Mummon haju
Olen alkanut viime päivinä tuoksua mummolta! Tuoksu, jonka olen lapsesta asti assosioinut vanhoihin ihmisiin. Haju ei ole paha, ei voimakas, ei minkään kemikaalin tai eritteen haju. Ei myöskään liity välttämättä mihinkään sairauteen. Oma mummo(la) tuoksui tältä aina, kauan ennen kuin mummo sairastui ja kuoli. Tuoksu on siis aika neutraali, lähes kliininen. Ei johdu huonosta hygieniasta. Ruokavaliossa tai lääkityksessä ei ole tapahtunut muutoksia. Toinen oire on ollut yleinen turvotus, joka ei johdu kuukautiskierrosta. (Nyt se on se aika kuukaudesta, kun normaalisti olisin kaikkein vähiten turvoksissa.) Myös migreeniä tullut paljon herkemmin kuin normaalisti. Mitä tässä tapahtuu? Vaihdevuodet? Vanhuus? Mummoutuminen? N46
Kommentit (17)
Mä en haise ainakaan millekään. T. Nainen 49v
Ymmärrän mitä tarkoitat. Olen työskennellyt vanhustyössä. Koin aikoinani järkytyksen, kun havaitsin äidissäni mummon hajun. Myös suhteellisen nuori työkaverikin haisi mummolta. Olen miettinyt, mikä tuon aiheuttaa.
Miksi jotkut haisevat mummolle, mutta toiset ei? Liittyykö mummohaju hormoneihin?
Mummoudut. Ei tuossa muuta. Haju on osa sitä.
Mun ystävä mummo haisee ainakin todella pahalle ja tunkkaselle. Hällä on kyllä hygieniassa petrattavaa.
Mä luulen ap että olet kuolemassa. Haju liittyy siihen.
Mummot ovat sisältä jo kuolleita, eivät vaan vielä tiedä sitä. Haju sen kertoo.
Laita sormi korvalehden taa, hiero kunnolla ja nuuhkaise. Sama toiselle korvalle. Haju saattaa muuten olla erilainen! Toinen tuoksahtava kohta on rintojenaluset, vaikka aamulla olisi käynyt suihkussa.
Kyllä se siis on hygieniakysymys, ja ikäkysymys. Huomasin että talineritys ja hikoilu on muuttuneet sen jälkeen kun täytin 40, luulen että johtuu yöhikoilusta vaikka en siihen heräilekään.
Ratkaisin nämä molemmat pyyhkimällä suihkujen välissä korvantauksia kasvovedellä ja käyttämällä rintojen alle antiperspiranttia siinä missä kainaloihinkin. Paljon ei tarvitse laittaa, mutta pieni sipaisu poistaa ongelman.
N43
Mummun haju johtunee vaihdevuosista..
Kotona ei ole tuuletettu tarpeeksi
Elämä on muuten aika karseaa. Tuommoset kaikki hajutkin.
Mun äiti ei haise mummolle enkä mäkään haise. En ihan tiedä millaista hajua tässä tarkoitetaan?
Ei mun korvantaukset haise millekään. Kokeilin.
Tämä on provo. Vanha mies kirjoittaa naisena. Exä = vanha mummo = alkanut haista = haiseminen ei tarkoita esim ihmisen ominaishajua, parfyymeja tai kemikaaleja... kohta ei kestä enää tilannetta... RÄJÄHTÄÄ mummonsa käsiin???
T. Erittäin Kirkas Mummo
P.S. Hahahahaa - jäitpäs kiinni!
Muistan kyläilyn mummon luona.Oli mummon keinutuoli, rakastin sitä tuoksua, oli mummun haju ja oli mummun tuoksu siinä istuimessa.
Sama tapahtunut minulla. Ikää 50+.