Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytän maskia ja kaikki tuijottavat

Vierailija
30.05.2022 |

Jos menen ruokakauppaan tai kauppakeskukseen niin käytän edelleen maskia. Tosi monet ihmiset tölläsivät minua ja jotkut tuijottivat pitkän aikaa. Haluan käyttää maskia ja olen huomannut että suurin osa ihmisistä ei enää käytä ja se on mulle ihan ok se on jokaisen oma päätös.
Mutta oikeesti ahdistaa tosi paljon kun kaikki tölläävät ja jotkut katsoo halveksuen. En enää halua mennä kauppaan.
Saisinko ihmiset kävellä ihan rauhassa maski naamalla ja voitte keskittyä omaan tekemiseen siellä kaupassa? En mäkään töllää tai katso vihaisesti teitä ketkä ette käytä maskia.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvä, että jotkut vielä käyttää maskia. Meinaan unohtaa turvavälit kun kukaan ei niitä enää noudata, ja kun näen maskin, muistan että voisin antaa ihmisille enemmän tilaa.

Vierailija
42/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuijottavat, koska sairastuneet käyttävät maskia. Maski Ei estä tartuntaa. Näin sanoi hoitava lääkärini. Etkö tiedä?, että ei estä viruksia. Maski viestittää sairaudesta

Joku lääkäri ei kertonut kaikkea tai sitten et ymmärtänyt kaikkea. Maskeja on moneen lähtöön. Osalla ei tee mitään, mutta osa suojaa oikein käytettynä varsin hyvin.

Erikoislääkäri, Kardiologi ei käytä itsekään. Nyt puhutaan kansan-.eli kirurginmaskeista.

Kardiologi ei ole ensinnäkään sama kuin virologi eli ei mikään alan asiantuntija. Mutta, siinä oli toki oikeassa, että ns. kansanmaskeilla ei viruksia torjuta

Kardiologi tietää taatusti kadun miestä enemmän. Lisäksi ymmärtää, että vaikeuttaa hengittämistä. En käytä huolimatta siitä, että kuulun riskiryhmään. Elämä on riski. Kuka pelkää elämää?

Ei välttämättä tiedä jos se kadunmies on vaan perehtynyt asiaan kunnolla. Mutta kuka kysyy kadunmiehen tai edes kardiologin mielipidettä jos on saatavilla ihan aiheen asiantuntijoidenkin näkemyksiä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin katson ihmeissäni, heitä jotka pitävät viruksien torjunnan suhteen täysin turhaa maskia. Ja suurin osa maski-ihmisistä käyttää sellaista, että ei tuota voi kovin älykkäänä touhuna pitää.

Vierailija
44/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletkohan sä nyt tuon että kaikki töllää? Minä olen tänäänkin käynyt asioilla kaupoilla ym. maski naamalla. Enpä huomannut että kukaan olisi sen ihmeemmin töllännyt. En kyllä välitäkään toisten ihmisten töllistelyistä, että olisiko kyse sittenkin siitä. Mutta aplle, älä välitä sinäkään, pidä maskia jos haluat, niin minäkin teen.

Vierailija
45/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso ketään pahasti, käytti maskia tai ei.

Itse en käytä enää maskia, koska olen kolme rokotusta saanut ja vajaa kaksi kk sitten sairastanut myös koronan. Siihen asti käytin tunnollisesti aina julkisissa paikoissa maskia. Suurin osa sukulaisistani, ystävistäni ja koko perheeni on sairastanut koronan aika lievin oirein, myös se lähes kahdeksankymppinen astmaatikko. 

Joten uskon niin, että jokainen meistä tulee sairastamaan koronan ennemmin tai myöhemmin. Itse olen lähinnä helpottunut, että sairastin taudin lievänä pois. Joo, tiedän että jotkut voivat saada taudin vakavanakin, mutta sitä riskiä voi vähentää rokottautumalla. 

Vierailija
46/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuijottavat, koska sairastuneet käyttävät maskia. Maski Ei estä tartuntaa. Näin sanoi hoitava lääkärini. Etkö tiedä?, että ei estä viruksia. Maski viestittää sairaudesta

Joku lääkäri ei kertonut kaikkea tai sitten et ymmärtänyt kaikkea. Maskeja on moneen lähtöön. Osalla ei tee mitään, mutta osa suojaa oikein käytettynä varsin hyvin.

Erikoislääkäri, Kardiologi ei käytä itsekään. Nyt puhutaan kansan-.eli kirurginmaskeista.

Kardiologi ei ole ensinnäkään sama kuin virologi eli ei mikään alan asiantuntija. Mutta, siinä oli toki oikeassa, että ns. kansanmaskeilla ei viruksia torjuta

. En käytä huolimatta siitä, että kuulun riskiryhmään. Elämä on riski. Kuka pelkää elämää?

Elämä on riski, mutta riksi realisoitumisen todennäköisyyttä voi pienentää laittamalla kunnon maski niihin hetkiin, joissa mahdollisuus tartunnan saamiseen on normaalia suurempi. Itsellä tämä tarkoittaa käytännössä kaupassa käyntiä. Jos jotakuta kiinnostaa tuijottaa, niin siitä vaan.  

