Käytän maskia ja kaikki tuijottavat
Jos menen ruokakauppaan tai kauppakeskukseen niin käytän edelleen maskia. Tosi monet ihmiset tölläsivät minua ja jotkut tuijottivat pitkän aikaa. Haluan käyttää maskia ja olen huomannut että suurin osa ihmisistä ei enää käytä ja se on mulle ihan ok se on jokaisen oma päätös.
Mutta oikeesti ahdistaa tosi paljon kun kaikki tölläävät ja jotkut katsoo halveksuen. En enää halua mennä kauppaan.
Saisinko ihmiset kävellä ihan rauhassa maski naamalla ja voitte keskittyä omaan tekemiseen siellä kaupassa? En mäkään töllää tai katso vihaisesti teitä ketkä ette käytä maskia.
Kommentit (66)
Viime viikolla kaupassa eräs tuntematon kommentoi maskin käyttöä. Ekan kerran koskaan. Maskittomille ei saanut aukoa päätää, mutta maskia käyttävälle saa? Mitä se kenellekään kuuluu, vaikka kulkisi Mikko Hiiri -naamari päällä kylillä.
Mä käytän nykyään bad face day maskia
Siinähän tuijottavat. Jos olisivat fiksuja, ymmärtäisivät olla eleettömästi tyytyväisiä siihen, että edes joku on varovainen. Tartunnan saamisen todennäköisyys on tällä hetkellä pieni erityisesti siksi, että sairastuneita on vähän - mutta jos kohdalle sattuu, tartuntamekanismit ovat samat kuin ennenkin. Siitä se haitariliike taas lähtee, kunhan syksymmälle päästään.
Minä käytän kaupassa vielä maskia, ja en ole koskaan huomannut kenenkään tuijottavan minua.
Jos joku tuijottaa, niin omapa on mielenterveyshäiriönsä.
Mitä väliä? Itse en kytää tuijotetaanko minua kaupat Itis tai Helsnki 92 tai 94 koska maski kaupat,julkiset, sisätilat naamassa,perjantai liikunta ainoa pienessä salissa. Minun asia..Kun suoistukset oli en kytänyt noudatiko ihmiset suosituksia? Joten antaka maski niden pitää ketkä haluavat? Ei ole teidän rahoista pois , ihmisten maskin käyttö.Vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka eivät käytä maskia ja katsovat halveksien niitä jotka käyttävät maskia ovat kyllä typeriä. Miksi ei vieläkään ymmärretä että ihmiset päättää itse käyttääkö maskia vai ei. Miksi ne jotka eivät käytä maskia ihmettelevät jos joku muu käyttää maskia mitä se teiltä muka on pois? Ihme touhua antakaa ihmisten elää, olla ja käyttää maskeja jos haluaa!!!!!!
Minä en taas ymmärrä miksi muiden mielipide omaan terveyteen liittyvässä asiassa on niin tärkeä. Jos joku katsoo "halveksivasti" niin siinähän sitten katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuijottavat, koska sairastuneet käyttävät maskia. Maski Ei estä tartuntaa. Näin sanoi hoitava lääkärini. Etkö tiedä?, että ei estä viruksia. Maski viestittää sairaudesta
Joku lääkäri ei kertonut kaikkea tai sitten et ymmärtänyt kaikkea. Maskeja on moneen lähtöön. Osalla ei tee mitään, mutta osa suojaa oikein käytettynä varsin hyvin.
-Parempi maski kaupungilla kuin tehohoidossa.
-Ne ei tuijota jotka kuolivat jo.
-Pidän maskia koska haluan elää vielä ensi vuonnakin.
Mä käytän vielä maskia sen takia, kun en halua olla se ku tartuttaa esim meidän mummolat, käyn siellä melkeen päivittäin, enkä ymmärrä miksei ne jotka ei käytä suusuojaa, ajattele muita ku itteensä
Muistan kun kerroin n. kuukausi sitten samasta ilmiöstä, Halpa-Hallin kassajonossa vanhempi mies kääntyi jatkuvasti mulkoilemaan mua :D Alapeukutettiin nevadaan ja sanottiin että puhun potaskaa. Joopa joo.
En enää jaksa välittää muista, katsoo jos katsoo. Jos alkaa valittaan niin alan rykimään keuhkoja pihalle (kasvo naamalla tietty).
