Korona: En ymmärrä! Mitä tässä tapahtuu?
Katsoin THLn sivuista tilastoja. Koronkuolemat ovat noin viisinkertaistunut viime vuoden lopusta lähtien.
Järkyttävä miltä pylväsdiagrammi näyttää.
Mistä syystä luvut ei näytetä enää päivittäin uutisissa vaikka tilastot näyttä huimasti pahemmalta kuin vuonna 2020 ja 2021.
Silloin oli kymmeniä kuolemia per viikko. Nyt satoja!!!!!
Kommentit (1207)
Vierailija kirjoitti:
Tätä touhua ei meinaa kyllä millään uskoa. Kansa on pahasti jo jakautunut.
On mutta toisaalta sellainen pieni toivonpilkahdus on jo nähtävissä, että ihmisten silmät alkaa vakaumuksestaan huolimatta avautua sen suhteen, että koronapandemia hoidettiin päin sitä itteään hallituksen toimesta.
Turha tästä on enää kenenkään toisia kansalaisia syyttää. Harvempi meistä on voinut vaikuttaa mihinkään mitenkään ainakaan rajoitusten/rokotusten/antaa levitä-strategian suhteen.
Vastuussa tästä kaikesta on nykyinen pm hallituksineen. Ei kukaan muu.
Salmisen kommentit ovat uskomattomia. Pitikö hänen hoitaa terveyttä vai taloutta?
Vierailija kirjoitti:
Maskipakko FFP2
Maskipakko riskiryhmäläisille ja kyyti Kiinaan
Kyllä on todellakin koronaa vielä liikkeellä. 2 vuoden aikana ei tuttavapiirissäni kukaan sairastanut. Nyt kun maskipakko häipyi ja luullaan että koronakin hellitti niin ei tosiaan. Itse olen nyt sairaana. Vasta ollut äitini, pari vanhempaa sukulaista, serkkuja. Ja nämä vain tästä lähipiiristä jotka tiedän. Näköjään käy kaikki läpi. Kivat ylioppilasjuhlat. Varsinkin niiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008855040.html
Lasse Lehtonen kertoo, että uusi, omikronia tarttuvampi variantti lähtee leviämään juuri nyt kesällä. Se on jo Suomessa.
Ihan sama, että onko tarttuvampi, sillä vanha omikronkin on ollut tarpeeksi tarttuva. Toivottavasti tulee lievänä.
Meillä oli joku omikron melko lievänä. Saatiin tartunta suojautoimenpiteidenkin läpi (rokotteet, maskit, käsihygienia, etäisyydet ja vähemmän tarpeellisten menojen välttely). Kaupoissa yskitään allergisen kuuloisesti, mutta omikron kuulosti aivan samalta!
Sairastuitte rokotteista, milloin te tajuatte tämän?
Kyselkää rokottamattomilta, onko ne sairastuneet? Ei, vain rokotetut sairastuu, rokotteista!
Koronarokote on myrkky:
https://www.dropbox.com/s/4j0miwyk3ovdqdc/Infografia%20ingl%C3%A9s.pdf?…
No, kyllä tässä itse hetki sitten sairastin, rokottamaton olen. Rokottamaton tuttu sairasti loppuvuodesta. Jne.
Niin niin.....
Rokottamattomathan juoksevat koronatesteissä, juuuuuu
..no mulla ainakin rokottamaton ystävä keväällä sairasti, ihan testeissä kävi,kun työpaikan takia oli pakko saada virallinen testitulos, että saa haettua tartuntatauti päivärahaa. Että kyllä rokottamattomatkin sairastuneet joutuu toisinaan testeissä käymään. Samoin sairasti rokottamaton saattohoidossa oleva vanhus koronan, sekin ihan testeillä todettu. Itse sairastin helmikuussa kolmella rokotteella. Tauti kesti 3 päivää ja oli kuumeeton. 5pv. Poissa töistä.