Vierailija
47/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse ainakin katson ihmeissäni, heitä jotka pitävät viruksien torjunnan suhteen täysin turhaa maskia. Ja suurin osa maski-ihmisistä käyttää sellaista, että ei tuota voi kovin älykkäänä touhuna pitää.

Tarviiko maskin pitämiseen olla mitään syytä? Ite pidän, koska auttaa sosiaalisten tilanteiden pelon kanssa. Ja osaan sanoa etten varmasti ole ainoa. Ärsyttävää vaan on kun joku vanhempi ukko tuhahtaa siihen tyyliin että mun vaatevalinnat olis pilanneet sen päivän. Ja lasken mun kangasmaskin osaksi mun asuja.

Vierailija
48/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah-evvk, siinähän tuijottavat ,jos ei ole muuta katseltavaa.

Vierailija
49/66 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsovat että tuossa menee nössö joka pelkää edelleen, vaikka maskisuositus loppui ajat sitten.

Vierailija
50/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa turvavöiden ja kypärien käyttämisestäkin on täysin turhaa kun onnettomuuksia sattuu nin harvoin.

Vierailija
51/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osoitat olevasi pelkuri ja typerys. Et uskalla elää, koska pelkäät kuolemaa niin paljon. Surullista.

Vierailija
52/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun maskisuosituksia ei enää ole, niin en käytä maskia. Ja miksi en käytä, niin siksi, että en koe siitä olevan minulle juurikaan hyötyä, kun muutkaan eivätä käytä. Ja koen sen paremman maskin, joka suojaisi myös minua käyttämisen aika raskaaksi, joten mielummin välttelen tungoksia, eli käyn kaupassa hiljaiseen aikaan, jolloin ei joudu liian lähelle toisia ihmisiä jne. 

Jos maskisuositus tulee taas, niin totta kai käytän. Missäpäin ap oikein asut, jos koet, että ihmiset tuijottelevat kun pidät maskia? Meilläpäin on ihmisillä edelleenkin maskeja ja minusta se on ihan ok, en koe tarvetta tuijotella, koska tällä hetkellä se on oma valinta kullekin. Talvella kyllä tuijottelin niitä, jotka suosituksista huolimatta kehtasivat kulkea ilman maskia, vaikka esim. kaupan ovella oli iso kyltti kehoittamassa maskin käyttöön ja tuli kuulutuksia jatkuvista. Mutta heistäkin osa luultavasti oli sellaisia, joilla oli joku ihan terveydellinen syy siihen, että eivät käytä maskia, joten en todellakaan heille huomattanut mitään. Kerran aloin kovasti yskimään maskin takana, kun yksi keski-ikäinen mamma tunki ihan viereen ja koko ajan huuteli ystävälleen jotain.  Rykäisin oikein kunnolla ja kas tuli mammalle pelokas katse ja luikki nopeasti pois.

Vierailija
53/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia edelleen liikennevälineissä ja kaupassa ja tietenkin töissä. Työskentelen vanhusten parissa ja kuulun itsekin riskiryhmään. 3 rokotetta olen saanut, mutta viimeisen teho on jo laskenut. Tällä hetkellä puolet osaston potilaista koronassa, joten suojaan FFP2-maskilla myös muita ihmisiä. Käyn kaupassa kerran viikossa ja hyvin harvakseltaan missään muuallakaan. Tällaiselle kotona viihtyvälle ei ole ollut iso muutos. Ainoastaan tuo kaupassakäynti on harventunut ja se on iso plussa.

54/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvä syy nyt on käyttää maskia kuin vaikka tammikuussa. Koronallehan ei ole tapahtunut mitään, vaan vain suositukset poistuivat eikä mediassa enää puhuta aiheesta.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että nyt kun valtaosa ei enää käytä maskia, niin tavallisesta kirurginmaskista ei taida juuri olla hyötyä. Eli ffp2 on nyt paikallaan, jos haluaa maskia käyttää. Tarkka käsihygienia on vielä tärkeämpi.

Vierailija
55/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti tehdä täysin turhasta maskista iso numero parin vuoden ajaksi, nyt se herättää vähän turhankin paljon tunteita. Maskeissa häiritsee eniten se että muistuttaa täysin mielipuolisista rajoituksista, jotka tehtiin vain poliittisista syistä.

Vierailija
56/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tule ulkopuolinen vaan harvinaisen fiksu olo. Tässä vaiheessa korostuu ihmisten oma vastuunkanto ja ajattelukyky, todettiin rajoituksia lievennettäessä. Salli mun nauraa.

Ja luultavasti käytät kirurginmaskia jolla ei ole todellisuudessa mitään tekemistä vastuunkannon tai ajattelukyvyn kanssa.

Mutta sen kuin käytät, en minä tuijota tai tuomitse, kunhan itse tiedostat että vasta ffp2 ja sitä paremmat maskit suojaavat

Vierailija
57/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KORONA ON OHI! KORONA ON OHI! KORONA ON OHI! Toista tätä mantraa ja heitä kuonokoppa roskiin.

Vierailija
58/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin katsoisin pitkään jos joku kävelee stringeissä kaupassa. 

Vierailija
59/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan se maski pois :) 

Vierailija
60/66 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ffp2 maskia, korona ei todellakaan ole ohi.

- terveydenhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän