Käytätkö hiustenkuivaajaa?
Kuvittelin, että valtaosa (naisista) käyttää, mutta näin ei ilmeisesti olekaan? Itse en voisi elää ilman hiustenkuivaajaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän hyvin harvoin, ja silloinkin kuivaan viileällä ilmalla.
Kuuma ilma vahingoittaa hiusta, ja yritän muutenkin käyttää mahdollisimman vähän hiustuotteita.
Tätä on muuten tutkittu, ja on todettu, että föönaus rasittaa hiusta VÄHEMMÄN kuin se, että niiden antaa kuivua vapaasti.
Oon kuullut tämän väitteen jossain muuallakin, mutta pikagooglailulla ei oikein mitään järkevää lähdettä löytynyt. Oisko vain markkinointikikka? Maalaisjärjellä ajateltuna mikä tahansa materiaali ihmisen kudoksista tekstiileihin ja peltiin kärsii kuumana puhaltavasta ilmavirrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tarvinnut. Enkä ymmärrä miksi hiukset eivät saisi pesun jälkeen kuivua ihan itsestään.
No on sulla varmaan jotain älyllisiä ongelmia, jos et tuota ymmärrä. Toiset haluavat lähteä suihkunraikkaana töihin, eikä viitsi oikein kolme tuntia aikaisemmin herätä sen takia, että hiukset saisivat kuivua itsekseen. Märällä tukalla on myös ikävä lähteä pakkaspäivänä pyöräilemään. Mutta sitähän sinä ressukka et voi ymmärtää.
Vaikea kyllä ymmärtää yhtälöä miksi lähteä suoraan suihkusta muutenkaan pyöräilemään, eikös se suihkun funktio siinä vähän niin kuin katoa sitten heti. Mikset peseydy iltaisin niin kuin me normaalit ihmiset?
En käytä. Heitin juuri kuivaajani roskiin. Se oli huono ja teki hiuksistani yhden takkupesän.
Ostan joskus uuden. Toivottavasti paremman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tarvinnut. Enkä ymmärrä miksi hiukset eivät saisi pesun jälkeen kuivua ihan itsestään.
No on sulla varmaan jotain älyllisiä ongelmia, jos et tuota ymmärrä. Toiset haluavat lähteä suihkunraikkaana töihin, eikä viitsi oikein kolme tuntia aikaisemmin herätä sen takia, että hiukset saisivat kuivua itsekseen. Märällä tukalla on myös ikävä lähteä pakkaspäivänä pyöräilemään. Mutta sitähän sinä ressukka et voi ymmärtää.
Vaikea kyllä ymmärtää yhtälöä miksi lähteä suoraan suihkusta muutenkaan pyöräilemään, eikös se suihkun funktio siinä vähän niin kuin katoa sitten heti. Mikset peseydy iltaisin niin kuin me normaalit ihmiset?
Oletko koko päivän hikisenä, haisevana ja likaisena ihmisten ilmoilla? Kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pyöräile mitään kilpapyöräilyä. Mikset sinä peseydy aamuisin, että tuoksuisit raikkaammalta? Ällöttäviä sellaiset, jotka vetää vaatteet päälle suoraan sängystä noustua. Kaikki yön muhjut siinä iholla haisemassa, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän hiustenkuivaajaa hyvin harvoin. Saan sillä hiukseni kuiviksi 5-10 minuutissa. Ihan itsestään ne kuivuvat n. 1 tunnissa.
Kun taas ystäväni, jolla on hyvin epäsuomalainen hiuslaatu: Hänellä menee tunti siihen, kun hän kuivattaa hiuksensa hiustenkuivaajalla. Jos hiukset ovat vähänkin pidemmät, kuin juuri ja juuri olkapäälle, ei se tunti edes riitä. "Nehän homehtuu, jos ne letittää märkänä!" Hän on joskus kauhistellut.
Hyvä kuivaajamerkki? Suositeltaa.
Mulla oli braun mutta se hajosi ja sitten ostin jonkun babylissin mutta se oli sikahuono.
Tällä palstalla ei kyllä onnistu mikään keskustelu ilman että aikuiset(!!!!!) ihmiset alkavat haukkumaan, yökkimään ja lällättelemään toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuma ilma vahingoittaa hiusta, ja yritän muutenkin käyttää mahdollisimman vähän hiustuotteita.
Tätä on muuten tutkittu, ja on todettu, että föönaus rasittaa hiusta VÄHEMMÄN kuin se, että niiden antaa kuivua vapaasti.