Kolmen-neljän piikin jälkeen ’koronakuolemia’ on ollut miltei 1000 kuukaudessa ja nyt todetaan, että on epärealistinen ajatus ettei Suomessa saisi kuolla mihinkään? Näin olisi pitänyt sanoa ennen piikkejä, eli silloin kun kuolleisuus ei poikennut normaalista. Nyt sen sijaan kuolleisuuden ollessa suurempaa kuin koskaan mittaushistoriassa, se on yksinkertaisesti väärin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/05216527-0fdc-4869-8238-b419918ce…
Muistutan vielä, että 2020 ’koronakuolemia’ oli siis 500. Nyt piikityksien myötä kaikki kuolleisuus on ollut ennätyslukemissa ja vainajien säilytyspaikatkin uhkaa loppua ympäri Suomea. Jokaisen oikealla asialla olevan asiantuntijan pitäisi kyllä ymmärtää keskeyttää piikitys (sikainfluenssapiikin tavoin), että asia voitaisiin selvittää. Siitä ei ole kahta sanaa. Nyt sen sijaan asian maton alle lakaisemalla nämä sallivat tämän jatkua ja osoittavat näin oman syyllisyytensä. Jokaisen itsenäisesti ajattelevan ihmisen pitäisi ymmärtää, mistä tässä nyt on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Nii-ih, 99,4% järkeviä, jotka käyttävät tieteen saavutuksia suojatakseen itseään ja 0,6 % kristalleja, jotka ovat periaatteesta kaikkea vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mutta toisaalta sellainen pieni toivonpilkahdus on jo nähtävissä, että ihmisten silmät alkaa vakaumuksestaan huolimatta avautua sen suhteen, että koronapandemia hoidettiin päin sitä itteään hallituksen toimesta.
Turha tästä on enää kenenkään toisia kansalaisia syyttää. Harvempi meistä on voinut vaikuttaa mihinkään mitenkään ainakaan rajoitusten/rokotusten/antaa levitä-strategian suhteen.
Vastuussa mistä ? Siitä, ettei menty Ruotsin mallin mukaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuussa mistä ? Siitä, ettei menty Ruotsin mallin mukaan ?
eri -mielestä politiikan puuttumisesta lääketieteen hoitokäytäntöön.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko venäläisen influenssan, eli ryssänkuumeen? Se vaelsi maailmalla kuusi vuotta ja hävisi sitten. Tappoi miljoona ihmistä.
Nyttemmin on arveltu, ettei se ollutkaan influenssa, vaan koronaviruksen aiheuttama tauti, samanlainen kuin tämä nykyinen.https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ven%C3%A4l%C3%A4inen_influenssa
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/efab1afa-3eb6-4656-a9fa-202b0…
Linkistäsi:"mutta kuolleisuus oli alhainen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapassi, sulut yms muu perusoikeuksien tallominen oli vain alkua. Se oli harjoitus siitä, miten saadaan kansa kyykkyyn.
Eikös teidän mielestä passista pitänyt tulla digitaalinen id, jopa implantti ? Ei ole näkynyt ? Mitä rajoituksia vielä on - eikös ennustukset sanoneet, että rajoitukset vain tiukkenevat ?
Tulossa on koko ajan.
https://vm.fi/digitaalisen-henkilollisyyden-hanke
Valtiovarainministeriö asetti 8.10.2020 hankkeen digitaalisen henkilöllisyyden ja sen hyödyntämistapojen kehittämiseksi (VM161:00/2020).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008855040.html
Lasse Lehtonen kertoo, että uusi, omikronia tarttuvampi variantti lähtee leviämään juuri nyt kesällä. Se on jo Suomessa.
Ihan sama, että onko tarttuvampi, sillä vanha omikronkin on ollut tarpeeksi tarttuva. Toivottavasti tulee lievänä.
Meillä oli joku omikron melko lievänä. Saatiin tartunta suojautoimenpiteidenkin läpi (rokotteet, maskit, käsihygienia, etäisyydet ja vähemmän tarpeellisten menojen välttely). Kaupoissa yskitään allergisen kuuloisesti, mutta omikron kuulosti aivan samalta!
Sairastuitte rokotteista, milloin te tajuatte tämän?
Kyselkää rokottamattomilta, onko ne sairastuneet? Ei, vain rokotetut sairastuu, rokotteista!
Koronarokote on myrkky:
https://www.dropbox.com/s/4j0miwyk3ovdqdc/Infografia%20ingl%C3%A9s.pdf?…
No, kyllä tässä itse hetki sitten sairastin, rokottamaton olen. Rokottamaton tuttu sairasti loppuvuodesta. Jne.
Niin niin.....
Rokottamattomathan juoksevat koronatesteissä, juuuuuu
..no mulla ainakin rokottamaton ystävä keväällä sairasti, ihan testeissä kävi,kun työpaikan takia oli pakko saada virallinen testitulos, että saa haettua tartuntatauti päivärahaa. Että kyllä rokottamattomatkin sairastuneet joutuu toisinaan testeissä käymään. Samoin sairasti rokottamaton saattohoidossa oleva vanhus koronan, sekin ihan testeillä todettu. Itse sairastin helmikuussa kolmella rokotteella. Tauti kesti 3 päivää ja oli kuumeeton. 5pv. Poissa töistä.
