun minua ei edes haastatella, vaikka ko. tehtävä on ollut olennainen osa uraani jo 25 vuotta.

15/17 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedäpä tuota. Minua vain kummastuttaa se, kuka ihmeihminen palkkatukipaikan saa, kun minua ei edes haastatella, vaikka ko. tehtävä on ollut olennainen osa uraani jo 25 vuotta.

Kunta esimerkkinä palkkaa mutta usein samoja uudelleen ...joskus eri ihmisiäkin.  Työtoiminnan kautta ja muuten.  Eli onhan mullakin ollut oikeus jo kauan mutta ei ole kukaan palkannut. Monella on palkkatukioikeus luulen.... pitkään työttömällä olleella ja sairastuneilla mutta SITÄ EN TIEDÄ MIKÄ SAIRAUS KELPAA JA KUKA SEN PÄÄTTÄÄ??? 

Vierailija
16/17 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki voidaan myöntää, jos työttömän vamma tai sairaus olennaisesti ja pysyvästi vaikuttaa hänen työsuoritukseensa tarjotussa tehtävässä. Tuki voi olla enintään 50 % palkkauskustannuksista. Tukijakson kesto on enintään 24 kuukautta kerrallaan.

Vierailija
17/17 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta esimerkkinä palkkaa mutta usein samoja uudelleen ...joskus eri ihmisiäkin.  Työtoiminnan kautta ja muuten.  Eli onhan mullakin ollut oikeus jo kauan mutta ei ole kukaan palkannut. Monella on palkkatukioikeus luulen.... pitkään työttömällä olleella ja sairastuneilla mutta SITÄ EN TIEDÄ MIKÄ SAIRAUS KELPAA JA KUKA SEN PÄÄTTÄÄ??? 

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2012/20120916#L7P8

ja

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2012/20120916#L7P9