Etelän loma, minne rannalla kännykkä ja avain yms?
Jos mennään hotellin lähirannalle, niin kännykkä ja muut arvotavarat jäävät tietty hotellin lukkokaappiin ja mukaan tulee vain vähän käteistä, mutta suunnitelmissa on tehdä päiväreissu kauemmas isommalle rannalle, jolloin mukana on pakosta enemmän rahaa ja kännykkä. Minne nämä piiloon uimisen ajaksi?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
No mihin sä kotimaassa jätät kamat uimarannalla? Luultavasti sinne kassiisi. Ihan samalla lailla siellä etelässä. Ei mun kamoja kukaan koskaan oo kaivellu, vaikka matkoja on +20. Toki mä vähän pidän vedestä silmällä niitä kamojani, josko sinne joku ilmestyy.
Kotimaassa yleensä jätän avainta lukuunottamatta kaikki kotiin.
Nyt haluan ottaa kännykän mukaan, jos eksytäänkin ja tarvitaan apua :D
Tyhjään aurinkorasvatuubiin. Vauvan vaippaan. Pieneen pussiin, minkä hautaa viltin alle hiekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hysteerikoille on myynnissä vedenkestäviä kaulapussukoita.
Tällaisen varmaan hankin :D
Minulla oli tällainen Tatra-vuoriston vaelluksella, siellä oli usein rajuja vesikuuroja. Hyvä se oli myös suunnistaessa. Uidessa en kyllä käyttänyt sitä. Nykyinen puhelin ei vain mahdu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut rantakassissa eikä koskaan ole ollut ongelmia.
Mulla ollut kasseissa eikä koskaan ongelmia. Kannattaa ostaa vaan isot uikkarit että mahtuu.
Joku jää vahdiksi, uimaan vuorotelle. Tai vaivihkaa kaivatte kuopan hiekkaan ja laitatte tavarat pienesä pussissa kuoppaan, peitätte, ja laitatte vaikka kengät kuopan päälle merkiksi.
Työnnä naisen karvalompakkoon piiloon. Kännykän voi työntää kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen kaverin kanssa kahdestaan ja olisi kiva pulikoida yhdessä.
Ompele biksupöksyjen sisään pussukka. Kukaan ei taatusti tule kaivelemaan.
Nykymuodin mukaisiin biksuihin ei taida sellainen oikein mahtua...
Olen tätä samaa asiaa ihmetellyt monet kerrat. Kamojen vahtipalvelulle pientä korvausta vastaan voisi olla varmaan käyttöä uimarannoilla?
Minulla on vedenkestävä "olkalaukku", johon laitan kännyn, avaimet ja rahat, kun menen uimaan. Niitä myydään joissakin retkeily- ja matkalaukkukaupoissa. Ainoa mikä pitää muistaa on huolellinen kiinnitys ja sulkeminen.
Jonkinlainen kevyt juoksuliivien tapainen uimaliivi mesh-verkkokankaasta voisi olla hyvä ratkaisu. Ei haittaisi uimista, sen taskuihin saisi kamat suojaan ja se kuivuisi nopeasti auringossa. Liivi myös suojaisi uidessa selkää auringolta.
Vuorotellen uimaan, niin toinen vahtii kamoja.
Sieltä mereltä on tosi hankala ja hidas lähteä juoksemaan merta pitkin jos joku rosvoaa sun kassisi tai pussukat, vaikka näkisitkin tuoreeltaan rosvouksen.
Mietin tuota vedenkestävää kaulapussia: miten niiden kanssa toimitaan jos haluaa hyppiä pomppulaudoilta, eli onko se sellainen rintaliivimäinen kehoon teipattava pussi ettei se siis lepata pitkin. Olisi epämukavaa ja vaarallista jos se lerputtaisi kuin joku siipi, siis hyppiessä.