En ole tiennyt, että testittömyydellä ja rokottamattomuudella olisi joku korrelaatio. Olen rokottamaton ja jokusen kerran käynyt virallisessa testissä (joista yksi pos) ja jokusen kotitestin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua puhua koronasta enää, mutta se jyllää ehkä pahempana kuin koskaan.
Missä se jyllää? Koko korona-aikana en ole tuntenut ketään jolla on korona. EIkä se ole vaiktutanut minun elämääni millään tavalla ja ystäviä on lähes sata ja tuhat päälle kaikki internettuttavuudet. Kenelläkään ei ole koronaa. Lopettakaa. Joku mummo nyt saa delata saatana ilmanmuuta.
Kaikki perheessäni on sairastanut koronan (minä kahdesti). Ystäväpiiristäni noin kymmenen on sairastanut koronan. Valitettavasti kaverini ihana ja aina niin aurinkoinen mummu kuoli tähän tautiin helmikuussa.
Missä hevon kuusessa asut, jos et ole sairastanut koronaa tai et edes tunne koronaan sairastuneita?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on todellakin koronaa vielä liikkeellä. 2 vuoden aikana ei tuttavapiirissäni kukaan sairastanut. Nyt kun maskipakko häipyi ja luullaan että koronakin hellitti niin ei tosiaan. Itse olen nyt sairaana. Vasta ollut äitini, pari vanhempaa sukulaista, serkkuja. Ja nämä vain tästä lähipiiristä jotka tiedän. Näköjään käy kaikki läpi. Kivat ylioppilasjuhlat. Varsinkin niiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuitte rokotteista.
Vierailija kirjoitti:
Muistutan vielä, että 2020 ’koronakuolemia’ oli siis 500. Nyt piikityksien myötä kaikki kuolleisuus on ollut ennätyslukemissa ja vainajien säilytyspaikatkin uhkaa loppua ympäri Suomea. Jokaisen oikealla asialla olevan asiantuntijan pitäisi kyllä ymmärtää keskeyttää piikitys (sikainfluenssapiikin tavoin), että asia voitaisiin selvittää. Siitä ei ole kahta sanaa. Nyt sen sijaan asian maton alle lakaisemalla nämä sallivat tämän jatkua ja osoittavat näin oman syyllisyytensä. Jokaisen itsenäisesti ajattelevan ihmisen pitäisi ymmärtää, mistä tässä nyt on kyse.
V. 2020 yhteensä 558 koronakuolemaa, koronaan tai sen kanssa.
Nyt siis 1000/kk! Ylikuolleisuus alkoi samaan aikaan 2. piikitysten kanssa. Tehkää johtopäätökset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V. 2020 yhteensä 558 koronakuolemaa, koronaan tai sen kanssa.
Nyt siis 1000/kk! Ylikuolleisuus alkoi samaan aikaan 2. piikitysten kanssa. Tehkää johtopäätökset!
Ei näistä saa puhua vaikka tyhmemmänkin pitäis snaijata.
Salminen avustajineen on vissiin lueskellut ketjua kun tuli taas tarve tulla julkisuuteen mökeltämään kuinka meillä olisi varmaan 10x enemmän sairastumisia ja kuolemia ilman rokotteita. Varmaan mutta ei varmasti?
Sen sijaan se jäi esim kertomatta/vertailematta mikä tartuntatilanne olisi jos olisi noudatettu muutamaa rajoitusta pelkkiin vuotaviin rokotuksiin luottamisen sijaan ja kaikkien rajoitusten purkamisen sijaan.
Tai jos olisi vain rajoitettu eikä olisi rokotettu ketään? Olisiko silloinkin enemmän kuolemia kuin nyt? Ainakin originaalin (jonka väitetään olleen vaarallisin) aikana kuo lemia tuli huomattavasti vähemmän mitä nyt "lievän" omikronin ja rokotusten aikana.
Hitaammankin luulisi osaavan jo tehdä johtopäätöksiä. Toki jos edelleen pitää nuoleskella hallitusta ja pitää sitä onnistujana koronapandemian hoidossa niin sitten on tietysti vaikeampaa olla rehellinen.