Miten, jos menen hiustenpesun jälkeen ulos, portaille istumaan? Siihen tuulee aina. Ja annan tuulen kuivattaa hiukseni? Onko se saman arvoinen vai huonompi vaihtoehto kuin föönaaminen? Vai pitääkö olla nimenomaan se keinotekoinen tuuli, jolla ne hiukset kuivatetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli braun mutta se hajosi ja sitten ostin jonkun babylissin mutta se oli sikahuono.
Olen käyttänyt Braunia. Suosittelen monenkymmenen vuoden kokemuksella. Föönillä saan kuohkean pohjan kampauksen tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten, jos menen hiustenpesun jälkeen ulos, portaille istumaan? Siihen tuulee aina. Ja annan tuulen kuivattaa hiukseni? Onko se saman arvoinen vai huonompi vaihtoehto kuin föönaaminen? Vai pitääkö olla nimenomaan se keinotekoinen tuuli, jolla ne hiukset kuivatetaan?
Ei ole sama. Hyvä pohjatyö vaatii föönin. Muotoilutuotteilla loihdit kestävän kampauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli braun mutta se hajosi ja sitten ostin jonkun babylissin mutta se oli sikahuono.Olen käyttänyt Braunia. Suosittelen monenkymmenen vuoden kokemuksella. Föönillä saan kuohkean pohjan kampauksen tekoon.
Okei. Kiitos vinkistä. :)
Vierailija kirjoitti:
"ilman kuivaajaa ovat pörröiset ja littanat, ja taipuvat ihan väärään suuntaan."
Pitkien ja paksujen hiusten kuivuminen myös kestää aika kauan eikä kosteilla hiuksilla voi mennä nukkumaan, ellei halua, että aamulla herää epämääräisen (ja vielä kostean) käkkyrän kanssa.
Ap
Jos menee märollä hiuksilla nukkumaan, eikö siinä tyyny ennen pitkää homehdu?
En käytä kuin äärimmäisessä pakossa (esim. tuleekin yhtäkkiä kiire lähteä jonnekin ja hiukset märät) sekä tuohon alusvaatteiden kuivaamiseen pulmatilanteissa :D Pesen hiukset joka 3. päivä (alku)illalla ja annan kuivua omia aikojaan ennen nukkumaanmenoa. Föönauksen jättäminen on kohentanut hiusteni kuntoa selvästi, en enää palaisi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kuullut tämän väitteen jossain muuallakin, mutta pikagooglailulla ei oikein mitään järkevää lähdettä löytynyt. Oisko vain markkinointikikka? Maalaisjärjellä ajateltuna mikä tahansa materiaali ihmisen kudoksista tekstiileihin ja peltiin kärsii kuumana puhaltavasta ilmavirrasta.
Tuskin kukaan käyttää KUUMAA ilmaa? Tässä blogitekstissä on referaatti tuosta tutkimuksesta https://www.virvefredman.com/ostolakossa/foonaus-on-hellavaraisin-tapa-…
"Jos pitkien hiusten antaa kuivua luonnollisesti, ovat ne monilla jopa muutamia tunteja märät tai kosteat, eli venyneessä ja hauraassa tilassa. Paitsi että ne ovat tuona aikana tavallista altiimpina vaurioille, voi toistuva pitkään jatkuvassa venymistilassa oleminen käytännössä siis jopa haurastuttaa niitä."
Käytin nuorempana kun minulla oli erilaisia lyhyempiä hiusmalleja. En olisi voinut kuvitellakaan tulevani toimeen ilman.
Nyt olen yli viidenkymmenen ja minulla on pitkä tukka. Hiuslaatu on aivan erilainen nykyään. Harmaata jäykempää osa ja tukka kihartuu hurjasti. Kuivanlainenkin se on. Föönillä se on aivan hirveä peikkokasa!
En siis föönaa enää. Päin vastoin: entisen kohotuksen sijaan yritän litistää ja siloittaa tukkaa hiuksiin jätettävällä selvittelyaineella.
Pesen tukan aamulla ja mulla on tapana herätä niin aikasin, että kyllä se ehtii kuivua.
En käytä. Pesen hiukset illalla pari kertaa viikossa. Aamuisin muotoilen kuivan tukan tupeeraamalla ja suoristusraudalla. Paljon nopeampaa kuin föönaus. Polkkapituinen tukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koko päivän hikisenä, haisevana ja likaisena ihmisten ilmoilla? Kuvottavaa.
Mä esimerkiksi en pese joka aamu tukkaa vaan sitaisen sen ylös suihkun ajaksi. - eri
Köytän kuivaajaa, koska hiukset kuivaa muuten ihan hirveän hitaasti. Minun hiuslaatu on ohutta ja lasimaista, mutta hiuksia on paljon, joten kosteus ei pääse haihtumaan. Kosteilla hiuksilla en voi mennä nukkumaan, sillä aamulla ne on ihan litassa ja rasvoittuneet.