Vierailija kirjoitti:
Ap, tuijottavat, koska sairastuneet käyttävät maskia. Maski Ei estä tartuntaa. Näin sanoi hoitava lääkärini. Etkö tiedä?, että ei estä viruksia. Maski viestittää sairaudesta
Jos lääkärisi puhui kirurginmaskeista, oli ihan oikeassa. Jos väitti noin FFP2&3 maskeista, vaihda lääkäriä juosten, noin epäpätevän hoidossa ei mahda olla turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kerroin n. kuukausi sitten samasta ilmiöstä, Halpa-Hallin kassajonossa vanhempi mies kääntyi jatkuvasti mulkoilemaan mua :D Alapeukutettiin nevadaan ja sanottiin että puhun potaskaa. Joopa joo.
En enää jaksa välittää muista, katsoo jos katsoo. Jos alkaa valittaan niin alan rykimään keuhkoja pihalle (kasvo naamalla tietty).
Siis kasvomaski naamalla, tietty ne kasvot on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku lääkäri ei kertonut kaikkea tai sitten et ymmärtänyt kaikkea. Maskeja on moneen lähtöön. Osalla ei tee mitään, mutta osa suojaa oikein käytettynä varsin hyvin.
Erikoislääkäri, Kardiologi ei käytä itsekään. Nyt puhutaan kansan-.eli kirurginmaskeista.
Vierailija kirjoitti:
Naamavaippailijan painajainen kun erottuu joukosta
Naamavaippailijat on pervoja miehiä, jotka käyttää käytettyjä vaippoja naamalla. Älä jooko tuo tollasia sanoja normikäyttöön :D
Jep, mä olen nyt bussin ainoa maskinaama. Kukaan ei tuijota. Pian menen tavarataloon. En riisu maskia ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoislääkäri, Kardiologi ei käytä itsekään. Nyt puhutaan kansan-.eli kirurginmaskeista.
Kardiologi ei ole ensinnäkään sama kuin virologi eli ei mikään alan asiantuntija. Mutta, siinä oli toki oikeassa, että ns. kansanmaskeilla ei viruksia torjuta
Minä pidän FFP2-suojainta. Olen käyttänyt jo maaliskuusta 2020. Kyllä minäkin ihmeissäni tuijotan muita ihmisiä että minne yhtäkkiä on kaikkien halu suojella toisiaan hävinnyt. En vain käsitä. Maskittomana kulkeminen kertoo itsekkyydestä ja typeryydestä. Nyt näkee ketkä ovat älykkäitä: he käyttävät suojaa/maskia. Tästä on esim. se hyöty että heti bongaa fiksut miehet.
Jos minua joku tuijottaisi niin laulaisin suojani alla: törkyturpa, törkyturpa, käyppä tänne, emme pelkää joululaulun melodialla.
Mitä olen ollut yhteydessä muissa maissa asuviin niin siellä on ihan normaalia esim. tapaamisissa ja tunneilla edellyttää muilta maskinkäyttöä sekä rokotusta. Esim. opettajat eivät opeta jos ei rokotusta, samoin esiintyjät eivät esiinny jos heidän koronaturvallisuuttaan ei taata.
Muistutan vielä, nyt on tartuntoja ja kuolemia moninkertaisesti niihin aikoihin verrattuna kun rajoituksia ja maskisuosituksia oli. Tilanne ei ole ohi eikä parantunut, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kardiologi ei ole ensinnäkään sama kuin virologi eli ei mikään alan asiantuntija. Mutta, siinä oli toki oikeassa, että ns. kansanmaskeilla ei viruksia torjuta
Kardiologi tietää taatusti kadun miestä enemmän. Lisäksi ymmärtää, että vaikeuttaa hengittämistä. En käytä huolimatta siitä, että kuulun riskiryhmään. Elämä on riski. Kuka pelkää elämää?
No kyllä varmasti tuijotetaan kun ei niitä maskeja viitsi enää juuri kukaan käyttää.
Huvittavaa kun tämä ei tajua olevansa itse se lammas. Ylhäältä kun sanotaan että maskia ei enää tarvitse käyttää, niin hänkään ei käytä. Juuri maskista erottaa tällä hetkellä katukuvassa fiksun ihmisen, näitä on noin kymmenen prosenttia. Ja näinhän se yleensä menee, 90 % kansasta on yksinkertaisesti tyhmää sakkia.