mulla lapsien isä ei halunnut olla isä
mulla aivan ihanat kaksoset joiden isä kun lapset syntys ei halunnut että isyys vahvistetaan ja kertoi jos pakotan verikokeeseen niin ei siltikään ole isä vaan on pelkkä nimi maistraatissa. no en vaatinut verikoetta ja isä ei ole lapsiinsa missään yhteydessä ollut. mutta mites sitten kun lapset kysyvät isästään mitä kerron koska tämä mies ei halua lapsiaan nähkä, kuulla tai muutenkaan olla isä. lapsillani siis ei ole isää mutta joskus kysymyksiä isästä tulee, kerronko ettei hän halua olla tekemisissä teidän kanssa vai??
Kommentit (22)
Aluksi voi vaikka sanoa, ettei isä osannut olla isä. Sitten kun lapsi kysyy enemmän, niin täydentää kuvaa. Mun tuntemilleni isättömille lapsille, varsinkin pojille, tuntuu olevan hirveän tärkeää tietää edes jotain faktoja isästä, kuten nimi, ammatti jne. Sen, että isä on hylännyt heidät, on tietysti kova paikka, mutta jos siihen on alusta asti totutettu, se ei ole mikään valtava trauma. Mutta silti he haluavat tietää. Jonain päivänä sitten ehkä käydä kysymässä isältäkin, että miksi teit sen.
Ei kannata tehdä isästä mitään pyhimystä, isä teki väärin, kun hylkäsi lapsensa ja piste. Mutta tietenkin lapset kärsivät myös, jos äiti on katkera ja puhuu suoranaisesti pahaa isästä. Eli pysy tosiasioissa ja vastaa aina lapsen kysymyksiin, mutta älä päästä omia katkeruuden tunteitasi myrkyttämään asiaa.
Vaikka isän nimi olisi papereissa niin jos ei halua tavata kuinka paljon se satuttaa lasta?